2025-11-23, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AvMedTofflorna
Kvinnor vårdar relationer mer och män behöver sexuellt umgänge i parrelation.

Kvinnor blir galna utan nära relationer som är bra och män blir galna när de inte har sex. Ganska märkligt faktiskt den skillnaden.

Läser om många kvinnor som är frustrerade i sina relationer då de vill ha sex, men mannen inte vill.
Lösningen är att kvinnor träffar andra kvinnor. Kvinnor vet vad andra kvinnor vill ha. Sex är fantastiskt, jämfört med att ligga med en trött, tråkig äckelgris. Typiskt äckelgrisar att tro att hans trollstav skapar magi för henne.
Senast redigerad av scaryfoot 2025-11-23 kl. 07:40.
Citera
2025-11-23, 08:41
Medlem
McCarthy01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schicklgrubblare
Fast du förstår inte riktigt hela bilden.
I Afrika till exempel, (där barnafödandet ligger på enorma nivåer) så skaffar man inte barn för att "bevara folkstammen" per se. Utan de är kåta på varandra och antagligen finns där en stor attraktion mellan dem.
Svenskar verkar inte känna den attraktionen tilll varandra. Och då blir det omöjligt att skapa barn hur mycket man än älskar sitt folk och sitt land på papper.

Jo, det fattar jag. Jag tänker främst på alla SD-röstare (SD är ju fortfarande andra största partiet och därmed en stor del av befolkningen) som oroar sig över att svenskar blir i minoritet. Lyssnade på programmet en gång till nu och trots allt finns det ju logiska förklaringar till varför främst kvinnor valt att leva ensamma. Män som inte bidrar till relationen, som inte hjälper till och lämnar allt eller det mesta ansvaret till kvinnan när det gäller barn osv, är ju förstås inget som ska accepteras.
Citera
2025-11-23, 09:14
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaryfoot
Läser om många kvinnor som är frustrerade i sina relationer då de vill ha sex, men mannen inte vill.
Lösningen är att kvinnor träffar andra kvinnor. Kvinnor vet vad andra kvinnor vill ha. Sex är fantastiskt, jämfört med att ligga med en trött, tråkig äckelgris. Typiskt äckelgrisar att tro att hans trollstav skapar magi för henne.

Men sitter inte många snubbar och skinnar framför datorn då istället för att göka sina kärringar? Och om det är så är det väl bättre för kvinnan att leva ensam, och när hon vill ha karl göra sig fin och ge sig ner på stan och låta sig bli uppraggad.
Senast redigerad av halaltarzan 2025-11-23 kl. 09:19.
Citera
2025-11-23, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Men sitter inte många snubbar och skinnar framför datorn då istället för att göka sina kärringar? Och om det är så är det väl bättre för kvinnan att leva ensam, och när hon vill ha karl kränga på sig skinnkjolen och ge sig ner på stan och låta sig bli uppraggad.

Säkert många som gör det. Sen så verkar det finnas många kvinnor som vill oftare än sin tråkiga äckelgris.
Kvinnor brukar säga att män bara vill en sak. Att det finns mer i livet än bara sex.
När kvinnor själva vill ha sex så är det plötsligt väldigt angeläget.
Om äckelgrisen inte kan leverera så blir hon frustrerad. Det finns få bra män, säger kvinnor. Var är de riktiga männen?
Du menar krogen antar jag. Kvinnor säger att de inte går ut för att få uppmärksamhet från män. De går ut för att ha kul med sina väninnor.
Det är det jag menar. Kvinnor ska dejta kvinnor.
Citera
2025-11-23, 09:38
Medlem
halaltarzans avatar

Därför är det väl bättre att en del kvinnor lever solo och när hon vill ha karl gör sig fin och och går ner på stan och låter sig uppvaktas och får känna sig som en kvinna. Mannen är ju aldrig så trevlig och charmerande som han är innan han har fått smaka på godiset.
Citera
2025-11-23, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan

Därför är det väl bättre att en del kvinnor lever solo och när hon vill ha karl gör sig fin och och går ner på stan och låter sig uppvaktas och får känna sig som en kvinna. Mannen är ju aldrig så trevlig och charmerande som han är innan han har fått smaka på godiset.

Kvinnor säger att de inte klär sig för att män ska glo. Kvinnor går inte ut för att träffa män. De går ut för att ha kul med sina väninnor. Kvinnor säger att de klär sig för sin egen skull. Har även läst att kvinnor klär sig för andra kvinnor.
Citera
2025-11-23, 10:05
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UppmarksamhetsHora
Lyssnade på detta
https://www.sverigesradio.se/artikel/singlarnas-tid-ar-nu?fbclid=iwy2xjawoopablehrua2flbqixmabicmlketbmuu fabjd5qjrfz1vomflfc3j0ywzhchbfaw qqmjiymdm5mtc4odiwmdg5mgabhlvfwj4zf6ehhise7af-pm_wy1fuxq1usfgelcyrltgb0qgria8bdgr7b97a_aem_qfg9-kx-j 8phagogprovig
"Singlarnas tid är nu".

Varför lyssnar du på det?
Det är en vanligt damtidningsreportage, som har återkommit i årligen i minst femtio år. "Det är inne att vara singel i år!". Tvåhundratusen nyskilda femtioåringar trycker "gilla". Och du startar en tråd på Flashabck.
Citera
2025-11-23, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Varför lyssnar du på det?
Det är en vanligt damtidningsreportage, som har återkommit i årligen i minst femtio år. "Det är inne att vara singel i år!". Tvåhundratusen nyskilda femtioåringar trycker "gilla". Och du startar en tråd på Flashabck.

Kanske är samma damer som säger att det finns få bra män.
Att män bara vill en sak.
Som undrar var de riktiga männen finns.
Som säger att det inte finns riktiga män i Sverige idag.
Citera
2025-11-23, 10:49
Medlem
För att svenska kvinnor är arroganta, har stenhårda krav som inte går att leva upp till och hatar samtidigt på män som de äckliga feminister de är. Som tidigare person nämnt är kvinnor bättre i andra länder. Åker du till Mexiko, Venezuela, Thailand, Libanon är de inte på samma sätt. Västerländska kvinnor tror de är bättre än alla andra när de inte ens skulle överleva 3 dygn i naturen utan att skrika efter hjälp
Citera
2025-11-23, 10:50
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaryfoot
Kanske är samma damer som säger att det finns få bra män.
Att män bara vill en sak.
Som undrar var de riktiga männen finns.
Som säger att det inte finns riktiga män i Sverige idag.

Ja, och det är ju något som ofrivilliga singeldamer sagt i årtusenden.

Det som däremot är uppenbart idag, är att det finns väldigt få incitament för att bilda par, ha långvariga relationer och bilda familj. Det gäller både män och kvinnor.
Det välstånd vi lever i, har ersatt den trygghet och gemenskap som familjen en gång utgjorde. Idag väljer vi partner helt utifrån "känslor", vilket är historiskt unikt. Det är väldigt sällan tillräckligt.

Ett samhälle som inte tillhandlahåller någon standardform för samlevnad, uppmuntrar inte till samlevnad. Jag tror att både män och kvinnor känner igen den tafatthet som parbildning 2025 innebär. Man famlar i mörkret. "Jaha, vad vill du göra då? Okej, jag vill göra det här. Ska vi göra det tillsammans? Nähä, kanske en annan gång då? Öh, vahettere, det var schysst i går men vi hörs!".

Att skaffa ett förhållande idag är som att uppfinna hjulet. Och det är alldeles för jobbigt att hålla på med det jämnt, så man letar förgäves efter någon som man "klickar direkt" med. För man tror att det i slutändan ska handla om "äkta känslor", utan att ha en aning om vad man menar.
Citera
2025-11-23, 11:06
Medlem
"Jag är singel men jag har en KK jag sover hos varenda natt" är väl det nya.

Dvs "singel", fast man inte är det.
Citera
2025-11-23, 11:54
Medlem
PappaTribes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UppmarksamhetsHora
Lyssnade på detta
https://www.sverigesradio.se/artikel/singlarnas-tid-ar-nu?fbclid=iwy2xjawoopablehrua2flbqixmabicmlketbmuu fabjd5qjrfz1vomflfc3j0ywzhchbfaw qqmjiymdm5mtc4odiwmdg5mgabhlvfwj4zf6ehhise7af-pm_wy1fuxq1usfgelcyrltgb0qgria8bdgr7b97a_aem_qfg9-kx-j 8phagogprovig
"Singlarnas tid är nu".

Det handlar bl.a om att kvinnor tydligen hellre väljer att vara singel än män.

Slölyssnade, minns inte allt de sa.

Men väckte en fråga hos mig.

Min egen tanke är att en hel del kvinnor vill ha en man som egentligen är för bra för dem.
Ibland ser jag saker på facebook. Jag är med i någon sådan där dejtinggrupp. Har aldrig gjort ett inlägg och kommer aldrig göra. Men, jag ser ibland killar som gör inlägg. De lägger upp en bild på sig själv och någon text. Ofta snygga män med mycket utbildning som verkar ha stabil ekonomi, goda värderingar etc. mm. För mig framstår dessa män som kap. Kan säga det som straight man.
Dock brukar dessa snubbar bara få svar från kvinnor som kanske är hälften så snygga, saknar utbildning, jobbar som kassörskor osv.
Det finns ju kvinnor som är goda matchningar för dessa män, men de verkar inte intressade.
De verkar ofta vara ÄNNU mer kräsna än de tidigare nämnda, eller så går de totalt andra vägen och parar ihop sig med någon total pajas.

När man läser vad män skriver till kvinnor så är jag inte förvånad.
Jag tror de flesta kvinnor som valt att vara singlar har tröttnat på dicpics och "gu va snygg du e".

Det forskarna och resten av online-folket inte inser är att om man raggar irl så ökar chanserna markant att hitta någon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in