2025-11-22, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Eller så var det just en Speciell Militär Operation vars syfte var att visa Ukraina/väst att man menar allvar (med att man vill att Ukraina ska upphöra att mörda civila Ryssar i östra Ukraina, sluta upp med trams om att gå med i NATO och allt annat).

Men väst visade att de inte gick att lita på när de pumpade Ukraina fullt med vapen och resurser för att bedriva terror.

Bedrövlig Speciell operation som lyckats döda mångdubbelt fler både ryssar och ukrainare än vad som dog före den operationen.

I det våld som utbröt 2014 spelade ryska separatister en betydande roll. Hade inte de tagit till vapen mot regeringen hade inga dött överhuvudtaget. Och Nato var inte en fråga 2014. Natomedlemskap aktualiserades igen i Ukraina först 2019, så det kan omöjligen ha något att göra med händelserna 2014.
Citera
2025-11-22, 19:53
Medlem
sillåpotatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Jaha, och ...? Spelar roll . Dina uppgifter är flera timmar gamla

Det går fort i politiken. Det gäller att vara uppdaterat

https://united24media.com/latest-news/russia-rejects-trumps-peace-plan-says-only-full-military-victory-over-ukraine-is-acceptable-13688

Varför ska jag bry mig om vad nån riksdagsledamot Alexei Zhuravlyov tycker? Fattar inte , förklara, är det det du menar?
Citera
2025-11-22, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Manuset har gått ut, nu börjar vändningen mot Volodomyr Zelensky;

https://t.me/DDGeopolitics/166029

The expected race of the craftiest rats has begun. The former slogans — "the whole world is with Ukraine," "Russia will collapse any day now," and other nonsense that our enemies used to reassure themselves — have been abruptly replaced with the exact opposite.

In anticipation of Russia's imminent and inevitable victory, one of Australia's leading channels, Sky News Australia, has aired a sensational interview with American political scientist Joe Siracusa.

In it, he openly and harshly laid out the truth about Ukraine's war with Russia:

- The war, it turns out, was completely unnecessary, and the main villain has now been declared to be Zelensky himself.*

- It could have been ended at the very beginning without colossal losses and destruction — had Zelensky not sabotaged the negotiations in Istanbul.* Ser ni hur de slänger Zelensky under bussen?

- He will now be forced to accept what is essentially a capitulation.*

- The West no longer has any need for his services, especially given the extremely low popularity of this failed president inside the country.

Bravo — a masterful move! Now we know exactly who the former accomplices (sorry, I meant the coalition of fighters for democracy and world peace) have chosen as the scapegoat. Entirely predictable.

Ja han är inte pro-ryss alls och han har gjort flera pro-ryska uttalanden, detta är bara ett av dem.

Ukrainians in Australia condemn local University Professor’s pro-Russian statements

https://www.ukrainianworldcongress.org/ukrainians-in-australia-condemn-local-university-professors-pro-russian-statements/

Men bra försök rysstrollet.
Citera
2025-11-22, 19:58
Medlem
Letrangeres avatar
Ryska fabriker stängs ned av Putin då de fabriker som tillverkar fordon och vapen till kriget måste få all material och råvaror som är tillgängliga.
Det är de vanliga fattiga ryssarna som får gå hem fattiga till familjerna och äta rödbetor och gammalt mögligt bröd.
Citera
2025-11-22, 20:06
Medlem
Letrangeres avatar
PACO ska tydligen gömt sig från sina förtrogna i Kreml.
Full panik 😱 ingen vet var PACO riktigt är.
Citera
2025-11-22, 20:08
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillåpotatis
Varför ska jag bry mig om vad nån riksdagsledamot Alexei Zhuravlyov tycker? Fattar inte , förklara, är det det du menar?

Han skrev

" Alexei Zhuravlyov said that only a full military victory and Ukrainian capitulation could bring a definitive end to the war."

I samband med att

Trump Gives Ukraine Until November 27 to Decide on Peace Plan, Promises New Sanctions on Russia
https://united24media.com/latest-news/trump-gives-ukraine-until-november-27-to-decide-on-peace-plan-promises-new-sanctions-on-russia-13672

" Trump also made it clear that he has no intention of lifting oil sanctions on Russia. He revealed that he plans to impose “very powerful” new sanctions against Russia in the near future."

Det innebär att Pisslandet håller på att bli knullade i en dubbelmacka.
Dels EU som har försäkrat en krigsplan fram till 2027 för UA att fortsätta kvadda det UA gör bäst just nu : Att kvadda Pisslandets oljeexporthamnar, oljepumpar och logistik som försörjer båda två

Det andra : Så har Donnie precis utlyst nya kraftfulla sanktioner på Pisslandets hela oljeexport ifall de lämnar Pisslandet.

Summarum : Inte ens Donnie spelar på samma spelhalva som reptilhålan i Kreml.

Lite konstigt eller hur ? Ryssland håller på att bli sidledes knullade av både vänner och fiender.
Det brukar betyda att man (ännu en gång) tröttnat på en viss "stormakt" som har vissa problem, och både Donnie, EU och UA bara väntar på rätt tillfälle att avliva grisen med ett bra rikttat strupsnitt
Senast redigerad av Upplyften 2025-11-22 kl. 20:12.
Citera
2025-11-22, 20:12
Medlem
sillåpotatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Han skrev

" Alexei Zhuravlyov said that only a full military victory and Ukrainian capitulation could bring a definitive end to the war."

I samband med att

Trump Gives Ukraine Until November 27 to Decide on Peace Plan, Promises New Sanctions on Russia
https://united24media.com/latest-news/trump-gives-ukraine-until-november-27-to-decide-on-peace-plan-promises-new-sanctions-on-russia-13672

" Trump also made it clear that he has no intention of lifting oil sanctions on Russia. He revealed that he plans to impose “very powerful” new sanctions against Russia in the near future."

Det innebär att Pisslandet håller på att bli knullade i en dubbelmacka.
Dels EU som har försäkrat en krigsplan fram till 2027 för UA att fortsätta kvadda det UA gör bäst just nu : Att kvadda Pisslandets oljeexporthamnar, oljepumpar och logistik som försörjer båda två

Det andra : Så har Donnie precis utlyst nya kraftfulla sanktioner på Pisslandets hela oljeexport ifall de lämnar Pisslandet.

Summarum : Inte ens Donnie spelar på samma spelhalva som reptilhålan i Kreml.

Lite konstigt eller hur ?

DU SVARADE INTE PÅ MIN FRÅGA. Jag upprepar, varför ska jag bry mig om nån Alexei Zhuravlyov vars utsaga du refererar till ?
Citera
2025-11-22, 20:16
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
DU SVARADE INTE PÅ MIN FRÅGA. Jag upprepar, varför ska jag bry mig om nån Alexei Zhuravlyov vars utsaga du refererar till ?

Det betyder att Ryssland är både fucked och rökt. Han är Bagdad bob inverterat och ni Ryssvänner får tvär vänta en 50 år till tills de kommer och befriar er från det fruktansvärda liberala tvångsoket som härskar i västeuropa. Men . håll ut. En vacker dag så .....

För all del. Man kan väl alltid flytta dit nu , så blir många problem lösta. Vi vill inte ha några Putin-anhängare i Sverige. Det känns både smutsigt och inkompatibelt. Bäst ni flyttar helt enkelt
Senast redigerad av Upplyften 2025-11-22 kl. 20:19.
Citera
2025-11-22, 20:17
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
Agent Krasnov mannen som ändrar sig hela tiden.

Reporter: “Is this your final offer to Ukraine?”

Trump: “No, not at all. No, we want to achieve peace. It should have happened long ago (…) One way or another, we have to end it”

https://x.com/visegrad24/status/1992294061399838789?s=20

Tänk om.han kunde ändra sig lika radikalt mot Ryssland ngn gång : '-Skriv på avtalet Putin, eller så välkomnar jag Ukraina in i Nato imorgon !'
Citera
2025-11-22, 20:17
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
din åsikt om Ryssland intresserar ingen.
Även om den, som i det här fallet, är helt korrekt? Varför intresserar det inte dig, när du deltar i en diskussion om Rysslands anfallskrig mot Ukraina?
Citera
2025-11-22, 20:19
Medlem
Citat:
normal politisk/strategisk definition av en stormakt är förmåga att projicera makt, inte BNP/capita på Starbucks-nivå, pucko. allt annat är din åsikt

Exakt. Noll förmåga att projicera makt. Kört fast i åkrarna mot Europas näst fattigaste land, efter snart fyra års krigföring.

Projicera anklagelser och statsterror har de/ni, rätt skall vara rätt. Spyor på lekplatsen och knivhota pensionärer är inte makt.
Citera
2025-11-22, 20:20
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
vad snackar du om? Putin har välkomnat Trumps senaste fredsplan som något som i stort sett ligger nära Rysslands egna krav.

Om USA och Ryssland kommer överens är ju frågan om Eu skapar en enad hållbar front mot fredsavtalet. Så detta är klurigt läge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in