2025-11-22, 15:36
Medlem
Hamsterbolls avatar
Sjukt skumt att polisen går ut med bild på en stöld av en ryggsäck med en plånbok. I vanliga fall lägger de ner anmälningar på både cykelstölder och inbrott även när det finns både filmer, foto och ibland namn och telefonnummer till tjuven. Varför är just denna tjuv så viktig att gripa? Vem är brottsoffret egentligen? Nån polischef?
Citera
2025-11-22, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Sjukt skumt att polisen går ut med bild på en stöld av en ryggsäck med en plånbok. I vanliga fall lägger de ner anmälningar på både cykelstölder och inbrott även när det finns både filmer, foto och ibland namn och telefonnummer till tjuven. Varför är just denna tjuv så viktig att gripa? Vem är brottsoffret egentligen? Nån polischef?

Han ligger väl bakom tyngre brott......också
Citera
2025-11-22, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Khunphet
Mer sådant här av polisen tycker jag. Mycket lättare att fånga tjuvar om dom sprids i media.

Exakt, Framför med bilder och fakta, tillsammans tar vi de fega kräken!!!!!
Citera
2025-11-22, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Den som känner igen tjuven ska alltså ringa 11414 och sitta i telefonkö i nio timmar. Lockande erbjudande..

Du kan maila också.
Citera
2025-11-22, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BetterStories
Årligt. Varför placerar man sin ryggsäck, med plånbok - utan tillsyn, på en bagagehyllan?

Det ska man kunna göra!
Citera
2025-11-22, 16:22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Och surprise - tittar man på bilderna så , ja... det är en babbe/zigenare som är tjuven. Gud så otippat! I Malmö dessutom, av alla ställen!

Sjukaste. Hade jag sett honom på stan hade jag misstänkt han var en städad äldre man.

Jag förväntade mig en adidasriddare med unibrow.
Citera
2025-11-22, 17:04
Medlem
KulStyvings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Det finns ett liknande exempel från Malmö när polisen gick ut med tågkamera-foto, men den unga invandraren hade då stulit flera laptops på Öresundståget och levde på det. Kanske 5-8 år sedan, bör finnas en tråd.

Det är kanske samma grej här, att polisen har tröttnat på en tjuv som de ser gör stölder på tågen i parti och minut.
Citera
2025-11-22, 17:36
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jon10
Sjukaste. Hade jag sett honom på stan hade jag misstänkt han var en städad äldre man.

Jag förväntade mig en adidasriddare med unibrow.
Min dotter såg en cykeltjuv på station i Lund, ett av de största cykelstölds-ställena man kan tänka sig. Hon såg hur han gick runt och kände på låset på varje cykel, om något lås inte fungerade eller inte hade gått i lås. Till slut hittade han en och drog ut den. Då gick min dotter och pratade med honom "extremt fult att stjäla" och han blev lite nervöst arg men ställde tillbaka cykel och lommade iväg. Han var helsvensk, skåning, äldre, hade fin överrock, vitt hår och pipskägg perfekt friserat, såg ut som en universitetsrektor. Helt utanför den tänkta mallen om cykeltjuvar, och antagligen ser alla tjuvar så bra ut annars kommer de inte undan. Knarkare som stjäl gör enklare inbrott men stjäl inte ryggor på SJ eller cyklar.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in