2025-11-22, 10:29
Medlem
DAGGER[X]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kukilon
Ryssland på fallrepet och då ska det mutas till sig en fred genom att låta sig Trumpalumpen få ta del av kakan. Säger en del om hur svag Putin är för tillfället för annars skulle han bara ta det han vill ha.
Problemet är att Ukraina håller på att förlora. Dom Ukrainska kontona diskuterar detta relativt öppet, såg en Azov gubbe som dryftade detta och han nämnde att även om dom fick fram 100.000 man till fronten nästa månad (vilket är omöjligt utan magi) så skulle det bara köpa några extra månader. Nu kommer det 800 Gerans per natt, om några månader kanske 1500-2000 per natt. Ukraina håller på att förlora kriget. USA drog igång det för att försvaga Ryssland men har nu tröttnat på kriget då Ukraina har gjort sitt (alla har dött eller flytt) och väljer därför att sy ihop skiten och skicka bajspåsen till EU. Vi här i Sverige kommer säkert få betala mångmiljarder för att bygga upp Ukraina, även om hela landet erövras av Ryssland kan jag ge mig tusan på att svenska politiker kommer göra det bara av princip.
Citera
2025-11-22, 10:31
Medlem
snake65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Är jag en förrädare bara för att jag påpekar att regimen i Kiev är judisk? Zelensky är jude, Kolomojsky (oligarken som sponsrade Zelensky är jude, Yarmuk är jude. Timur Mindich (han med guldtoan som precis flydde till Israel) är jude. Volodymyr Groysman Är jude. Lägg därtill alla oligarker som är judar.

Sen har vi ju den amerikanska juden Victoria Nuland som delade ut mackor på Maidan-torget och som jobbat så hårt för Ukraina. Hon är gift med juden Kagan som har hand om ISW. Boris Johnson som stoppade fredsavtalet i början på kriget är av judisk börd. Kier Starmer är gift med en judinna. Judar överallt i Ukrainakonflikten.
Så det finns inga nazister i Ukrainas regering utan judar? Hur ska ni ha det? Enligt er så skulle ryzzland befria Ukraina från nazister, jag måste erkänna att jag är förvirrad. Men DU låter som en nazist är du det eller är du bara en idiot?
Senast redigerad av snake65 2025-11-22 kl. 10:34.
Citera
2025-11-22, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Och var är då nazisterna man säger sig bedriva krig mot?

Azov och Banderas är uttalat nazistiska. Ointelligenta människor som blir utnyttjade av juderegimen men dom kommer nog förstå snart vilka som är deras verkliga fiende.
Citera
2025-11-22, 10:33
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Trump är ju de facto en diktator som mest tänker på pengar och skiter fullständigt i hållbar fred och rättvisa. Hans beundran för Putin är svår att dölja. Att Europa får ta skiten är inte hans problem eftersom han hatar européer (förutom hans fru och Victor Orban kanske).

Om hans enda intresse är pengar och hata européer, borde han fortsätta och sälja dyrt till Europa. Så det köper jag inte.

Beundran kan vi se.
Men är den så stor att han vill riskera hela sin bas i USA och sina allierade i världen.
Det sista, absolut. Men det första?

Ser dina argument som svaga.
Citera
2025-11-22, 10:37
Medlem
DAGGER[X]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stizze1
Den här så kallade fredsplanen är väl endast Trumps variant? putler verkar inte vara involverad? Att putler skulle gå med på att förbinda sig att inte invadera något grannland i framtiden? Det går ju han aldrig med på i realiteten,,
Putin själv är värsta mesproppen. Han hade skrivit på vad som helst om han fick börja åka på möten i Europa och USA igen. Men generalerna runt honom kommer inte gå med på det, enligt min bedömning. Det är helt känt i Ryssland att USA är stora feta blåsare av rang när det kommer till avtal. Skriv på något eld upphör nu så kommer väst börja jobba som ivriga bävrar med att fylla på Ukraina igen, missiler, migranter, europeiska soldater, rubbet. Därför blir det inte något avtal, annat än ovillkorlig kapitulation. Dom i Kiev med pengar och kontakter vet vart vinden blåser, råttorna kommer lämna skeppet scenariot är inte långt borta. Det är så många krig och fältslag tar slut. Alla ungdomarna stack förra månaden, jag kan tänka mig att många av dom högre hönsen kommer schappa till Qatar och USA.
Citera
2025-11-22, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snake65
Så det finns inga nazister i Ukrainas regering utan judar? Hur ska ni ha det? Enligt er så skulle ryzzland befria Ukraina från nazister, jag måste erkänna att jag är förvirrad

Du är förvirrad eftersom du tror att alla ser världen som dig. Nazister i Ukraina ser främst ryssar som sina fiender.

Även i nazityskland så samarbetade judar och nazister. Hört talas om Havaara agrement?

Kolla på SD i Sverige, dom blir också spelade av judarna.
Citera
2025-11-22, 10:45
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DAGGER[X]
Problemet är att Ukraina håller på att förlora. Dom Ukrainska kontona diskuterar detta relativt öppet, såg en Azov gubbe som dryftade detta och han nämnde att även om dom fick fram 100.000 man till fronten nästa månad (vilket är omöjligt utan magi) så skulle det bara köpa några extra månader. Nu kommer det 800 Gerans per natt, om några månader kanske 1500-2000 per natt. Ukraina håller på att förlora kriget. USA drog igång det för att försvaga Ryssland men har nu tröttnat på kriget då Ukraina har gjort sitt (alla har dött eller flytt) och väljer därför att sy ihop skiten och skicka bajspåsen till EU. Vi här i Sverige kommer säkert få betala mångmiljarder för att bygga upp Ukraina, även om hela landet erövras av Ryssland kan jag ge mig tusan på att svenska politiker kommer göra det bara av princip.

Flaskhalsen där måste vara underrättelser. Vad ska de göra med de 2000 Geran-drönarna? Slå ut alla bensinmackar i landet?

Men Putin skulle kunna börja döda 5000 per civila per natt om han ville. Eller så kan han köra Israelspåret och säga: "Alla i bostadsområde 1-15 i Kiev måste evakueras, för efter en vecka är dessa hus sprängda. Vi har hört att där är drönarfabriker där." Vilket nog skulle klassas som etnisk rensning. Men få slut på kriget.
Senast redigerad av psychicsailor 2025-11-22 kl. 10:54.
Citera
2025-11-22, 10:47
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Är detta sprunget ur din absoluta religiösa tro?

“Kollaps på sju ställen” finns det noll oberoende källor som bekräftar.
Nä, finns inga rapporter om detta. Så du ljuger. Hur fungerar det med din trosuppfattning?

Det är snarare att Ryssland gör små framryckningar, men inga strategiska genombrott. De har inte resurser till några genombrott.

Väst är inte “desperata” och Ukraina är inte på väg att falla ihop. Det var en lustig uppfattning av dig. Sedan att den sammanfaller med ryska propaganda, kan bara vara ett sammanträffande? Inte lyssnar du på Kreml?

Existentiella hot och arbetsläger-retorik är bara propagandaspråk, inte realpolitik. Före 2022 fanns inget hot mot Ryssland. Ännu mindre före 2014.
Nu, börjar väst att rusta.

Samtidigt så hör vi hot om kärnvapen från Ryssland.
Hur är det möjligt, när Ryssland vinner. Ryssland har vunnit sedan starten!
Men man hotar med kärnvapen…

Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Trump, Biden, Vance snart?, Obama.. det är samma gamla visa om och om igen med en lite annorlunda dialekt.

Anledningen till denna "fredsplan" (som i själva verket är en annan form av eldupphör längs hela fronten) är för att Ukrainas front kollapsar på runt 7 ställen just nu och läget börjar bli riktigt illa på marken.

Detta är sista chansen för väst att få till en respit för deras proxy styrka så de kan fylla på lagren och deras våta dröm, få in Europeiska soldater i Ukraina för att fylla ut leden.

Men Ryssland ser igenom detta patetiska försök och kommer avsluta detta på slagfältet, på deras villkor. Bara då kan Ryssland försäkra sig om att Ukraina aldrig kommer gå med i NATO eller ha utländska styrkor stationerade där.

De ville inte göra det, men det måste göras.. för Rysslands existens.

Det är väldigt simpelt ur Rysslands synvinkel;

1. Fortsätt vinna på slagfältet och ta mer och mer mark.

2. Sluta vinna på slagfältet och upphöra med att ta mark för att hoppas på att väst går att lita på och att de inte kommer rusta upp det som är kvar av Ukraina och Ryssland har en ny situation likt denna om 1, 5 eller 10 år.

Därför kommer denna konflikt aldrig lösas runt ett bord, annat än en jävla massa icke-Ukrainare som skickas till Sibiriens arbetsläger för terror mot det Ryska riket.
Citera
2025-11-22, 10:59
Medlem
snake65s avatar
Citat:
Du är förvirrad eftersom du tror att alla ser världen som dig. Nazister i Ukraina ser främst ryssar som sina fiender.

Även i nazityskland så samarbetade judar och nazister. Hört talas om Havaara agrement?

Kolla på SD i Sverige, dom blir också spelade av judarna.
Det är fastslaget att ryzzland bryter mot internationell rätt och brott mot mänskligheten, på värsta nazist sätt
Europadomstol: Ryssland har brutit mot internationell rätt i Ukraina | Utrikes | Svenska Yle https://share.google/U5LiaDoJK4dtgzxEt
Citera
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
Azov och Banderas är uttalat nazistiska. Ointelligenta människor som blir utnyttjade av juderegimen men dom kommer nog förstå snart vilka som är deras verkliga fiende.

Wagner *host host*, apropå nazister och ryssland.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Flaskhalsen där måste vara underrättelser. Vad ska de göra med de 2000 Geran-drönarna? Slå ut alla bensinmackar i landet?

Men Putin skulle kunna börja döda 5000 per civila per natt om han ville. Eller så kan han köra Israelspåret och säga: "Alla i bostadsområde 1-15 i Kiev måste evakueras, för efter en vecka är dessa hus sprängda. Vi har hört att där är drönarfabriker där." Vilket nog skulle klassas som etnisk rensning. Men få slut på kriget.
Precis. Zelensky är schakmatt- vad han än gör nu så kommer det bli dåligt. Fortsätter han vilja slåss så händer det oundvikliga, ryssarna kommer ta mer. Skriver han på så är han dödsdömd på alla plan.

Han skulle aldrig lyssnat på Boris och Bryssel den där sommaren 2022.
Citera
2025-11-22, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snake65
Det är fastslaget att ryzzland bryter mot internationell rätt och brott mot mänskligheten, på värsta nazist sätt
Europadomstol: Ryssland har brutit mot internationell rätt i Ukraina | Utrikes | Svenska Yle https://share.google/U5LiaDoJK4dtgzxEt
Gulligt, men det kommer aldrig bli
något av det då det är vinnaren av kriget som skriver historien och inte Kiev eller Bryssel.

Däremot kommer NS-sprängarna och deras uppdragsgivare bli dömda när dammet har lagt sig 🤡
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in