2025-11-22, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Beror vilka som snackar, Vore det mannen på gatan skulle jag också säga ”Suck” men nu är det höga tjänstemän och militärer. En och annan sådan kan säkert vara en lunatick som fabulerar. Men inte ett flertal.
Men jag har inte sett filmen (ännu).

Att personer som haft högre befattningar inom stat och militär deltar i filmen ger väl ändå ett visst stöd för att något pågår i det fördolda. Varför skulle de ljuga? Sedan kanske de har fel ändå om vad de tror sig känna till.
Citera
2025-11-22, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Nu har jag sett filmen.

Mycket snack och inga bevis och inga fakta.

Enbart påstående. Suck...
Dumt. Vad trodde du , utomjordingar? Filmen skildrar en 80 års mörkläggning och hoppet är att den eskalerar intresset för att Disclosure ska kunna förverkligas. Konsekvenserna efter att filmen är släppt är det viktiga.

verkar redan vara något stort planerat på G.

James fox( The phenomenon, ´Moment of contact, out of the blue) har öppet antytt att en planerad våg av insiders håller på att bildas bakom scenen. Flera figurer förbereder sig för att kliva fram tillsammans, några av dem förbereder en samlad vädjan till president Trump att släppa dem från sina NDA. Lagligt tillstånd att äntligen tala offentligt om vad de vet. Denna koalition planerar sina drag efter att dokumentären släppts. Rubio, Vance & Trump Jr med för att påverka ?
Citera
2025-11-22, 02:41
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imladris
Dumt. Vad trodde du , utomjordingar? Filmen skildrar en 80 års mörkläggning och hoppet är att den eskalerar intresset för att Disclosure ska kunna förverkligas. Konsekvenserna efter att filmen är släppt är det viktiga.

verkar redan vara något stort planerat på G.

James fox( The phenomenon, ´Moment of contact, out of the blue) har öppet antytt att en planerad våg av insiders håller på att bildas bakom scenen. Flera figurer förbereder sig för att kliva fram tillsammans, några av dem förbereder en samlad vädjan till president Trump att släppa dem från sina NDA. Lagligt tillstånd att äntligen tala offentligt om vad de vet. Denna koalition planerar sina drag efter att dokumentären släppts. Rubio, Vance & Trump Jr med för att påverka ?

Jo, jag vet. Jag släppte bara en pinne i brasan för att lite feedback.

James Fox släpper en ny version om Varginha nu i december. Moment of contact v2.

Moment of Contact: New Revelations of Alien Encounters

Den ska jag titta på.

MOMENT OF CONTACT: NEW REVELATIONS OF ALIEN ENCOUNTERS Releasing Digitally December 2025
https://www.horrorsociety.com/2025/11/07/moment-of-contact-new-revelations-of-alien-encounters-releasing-digitally-december-2025/

Kolla in den här:

Moment of Contact: New Revelations of Alien Encounters | Official Trailer (2025)
https://www.youtube.com/watch?v=goOEWn72cgQ

Här är lite mer om honom James Fox:

Brazil's Roswell" Still a Mystery More Than 25 Years Later
https://www.youtube.com/watch?v=Eh8lFEzMMXA

World-changing confession: Doctor describes studying live alien | Reality Check
https://www.youtube.com/watch?v=5Zit-08rtkE
Senast redigerad av K.Blomkvist 2025-11-22 kl. 02:56.
Citera
2025-11-22, 03:01
Medlem
Fantens avatar
Men vad fan. Det var ju bara gammal skåpmat. Kanske inte för gemene man, men för oss med intresse i frågan oavsett anledningar kommer inte att ramla av stolen direkt.
Citera
2025-11-22, 04:12
Medlem
Jaha måste man både prenumerera på prime och köpa filmfan för att få se gamla ufoklipp i denna produktion?
Citera
2025-11-22, 05:59
Avslutad
Inte läst hela TS utan några ord i början och ställer mig följande fråga.
Om det läggs pengar och resurser på något av det militära, varför besörjer man sig då med en dokumentär.
Tydligare avvikande beteende går inte att få, samt se som sanningsbärare.
Citera
2025-11-22, 06:17
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antefh
Jaha måste man både prenumerera på prime och köpa filmfan för att få se gamla ufoklipp i denna produktion?
Måste och måste. Nu har jag visserligen Prime men den är inte tillgänglig i Sverige så jag gjorde med allting som jag faktiskt tittar på och laddade ner den. Finns på en piratbukt nära dig bland annat.

Men det är slöseri på tid om du redan är intresserad av ämnet. Den är mer att se som en introduktion eller vad man ska säga.
Citera
2025-11-22, 08:23
Medlem
Viktor79xs avatar
Lyssnade på filmen när jag gjorde annat. Mer en sammanställning av recyklade uppgifter som andra nämt. . Ordmaskinen Elizondo fick på tok för mycket utrymme. Han föreslår bla att Kina kan ligga bakom UAP - 0 belägg för det i dagsläget)
Det positiva då? En bra introduktion för den oinvigde massan, om dom nu förmås se den förstås..! Snyggt producerad.
Kan bli en snöbollseffekt som brukligt. Fler visselblåsare och vittnen kan få råg i ryggen att gå ut.

Minus igen för priset 189 kr för att hyra är helt oacceptabelt. Ni vet alternativet där
Senast redigerad av Viktor79x 2025-11-22 kl. 08:49.
Citera
2025-11-22, 08:29
Medlem
Viktor79xs avatar
Efterprat - https://youtu.be/9taNuIKzOPA?si=eReYCADADRhGVajf

https://youtu.be/YGc7MIvJfrc?si=DhPREpb8tzbQ8CnJ

Grushen är tillbaka👍👌
https://youtu.be/HFIOoS7XFN4?si=HIEBNlW3gYFQo5DJ
Citera
2025-11-22, 09:54
Medlem
Viktor79xs avatar
Farah hos Rogan

https://youtu.be/NSFaaq3vhfY?si=_qFRUbEIvPLEWP1U
Citera
2025-11-22, 10:07
Medlem
theUFOsummoners avatar
Age of Disclosure levererade och lite till.

Den möter och överträffade mina redan höga förväntningar:
Det här är inte en film som trevar efter någon ufo-sensationalism, även om en oinsatt kan få den uppfattningen. Den är metodisk, rak, och driven av gravitas i form av den mängd trovärdiga vittnten som presenteras. Redan före premiären fanns enorma krav från communityn på att den skulle hålla hög trovärdighet, nya avslöjanden och professionell ton. Den levererar allt det och går ett steg längre: den positionerar Disclosure som en oundviklig realitet i en nära framtid - Vad händer om presidenten säger att "Vi har kontakt."?
Hal Puthoff:
"A group of ten or twelve people from intelligence agencies, from the military and some business people and they said, "Here's what's going on. The Americans, the Russians,and Chinese all have retrieved crashed crafts from some other civilization and there's some belief at this point that maybe this should be revealed to the public and we want to know what would the consequences be?"
Nytt och tidigare okänt material presenterades:
Bland det mest uppseendeväckande är Eric Davis' erkännande att Department of Energy (DoE) gömt UAP-program genom Atomic Energy Act, vilket ger dem juridisk immunitet från klassisk offentlig insyn.
Eric Davis:
"Department of Energy have used the security and classification language in the Atomic Energy Act to hide the legacy crash retrieval program."
Därutöver var det en rad vittnen som inte fanns med på huvudlistan som gjorde entré, även om dessa gjort uttalande sedan tidigare:

• Mitt Romney (Sen)
  • Martin Heinrich (Sen)
  • Scott Bray (Deputy Director Naval Intelligence)
  • Ronald Moultrie (Under Secretary of Defense for Intelligence & Security)
...och många fler.

Detta är en film långt bortom ballonger, fåglar eller "okända" fenomen:
Filmen handlar om hur världen ska presenteras för en realitet vi redan känner till. Vi är förbi frågan om detta är verkligt. Den retoriska tyngden är nu på HUR vi kan introducera den här sanningen utan att utlösa systemkollaps – ekonomisk, religiös, geopolitisk. Vittnen säger explicit att fenomenet är “indisputable”. Det är som att veta att en bomb finns i byggnaden. Frågan är inte om, utan hur man desarmerar den.
Hal puthoff:
"The classified data that we had access to when we joined the program was indisputable."

Eric Davis:
"I'm aware of at least two advanced non-human species, one of which made contact with the Legacy crash retrieval program."

David Fravor:
"This thing was doing 32,000 miles an hour, so obviously, that technology is not the United States.

Mike Rounds:
"If the capabilites that exist come to the forefront and they become known to the world, it might very well be that it is to the benefit of mankind."
För de som fortfarande tjatar om "bevis", måste man inse detta:
Det existerar inte något bevis som kan övertyga någon som vägrar acceptera att 30+ högt uppsatta, oberoende personer INTE ljuger i kör. Det är orimligt att ens utgå från en sådan masspsykotisk konspiration bland insiders – över flera decennier, från olika grenar inom militären, underrättelsetjänsten och politiken pratar inte om detta ämne utan att det är en ABSOLUT REALITET.
Citera
2025-11-22, 10:23
Medlem
theUFOsummoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktor79x
Lyssnade på filmen när jag gjorde annat. Mer en sammanställning av recyklade uppgifter som andra nämt. . Ordmaskinen Elizondo fick på tok för mycket utrymme. Han föreslår bla att Kina kan ligga bakom UAP - 0 belägg för det i dagsläget)
Det positiva då? En bra introduktion för den oinvigde massan, om dom nu förmås se den förstås..! Snyggt producerad.
Kan bli en snöbollseffekt som brukligt. Fler visselblåsare och vittnen kan få råg i ryggen att gå ut.

Minus igen för priset 189 kr för att hyra är helt oacceptabelt. Ni vet alternativet där

LE har under flera år fått utstå en enorm mängd smutskastning och försök till karaktärsmord – inte från random skeptiker (som snarare agerat bränsle åt de falska påståenden som spritts om honom), utan från delar av det egna systemet han tidigare tjänade.

Det som framkommer i filmen är avgörande för hans trovärdighet: den visar tydligt att försöken att debunka hans bakgrund och roll inom AATIP inte var spontana ifrågasättanden – de var styrda, och de kom från högsta nivå inom Pentagon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in