2025-11-21, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Detta med Gerasimov är mycket märkligt.

Han har ju i för cirka 10 dagar informerat Putin om att Pokrovsk och Myrnhorad är tagna. Vilket var en lögn. Han informerade också Putin om att Ukrainska styrkor är omringade i Kuypiansk.

Sedan har han för 2-3 dagar sedan informerat Putin om att Kuypiansk är taget.

Ingenting av detta stämmer. I Kuypiansk är det istället så att bögryzzka förband är avskurna i de norra delarna och även kilen söderifrån in mot staden har brutits.

Och Ukraina har förbättrat möjligheterna i Myrnohrad och Pokrovsk. Man har infartsvägar och för in förnödenheter och evakuerar sårade.

Gerasimov syntes aktiv för 2-3 dagar sedan. En youtuber som kallar säg Jay Jason Smart säger att FSB försöker bygga upp anklagelser mot Gerasimov, det skall gälla korruption.

Jag är lite förvirrad. Det kanske är så att Gerasimov sitter kvar som en sorts syndabock för de ryzzka misslyckandena. Bra att ha någon att skylla på när kriget drar ut....drar ut....drar ut på tiden och det biter i bögfläsket och ekonomin.
Var kommer dina uppgifter ifrån?
Citera
2025-11-21, 22:34
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Krigarkungen är igång igen.

https://youtu.be/NWVg_FVYU3w?si=ntTk7w0V-_tTBjwy

För alla.
Putin är inte intresserad av fred.

Notera!
Putin tror att de redan har tagit vissa städer. Alla källor säger något annat.
Varför sitter Putin och ljuger?
Putin har inte grepp om verkligheten?
Senast redigerad av Vodkasomsnus 2025-11-21 kl. 22:36.
Citera
2025-11-21, 22:38
Medlem
Rysspacket elimineras i Pokrovsk..

Russian forces are concentrating in Pokrovsk and deploying reserves while attempting to cross the city's railway to expand occupied territory, Ukraine's Airborne Assault Forces report. Ukrainian forces are blocking these attempts, forcing Russia to continuously replace personnel losses.

https://x.com/wartranslated/status/1991836542436847879?s=19
Citera
2025-11-21, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.af.Danmark
Var kommer dina uppgifter ifrån?
Du kan väl googla det själv?
Citera
2025-11-21, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goulburn
Har masken fallit av makteliten i UK. Slut med yttrandefrihet. Tror man inte längre på demokrati? På väg mot militärdiktatur?

Du menar som Ryssland? Det tror jag inte alls. Dömd enligt ett fungerande rättssystem i en demokrati.

Snaran dras åt även runt ”skribenterna”. Mycket bra.
Citera
2025-11-21, 22:42
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoelAyel123
Nu sitter Trump och gullar med "kommunisten" i New York, som han nyss avskydde.. Visar att man verkligen ska ta allt därifrån med en jättestor saltnypa. Tror inte detta kommer slå som det låter.

Tror inte Trump minns vad han sagt eller skrivit efter några timmar.
Citera
2025-11-21, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Herrejävlar vilken skitstorm av inlägg från ryzzhororna idag, har aldrig sett dess like.

Enligt mig bevisar det bara en sak, ryzzpacket är i desperat behov av att få slut på kriget.

Rekommenderar Ukraina och oss i Europa ( och Kanada Japan m fl) att ha is i magen.

Ja det är ett tydligt mönster inte minst i denna tråd. Hög ”skribent”-aktivitet betyder motgångar på slagfältet och inte minst är det uppenbart att det finns en samordning bakom.
Citera
2025-11-21, 22:45
Medlem
Mindbusinesss avatar
Jag försöker hitta någon enda eftergift från Ryssland i Trumps fredsplan. Men jag kan banne mig inte hitta något. Vad har jag missat?
Citera
2025-11-21, 23:03
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Jag försöker hitta någon enda eftergift från Ryssland i Trumps fredsplan. Men jag kan banne mig inte hitta något. Vad har jag missat?
Finns nog ingen.
Ingen begriper vad maga-idioterna håller på med.
Citera
2025-11-21, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Tror inte Trump minns vad han sagt eller skrivit efter några timmar.

Det enda positiva med honom.
Citera
2025-11-21, 23:15
Medlem
Goulburns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Senilix
Att inte sympatisera med ryssen är yttrandefrihet och demokrati i dess linda, är det oklart..?
Demokrati innebär väl att alla säger vad de tycker och sedan försöker man komma överens om vad som är rätt. Jag tror att många invånare i Ukraina vill ha fred och att de värdesätter att få fortsätta att leva mer än Zelenskys värdighet.

Finns det något som tyder på att Zelenskys förhandlingsläge kommer att vara bättre än nu om 3 - 4 månader? Det enda som är säkert att många fler ha dött i kriget.

Har inte hört att Zelensky eller några representanter från EU hindrats från att få säga vad de önskar för fredsvillkor. Problemet är att när en konflikt övergått till väpnad konflikt är det det gäng som har framgång på slagfälten som får det bästa förhandlingsläget.
Senast redigerad av Goulburn 2025-11-21 kl. 23:20.
Citera
2025-11-21, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Finns nog ingen.
Ingen begriper vad maga-idioterna håller på med.

Så otroligt märkligt att skapa en plan för att förhandlia i ett krig, men helt utifrån angriparens önskemål. Visar ju bara hur otroligt värdelösa de är på sitt jobb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in