2025-11-21, 16:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av r0mantic0
Om vi skal se litt større på det er det her antikrists ånd bak sosialistene, dere ateister vil være helt forsvarsløse når antikrist reiser seg, og dere vil nok måtte dø for sannheten og evangeliet, derfor vil de fleste av dere underkaste dere antikrist frivillig. Vi er snart der. Som kristen så taler jeg for Gud og Gud vil ikke at vi skal være forsvarsløse og svake (som venstrepakket vil) men vil at vi skal forsvare oss og slå tilbake mot overgrep etc.

Og ang de nevnte her, defendo er bra som et tillegg til f.eks boksing eller muay thai, om du trener defendo eller kva maga blir omtrent det samme men krav maga er kanskje litt bedre om du bare vil trene 1 ting og ha en komplett pakke, mens defendo er mer et supplement til en strikingbasert sport.

Systema har jeg hørt mye dårlig om, anbefales ikke.

Det var en som skrev att Sveriges krav maga skulle vara nån sorts mjukisversion av Israels.
Kanske ni i Norge har riktig krav maga?

Helt ärligt,,JAG på gatan, skulle nog inte klara av att sparka allt för mycket.
Skulle nog tappa balansen, så slag och skills att hoppa undan långt och snabbt vore nog min räddning.
Jag är rädd för vanliga idioter, men ännu räddare för alla fanskap som missbrukar sina muay thai och bjj kunskaper, och kanske även missbrukar krav maga mm.
Kolla Mrado i Snabba Cash, t ex. Såna finns ju i verkligheten, ungdomar speciellt.

Varför tycker du sistema är dynga ( skit ) ? Är det inte som Rysslands krav maga?
Citera
2025-11-21, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av r0mantic0
Så jeg er så grotesk fordi jeg sa til en her at det nok er mye han ikke vet, og gjorde narr av en annen liten idiot som sa at "det bare er å krossa alla mina ben om man er karatemester"? Haha... du som tok deg nær av det overgår de her nollen i idioti. Det er derfor du ser sånn ut (crybaby):
https://images.pexels.com/photos/9964634/pexels-photo-9964634.jpeg?auto=compress&cs=tinysrgb&w=1260&h=75 0&dpr=2

Jeg skal forklare hvorfor du hater meg og liret av deg dette her:

Johannes 15:18 - "Om världen hatar er, skall ni veta att den har hatat mig innan den hatat er. 19 Om ni vore av världen, skulle världen älska er som sina egna. Men ni är inte av världen, utan jag har utvalt er och tagit er ut ur världen. Därför hatar världen er. 20 Kom ihåg vad jag har sagt: tjänaren är inte förmer än sin herre. Har de förföljt mig, skall de också förfölja er. Har de bevarat mitt ord, skall de också bevara ert ord. 21 Men allt detta kommer de att göra mot er för mitt namns skull, därför att de inte känner honom som har sänt mig."

Dette hatet ditt som bare fortjener spott og forakt har du fordi du er meg fullstendig fysisk, intellektuelt og moralsk underlegen fordi jeg har Guds velsignelse over meg og mitt liv, og det vil kuliminere i antikrists forfølgelse mot de kristne i den fremtidige trengselstiden.

PS: jeg har eid våpen og jeg kommer å gjøre det igjen

Varför tror du att jag hatar dig? Är du kanske lite innbilsk? Ditt tillstånd är mycket allvarligare än jag först trodde.

Och det finns inget i ditt beteende eller sätt att presentera "din kunskap" som antyder att du är innehavare av någon intellekt i någon märkbar grad. Mer av en svag själ som ständigt söker bekräftelse.

Jag har träffat folk som du förut, som hoppat från en kampsport till en annan utan att gå in i djupet på någon av dem, men tror att de vet allt om dem alla.

Jag frågade om din erfarenhet av fullkontaktsfighting, men du har uppenbarligen ingen.
Citera
2025-11-21, 18:06
Medlem
r0mantic0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharkimedes
Varför tror du att jag hatar dig? Är du kanske lite innbilsk? Ditt tillstånd är mycket allvarligare än jag först trodde.

Och det finns inget i ditt beteende eller sätt att presentera "din kunskap" som antyder att du är innehavare av någon intellekt i någon märkbar grad. Mer av en svag själ som ständigt söker bekräftelse.

Jag har träffat folk som du förut, som hoppat från en kampsport till en annan utan att gå in i djupet på någon av dem, men tror att de vet allt om dem alla.

Jag frågade om din erfarenhet av fullkontaktsfighting, men du har uppenbarligen ingen.

Du angriper meg som person og anklager meg for en masse bullshit, også juger du til alle her og sier du ikke hater meg? Jovisst hater du meg, alle her kan se det din idiot.

Også er du sur og misunnelig fordi jeg vet mye mer enn deg. Det er jo DU som søker selvbekreftelse her, også ser du en som både vet mer enn deg og dominerer deg fullstendig fysisk, da blir du usikker, sur og føler på raseri og hat (mot meg), fordi du er en taper og derfor sitter du her og anklager andre for hva du selv føler.

Mer komplisert enn det er det ikke, og det her ser jeg stadig vekk. Og det er spesielt Guds ånd i meg som gjør at du føler deg så mindreverdig at du blir sur og føler behov for å angripe meg.

Men jeg synes ikke synd på deg, så gjør alle her en tjeneste og klapp igjen kjeften.
Citera
2025-11-21, 18:16
Medlem
r0mantic0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olivoljetorsk
Det var en som skrev att Sveriges krav maga skulle vara nån sorts mjukisversion av Israels.
Kanske ni i Norge har riktig krav maga?

Helt ärligt,,JAG på gatan, skulle nog inte klara av att sparka allt för mycket.
Skulle nog tappa balansen, så slag och skills att hoppa undan långt och snabbt vore nog min räddning.
Jag är rädd för vanliga idioter, men ännu räddare för alla fanskap som missbrukar sina muay thai och bjj kunskaper, och kanske även missbrukar krav maga mm.
Kolla Mrado i Snabba Cash, t ex. Såna finns ju i verkligheten, ungdomar speciellt.

Varför tycker du sistema är dynga ( skit ) ? Är det inte som Rysslands krav maga?

Det er bullcrap at svensk krav maga er noe dårligere enn Israelsk krav maga FOR SIVILE. Israelere har utviklet programmet til krav maga global (som er den mest respekterte krav maga organisasjonen som holder jevnt høy standard). Militær krav maga likner mer militær combativs og er hardere, men med mye høyere skaderisiko når man trener det også og det er tilpasset 18-20 åringer soldatrekrutter som tåler hardere trening og er i bedre form (generelt) enn deg og andre sivile på 40+ år.

Så det er ikke dårligere selv om svensk (og norsk og all annen krav maga mot sivile) er litt "mjukare" - at det er "mjukare" er bra, da kan du trene det jevnlig, dvs repetere teknikkene flere ganger trygt og ha et system som fungerer når du er 60+ år også.

Det er presis derfor jeg også ser på krav maga.

Systema har dårlig rykte, jeg har ikke satt meg så mye inn i hvorfor litt research kan du sikkert gjøre på hvorfor. Politi i hele den vestlige verden inkludert USA trener først og fremst i krav maga, noen ganger defendo av selvforsvarssystem (dvs ikke sporter, om du legger til sport har du mer BJJ, boxing osv, BJJ er bra for politi som trenger kontroll over folk de arresterer). Men samme "myke" trening du får i sverige i krav maga global, mange av de du trener med kommer sikkert til å være politibetjenter. Ta det som et hint.
Senast redigerad av r0mantic0 2025-11-21 kl. 18:18.
Citera
2025-11-21, 18:43
Medlem
Panzeradlers avatar
Citat:
Jag kan tro att det funkar mot vanliga idioter, men tänk om den påhoppande idioten kan boxning, muay thai eller nåt annat trevligt?

Funkar det på gatan?

När ska folk växa upp och sluta hålla på så här. Hur många har i vuxen ålder hamnat i slagsmål eller kommer för den delen troligen hamna i slagsmål?

Edit: vuxen, äldre än 25 ...
Citera
2025-11-21, 19:20
Medlem
F.Hansens avatar
Citat:
Med all jävla teknologi som finns borde det gå att skapa ett våldfritt samhälle.
Och storstädning i regering och riksdag, förstås, också.

Borde och borde, nu är verkligheten såhär och om man inte vill råka illa ut får man ta ansvar för sin egna kapacitet mot kriminella.
Sen råkar de flesta inte ut för våld, däremot har vansinnesdåd som random knivattacker ökat i frekvens i europa så om man har nån slags framförsikt och medvetenhet kring sin egna försvarsförmåga så är det bara att börja träna.
Dessutom ger träningen så mycket mer så det finns inga ursäkter.
Senast redigerad av F.Hansen 2025-11-21 kl. 19:25.
Citera
2025-11-21, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negercp
Jag tror att du är inne på fel forum för att ställa denna fråga. Hur många utövare kan det finnas i landet, 50 stycken?

Vet inte hur många utövare det finns i Sverige. Men i Sverige finns det 15 klubbar som är anslutna till Krav Maga Global, jag är med i en av dom mindre klubbarna som har ca 17 medlemmar. Antar att det även finns klubbar som inte är anslutna till KMG.
Citera
2025-11-21, 19:34
Medlem
r0mantic0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Panzeradler
Funkar det på gatan?

När ska folk växa upp och sluta hålla på så här. Hur många har i vuxen ålder hamnat i slagsmål eller kommer för den delen troligen hamna i slagsmål?

Ganske mange om du teller med alle ran, voldtekter osv som skjer daglig i hele Sverige (eller Norge), og det blir mer og mer av det.

Særlig om du er aktiv kristen, jøde, sverigedemokrat e.l så endrer riskobildet seg og man har mye større sjangs for å bli angrepet med vold også i godt voksen alder.
Citera
2025-11-21, 19:49
Medlem
Citat:
Om så, vad hände och hur gick det?
Är det värt att lära sig?

Vad jag vet så är det direkt självförsvar och inget annat.
Inga töntiga dräkter och inget onödigt som kata i karate etc.

Men jag vill läsa om erfarenheter innan jag ens tänker på att joina nån kurs.
Jag vet inte ens vad krav maga är. Antar att det på något sätt har koppling till de ryssälskare som nu driver USA.
Citera
2025-11-21, 19:54
Medlem
Jag har utfört Krav maga på en störig snubbe i en korvkö.
En spark på smalbenet och sen ett knä på pungen.
Citera
2025-11-21, 19:54
Avstängd
Staffesmurfsons avatar
Citat:
Så ingen i Sverige åker på stryk någonsin, menar du?
Du måste bo i en underbar del av Sverige.
Berätta gärna var. Flyttar dit på en gång.
Bor i muodoslompolo här är det trevligt, har du någonsinn blivit attackerad? För att citera den engelska literaturen "its not ass bad ass you think is it". Lugna ner dig lite börja rök gräs om det hjälper, lugna ner schizofrenin lite. Hadde jag varit du hadde jag bara tränat lite löpning som andrew tate sa "my best avdicse " is to run away"
Citera
2025-11-21, 20:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Panzeradler
Funkar det på gatan?

Kan hända vemsomhelst oavsett ålder. Sluta vara naiv, vetja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in