2025-11-21, 18:47
Medlem
Som framgått av tidigare trådar använder jag subutex mot smärta 3-4 gånger I veckan , imorse efter 2 dygn utan började jag frysa må illa svår törst och svimmade så småningom, är detta tecken på abstinens och att jag behöver ett längre uppehåll?
Citera
2025-11-21, 18:54
Medlem
HBTKuks avatar
Konsultera den läkare som skrivit ut medicinen.
Citera
2025-11-21, 19:02
Medlem
Svårt att veta men du var väl aldrig ordinerad subutex utan fick de av någon polare tycker du ska söka vård innan det går åt helvete!
Citera
2025-11-21, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Konsultera den läkare som skrivit ut medicinen.

Har ju självklart inte fått den utskriven får av grabben som går laro för svår kronisk smärta
Citera
2025-11-21, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Svårt att veta men du var väl aldrig ordinerad subutex utan fick de av någon polare tycker du ska söka vård innan det går åt helvete!

Nej det stämmer men åt helvete går det inte jag är en gammal man ingen missbrukare utan det är i rent medicinskt syfte sökt hjälp av vården I 7 år utan att få ordentliga smärtstillande tillslut var jag tvungen att ta till denna lösningen för att stå ut
Citera
2025-11-21, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larstreiber
Nej det stämmer men åt helvete går det inte jag är en gammal man ingen missbrukare utan det är i rent medicinskt syfte sökt hjälp av vården I 7 år utan att få ordentliga smärtstillande tillslut var jag tvungen att ta till denna lösningen för att stå ut

Jag förstår dig men tänkte det kunde vara något annat än piller var rädd om dig!
Citera
2025-11-21, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Jag förstår dig men tänkte det kunde vara något annat än piller var rädd om dig!

Tack så mycket för omtanken!
Citera
2025-11-21, 19:17
Medlem
Citat:
Tack så mycket för omtanken!

Det går ju mycket skit nu och du är sjuk och har därför mindre motståndskraft så var rädd om dig!
Citera
2025-11-21, 19:44
Medlem
Citat:
Som framgått av tidigare trådar använder jag subutex mot smärta 3-4 gånger I veckan , imorse efter 2 dygn utan började jag frysa må illa svår törst och svimmade så småningom, är detta tecken på abstinens och att jag behöver ett längre uppehåll?

Ja det är biverkningarna! Avis.
Citera
2025-11-22, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wolfpuff
Ja det är biverkningarna! Avis.

Fick sub och det gick över så du har nog rätt
Citera
2025-11-22, 17:05
Medlem
Citat:
Fick sub och det gick över så du har nog rätt

Grattis.. nu börjar det nya livet med pillerjakt som enda hobby. Nästa avtändning kommer vara ännu värre och sen går spiralen ganska snabbt neråt.
Citera
2025-11-22, 17:12
Medlem
zombie-nations avatar
Verkar ju som abstinens. Tycker du tar rätt mycket dessutom. Maxdos oral Temgesic som man ger vid smärta är 1,2 mg om dygnet. Du tar alltså mer än maxdos redan.

Alla har inte exakt samma abstinens, att svimma har jag inte hört.

Du borde nog backa lite och faktiskt även ta mer sällan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in