Citat:
Jag har stora koncentrations- och minnesproblem, svårt att komma igång med saker och svårt att slutföra saker. Ständig prokrastinering, skjuter upp allting in i det minsta tills det inte går mer. Kan inte ha saker i huvudet. Försöker dock att organisera och planera så gott jag kan, med blandat resultat. Är totalt brain fried i huvudet efter en jobbdag. Både min syster och pappa har ADHD också. Också gått till psykolog i olika omgångar i terapisamtal, där psykologen mer eller mindre bekräftade att jag uppvisar en del av de klassiska ADHD-dragen. Jag har dock alltid haft lätt för mig i livet, i skolan etc. Får bra på intelligenstester och annat. Så situationen hade kunnat vara klart värre. Det är nog många som har det värre än mig.
Är dock rätt övertygad om att jag har ADHD eller liknande. Men min läkare på VC vägrade som sagt remittera mig här i Stockholm. Så börjar utvärdera andra alternativ för att komma till bukt med mina problem, dels för att min VC vägrar remittera, dels för att det ändå tar enormt lång tid även ifall de faktiskt skulle skicka en remiss.
Är dock rätt övertygad om att jag har ADHD eller liknande. Men min läkare på VC vägrade som sagt remittera mig här i Stockholm. Så börjar utvärdera andra alternativ för att komma till bukt med mina problem, dels för att min VC vägrar remittera, dels för att det ändå tar enormt lång tid även ifall de faktiskt skulle skicka en remiss.
Copy paste på mig ungefär - du är (liksom jag) högfungerande med jobb etc och därför nekas du ens utredning. Hög intelligens och att vara bra i skolan utesluter inte ADHD.
Sedan finns det säkert de som har det värre men det är samtidigt inte ett argument för att du ska lägga din energl på att hålla dig flytande när det sannolikt sker helt i onödan - du skulle sannolikt vara hjälpt av att ha den diagnos du med uppskattningsvis 95% säkerhet har även på papper - och därmed kunna medicinera.
Sök privata alternativ om du har möjlighet rent ekonomiskt osv.
) utgjordes av avgrundsdjupt självförakt ändrar inte det faktum att jag de facto inte är feldiagnostiserad enligt min syn på saken. Liksom att jag presterade bra i skolan, åtminstone i de ämnen som intresserade mig - alla vill vara bra på något, diagnos eller inte. Eller anser någon att om man funkat okej tillräckligt länge så har man omöjligen diagnosen? Blir lite svårmätbart i så fall, anser i alla fall jag.