2025-11-20, 19:20
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theUFOsummoner
För att provocera DEMOKRATERNA att sparka sig själva mellan benen.

1. Musk säger att Trump finns i filerna
2. Demokrater pushar för att släppa filerna
3. Trump vägrar
4. Demokraterna involverar media för att släppa filerna
5. Trump släpper filerna

6. Demokratiskt självmord.

the ART OF WAR / Sun Tzu

"Let your plans be dark and impenetrable as night, and when you move, fall like a thunderbolt." Sun Tzu

Det man ofta glömmer är att en amerikansk president svär eden att skydda USA. Oavsett hur sjuk Epstein-affären är, måste en sittande president alltid väga nationell skada mot politisk transparens. Att släppa alla namn kan i praktiken bli ett nationellt trauma – och därför kan filerna hållits tillbaka.

Det är just därför detta scenario är så intressant: Trump tvingas nu att släppa filerna, inte av eget initiativ, utan genom politiskt och juridiskt tryck. Demokraterna har länge krävt publicering, och nu är både kongressen och senaten involverade i processen.

Jag är inne på samma spår som du: det här är inte bara en juridisk fråga – det är ett politiskt schackparti som nu når sitt crescendo. Hoppas vi får se upplösningen, bara 77% sannolikhet på vadslagning att vi verkligen får se namn/filer.
Citera
2025-11-20, 19:30
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskback
För det första så blev Epsteins förehavanden allmänt kända kring 2008, så man kan med viss säkerhet säga att de som hade kontakt med Epstein sedan dess var medvetna om vad det var han höll på med.

För det andra så hade Epstein begått liknande brottslighet sedan mitten på åttiotalet, och medan det inte var allmänt känt så tyder inget på att han höll det särskilt hemligt då heller. Medan Trump inte umgicks med Epstein sedan hans brottslighet blev allmänt känd är det inte särskilt troligt att Epstein hemlighöll sina förehavanden för Trump, då männen var nära vänner och då även Trump regelbundet begick sexuella övergrepp på den tiden.

Problemet för MAGA är att de i rörelsen som pushat för avslöjanden kring Epstein ofta är rabiata Trumpförespråkare och således aldrig skulle misstänka Den Store Ledaren för att ha agerat felaktigt.

Problemet är att åter igen _tros_ det väldigt mycket. Det är möjligt att vissa Trumpförespråkare aldrig skulle misstänka Trump för att ha agerat felaktigt, men det tycks vara lika vanligt att personer som ogillar Turmp misstänker honom för allt möjligt, på lika skakiga grunder.

Jag _vet_ förstås inte vad Trump visste eller inte visste, men jag är inte riktigt lika "säker" som vissa att bara för att han kände Epstein var han även medveten om vad den senare hade för sig privat.

Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Nej vi vet såklart inte exakt vad Trump visste men nu handlar det inte om att han råkade träffa Epstein någon enstaka gång utan de umgicks både privat och professionellt under många år. För mig räcker det för att jag ska döma ut honom som någon som inte är lämpad att vara politiker och bestämma över vanligt folk över huvud taget. Jag hade tyckt exakt samma om det kom fram att valfri svensk politiker under många år umgåtts med en av vår tids värsta och mest uppmärksammade pedofiler och sexualförbrytare.

Om Epstein var pedofil eller inte kan man säkert diskutera även om det är ett sidospår. För mig är det självklart att 60-åriga gubbar som våldtar 14-åringar är pedofiler men det är bara min åsikt.

Det står förstås dig helt fritt att döma andra precis hur du vill, på samma sätt som det står mig fritt att se det som irrationellt att döma folk för något de kanske inte ens haft någon kännedom om. Skulle det vara så att någon varit involverad i Epsteins brottslighet eller, om inte annat, varit medveten om den finns det skäl för klander, men att bara ha känt någon som senare visar sig ha gjort något klandervärt räcker inte riktigt för mig.

Och visst, Epsteins eventuella störningar är ett sidospår, men mig veterligen intresserade han sig inte för prepubertala barn och då är det heller inte tal om pedofili. Att han var en dömd sexbrottsling är dock fastslaget så jag vet inte riktigt varför man behöver krydda det med diverse diagnoser, som inte ens tycks matcha hans beteende.

Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Att brottsoffren kämpat för att dokumenten ska bli offentliga handlar väl mycket om de inte uppfattat att rättvisa skipats eller att de fått upprättelse. Maxwell fick 20 år .

Finns det bevisning i materialet som kan leda till fler åtal? I så fall har rättssystemet misslyckats hitintills. En del ser det kanske som en medveten cover up i så fall.

Angående den påstådda 'klientlistan' så läste jag att Julie K Brown som var först med att granska fallet menar att en 'lista' inte existerar. Utan olika namn förekommer i olika utredningar och dokument. Epsteins telefonbok innehöll nummer även till tex frisör, trädgårdsmästare mfl Men kanske den som fick tanken på en 'klientlista' att ta fart.

Jag vet inte om det finns något i materialet som kan leda till fler åtal, men det borde vara det första man utreder ordentligt, vilket jag heller inte vet om man gjort.

Att släppa en bunt med dokument innehållande diverse olika anklagelser och påståenden som varken kan bevisas eller motbevisas och heller inte kan ligga till grund för någon rättslig prövning, blir väl i princip bara att publicera skvaller, och vart kommer man med det?

Så, för att sammanfatta det hela så tror jag inte att en kommande publicering kommer att ge något alls. De som är övertygade om någons eventuella skuld kommer förbli övertygade om den saken, oavsett vad materialet visar eller inte visar, och de som är övertygade om någons eventuella oskuld kommer bete sig på exakt samma sätt.
Citera
2025-11-20, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Problemet är att åter igen _tros_ det väldigt mycket. Det är möjligt att vissa Trumpförespråkare aldrig skulle misstänka Trump för att ha agerat felaktigt, men det tycks vara lika vanligt att personer som ogillar Turmp misstänker honom för allt möjligt, på lika skakiga grunder.

Jag _vet_ förstås inte vad Trump visste eller inte visste, men jag är inte riktigt lika "säker" som vissa att bara för att han kände Epstein var han även medveten om vad den senare hade för sig privat.

I slutändan så är ju det man tror den enda verklighet som finns tillgänglig. Inte ens i straffrätten krävs en logisk slutsats. Och visst finns det de som tror det värsta om Trump på skakiga grunder, men i det här fallet är grunderna allt annat än skakiga: Epstein och Trump var nära vänner, kanske rentav var Epstein Trumps närmsta vän. Vidare var båda männen sexualbrottslingar på den tiden. Därtill hade Epstein för vana att bjuda ut sina offer till vänner, både som en tjänst och troligen för framtida anpassning. Man är inte särskilt skakigt ute om man frågar sig varför Epstein skulle förvägra en nära vän med samma tvivelaktiga kvinnosyn ett sådant erbjudande.
Citera
2025-11-20, 19:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Det man ofta glömmer är att en amerikansk president svär eden att skydda USA. Oavsett hur sjuk Epstein-affären är, måste en sittande president alltid väga nationell skada mot politisk transparens.
HAHAHA!

Har du inga gränser när det kommer till skenhelighet?

Men då var väl Biden som du brukar yla om en sann nationalpatriot.

Anledningen till att siffrorna sjunker beror på Trumps politik - inkl hur SJUKT han hanterat Epsteinaffären.

Trump är den som gjort affär av Epstein sen Acosta och gänget blottlades via Brown i Herald 2018 ang bland den värsta juridiska deal som gjorts.

Trump har ordagrant dansat on the edge of anger och populariserat Epstein.
Åkt på hans rygg som kampanjpropaganda.

Oh, Daddy is home och ska rensa träsket. Bara rösta på mig så sker transparens...

Han visste garanterat att det skulle finnas så komprometterande material om honom själv.

Det var troligen ett spel för galleriet ända sen han och Bondi började med sina cliffhangers för att sen sen dra igen dörren med besked i juli att inget behövde utredas om nån tredje part.

Pajas.
Citera
2025-11-20, 21:41
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskback
I slutändan så är ju det man tror den enda verklighet som finns tillgänglig. Inte ens i straffrätten krävs en logisk slutsats. Och visst finns det de som tror det värsta om Trump på skakiga grunder, men i det här fallet är grunderna allt annat än skakiga: Epstein och Trump var nära vänner, kanske rentav var Epstein Trumps närmsta vän. Vidare var båda männen sexualbrottslingar på den tiden. Därtill hade Epstein för vana att bjuda ut sina offer till vänner, både som en tjänst och troligen för framtida anpassning. Man är inte särskilt skakigt ute om man frågar sig varför Epstein skulle förvägra en nära vän med samma tvivelaktiga kvinnosyn ett sådant erbjudande.

Med "skakiga" menar jag att det enda som hittills framkommit om Trump och Epstein är att de kände varandra, men Epstein kände för den delen en hel rad kändisar och politiker utöver Trump. Sedan vet jag inte riktigt varifrån man fått att Trump skulle ha varit Epsteins bästa vän. Mig veterligen var det något Epsteins själv påstod i någon intervju efter att Trump blivit ännu mäktigare, men Epstein kanske inte känns som en person med så stor trovärdighet alla gånger.

Hur som helst får vi väl se vad dokumenten som släpps visar, men jag tror som sagt inte att de kommer övertyga de redan frälsta, av det ena eller andra lägret, nämnvärt.
Citera
2025-11-20, 21:59
Medlem
Citat:
Med "skakiga" menar jag att det enda som hittills framkommit om Trump och Epstein är att de kände varandra, men Epstein kände för den delen en hel rad kändisar och politiker utöver Trump. Sedan vet jag inte riktigt varifrån man fått att Trump skulle ha varit Epsteins bästa vän. Mig veterligen var det något Epsteins själv påstod i någon intervju efter att Trump blivit ännu mäktigare, men Epstein kanske inte känns som en person med så stor trovärdighet alla gånger.

Hur som helst får vi väl se vad dokumenten som släpps visar, men jag tror som sagt inte att de kommer övertyga de redan frälsta, av det ena eller andra lägret, nämnvärt.

En sammanställning på vänskapen hittar du här. Den går mycket längre än att bara känna varandra som kändisar gör - exempelvis har jag inte hört om några andra kändisar som ordnat fester med modeller eller cheerleaders där de två var de ända inbjudna männen. Påstående om att Epstein var Trumps bästa vän har dessutom styrks av en fd COO i ett av Trumps företag, och deras närhet är extra anmärkningsvärd med tanke på att Trump annars har få eller inga nära vänner utanför sin familj.
Citera
2025-11-20, 22:00
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:

Det står förstås dig helt fritt att döma andra precis hur du vill, på samma sätt som det står mig fritt att se det som irrationellt att döma folk för något de kanske inte ens haft någon kännedom om. Skulle det vara så att någon varit involverad i Epsteins brottslighet eller, om inte annat, varit medveten om den finns det skäl för klander, men att bara ha känt någon som senare visar sig ha gjort något klandervärt räcker inte riktigt för mig.

Och visst, Epsteins eventuella störningar är ett sidospår, men mig veterligen intresserade han sig inte för prepubertala barn och då är det heller inte tal om pedofili. Att han var en dömd sexbrottsling är dock fastslaget så jag vet inte riktigt varför man behöver krydda det med diverse diagnoser, som inte ens tycks matcha hans beteende.

Jag vet inte om det finns något i materialet som kan leda till fler åtal, men det borde vara det första man utreder ordentligt, vilket jag heller inte vet om man gjort.

Att släppa en bunt med dokument innehållande diverse olika anklagelser och påståenden som varken kan bevisas eller motbevisas och heller inte kan ligga till grund för någon rättslig prövning, blir väl i princip bara att publicera skvaller, och vart kommer man med det?

Så, för att sammanfatta det hela så tror jag inte att en kommande publicering kommer att ge något alls. De som är övertygade om någons eventuella skuld kommer förbli övertygade om den saken, oavsett vad materialet visar eller inte visar, och de som är övertygade om någons eventuella oskuld kommer bete sig på exakt samma sätt.

Det sista håller jag helt med om! Att huvuden kommer rulla pga denna ”lista” är lika troligt som att Trump släpper vilka som mördade JFK och Jimmy Hoffa. Bara önsketänkande från alla läger. Eliten är exakt lika korrupt och förljugen som alltid.
Citera
2025-11-20, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seasons15
Förstår att det är svårt att ta in verkligheten när man bara följer SVT och BBC som klipper ihop sin egen verklighet.

Ser framför mig hur de framtida demokraterna tvingas klippa och klistra enskilda bokstäver för att få verkligheten att gå ihop. Psykopater med vana!
Senast redigerad av ManManne 2025-11-20 kl. 22:14.
Citera
2025-11-20, 22:53
Medlem
Citat:
Sluta käbbla:

”All nine justices held that an individual state cannot determine eligibility under Section 3 for federal office holders, and that such power is conferred exclusively to the federal government. A majority of the court also ruled the section to be non-justiciable, and that only Congress can enforce Section 3, i.e. the courts (federal or otherwise) cannot declare a candidate ineligible for office under Section 3 unless an Act of Congress explicitly grants them that power. Four justices disagreed with the latter ruling, and expressed concern in concurrences that this decision went further than needed.”

Det var ett enhälligt beslut från högsta domstolen att upphäva Colorado domstolens oseriösa och politiska dom. Att att den uttalade Trumphataren Jena grisen Griswold ville åt honom var väl ingen högoddsare.

Det är kul att leka juridik tills det blir seriöst Hahahaha

Eller du kanske inte viste?

Och hur går det här med att leka juridik för dig gubben? Frågan är alltså om Trump var ansvarig för upproret. Texten du citerar motsäger inte detta eller behandlar den frågan överhuvudtaget, utan gör bara klart att en delstatlig domstol inte kan förvägra en kandidatur under lagen i fråga (enhälligt), och att frågan bara kan avgöras av kongressen (majoritetsbeslut). Detta är alltså en lagfråga.

Den faktamässiga frågan om huruvida Trump har begått uppror har avgjorts i tre instanser. I samtliga av dessa har majoriteten kommit fram till att så är fallet, och Trump hade alltså blivit fälld om inte det faktum att det i senatens krävs en kvalificerad majoritet.
Citera
2025-11-20, 22:57
Medlem
Citat:

Det här gick såklart högsta domstolen igenom noggrant och kom enhälligt fram till att det bara var politisk trams.

Kan du citera den bit i domslutet där de kom fram till detta?
Citera
2025-11-20, 23:42
Medlem
HRTs avatar
Trump har gett order om att hans namn som nämns över 1000 gånger ska strykas. Dessutom ska republikaners namn mörkas. Demokrater ska däremot omnämnas
Vi kommer aldrig få se sanningen bara att inse..
Hänvisar till nyhetssändningar i USA igår och idag..
Citera
2025-11-21, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
Trump har gett order om att hans namn som nämns över 1000 gånger ska strykas. Dessutom ska republikaners namn mörkas. Demokrater ska däremot omnämnas
Vi kommer aldrig få se sanningen bara att inse..
Hänvisar till nyhetssändningar i USA igår och idag..

Vilka medier har rapporterat om det?
Det enda som framkommit är väl att flera personer både politiker och offer till Epstein uttryckt en oro för att det kan ske?

Pam Bondi har ju en del möjligheter att inom ramen för lagen undanhålla information för allmänheten.

Citat från CBC idag.

The bill, however, allows the DOJ to withhold or redact any records in certain circumstances, including information which could identify victims, materials that contain child sexual abuse, images of abuse or death, and information that has been authorized to be kept secret in the interest of national defence or foreign policy.
Senast redigerad av EsmeraldaFelicia 2025-11-21 kl. 00:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in