2025-11-20, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theUFOsummoner
Det är DITT ansvar att ta reda på fakta och väga det mot allt det du redan förstår. Ingen annan har sanningen. Du FÖRSTÅR sanning därför att du INSETT den.

Inte blivit matad av någon annan.

Hmm... borde du inte följa det rådet själv med tanke på att majoriteten av dina kommentarer är enbart spekulationer i fråga om vad filerna egentligen innehåller eller vem som skyddar vem eller vad?
Du har inga svar. Men om du nu sitter på info som ingen annan gör.

Varför kovände Trump och visade sin egen lögn? Varför krävde han omröstning istället för att beordra direkt offentliggörande från Bondi vilket han har rätt till?
Citera
2025-11-20, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMcJill-Phd
Fast nu verkar det ju inte som att Trump begått några brott överhuvudtaget. De satte dit honom för att han eventuellt värderat en fastighet för högt i en låneansökan på 80-talet i ett sedan länge återbetalt lån, för att (efter att ha ändrat NY:s lagar för detta ändamål) ha förtalat förtalat en mentalsjuk kvinna som påstod att han våldtagit henne i ett varuhus på 90 talet (ingen bevisning existerar), samt för att ha signerat ett fullständigt lagligt hushagreement med Stormy Daniels.

Om Trump hade begått några riktiga brott så skulle de förstås ha satt dit honom för dem istället. T o m en idiot som du begriper innerst inne den saken.

Trump är fälld för brott.... Att försöka snacka runt det är numera omöjligt. Domstol med Jury har fällt honom för brott.
Citera
2025-11-20, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMcJill-Phd
Fast nu verkar det ju inte som att Trump begått några brott överhuvudtaget. De satte dit honom för att han eventuellt värderat en fastighet för högt i en låneansökan på 80-talet i ett sedan länge återbetalt lån, för att (efter att ha ändrat NY:s lagar för detta ändamål) ha förtalat förtalat en mentalsjuk kvinna som påstod att han våldtagit henne i ett varuhus på 90 talet (ingen bevisning existerar), samt för att ha signerat ett fullständigt lagligt hushagreement med Stormy Daniels. Om Trump hade begått några riktiga brott så skulle de förstås ha satt dit honom för dem istället. T o m en idiot som du begriper innerst inne den saken.

Varför behöver du ljuga?

Kvinnan är inte mentalsjuk och det fanns såklart bevisning. Trump lyckades dessutom snacka till sig påspädning av bötesbeloppet, som nu är uppe i +80 miljoner dollar.

Angående otrohetsaffären med Stormy Daniels, lyckades affärsmannen Trump, fiffla med bokföringen. Avtalet är säkert giltigt och bra för alla parter, men det var hur Trump bokförde betalningen som var olaglig.

Därefter har domslutet granskats på nytt med avseende på att en sittande president, i princip och grovt förenklat, inte kan hållas ansvarig för dylika ting.
Citera
2025-11-20, 16:53
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Makthavare ska självklart granskas hårdare än vanligt folk och de ska även dömas hårdare (bildligt inte juridiskt) för sina handlingar.

Jag tycker det är tillräckligt illa att Trump står och ler på bilder med vår tids kändaste pedofil. Jag vill inte ha en ledare som gjort det. Men många här verkar inte tycka det är så farligt. Men alla är ju olika.

Jo jo, granskas hårdare bör de, men bör de även lastas för något de inte känner till, i de fallen de faktiskt inte känner till något? Jag menar att visst kan man kräva mycket av folk, och speciellt makthavare, men man kan knappast kräva att de ska ta ansvar för saker de inte har en aning om.

Med det sagt _vet_ vi förstås inte vad Trump, eller någon annan som umgicks med Epstein, faktiskt visste om hans privatliv, men vad jag vänder mig mot är att vissa tar för givet att alla som umgicks med honom hade full koll på alla hans förehavanden och att de därför, genom sin blotta kontakt med honom är klandervärda på något sätt.

Sedan var väl inte Epstein pedofil, men okej, du tycker alltså att det känns obehagligt att folk poserat på bilder med honom tagna innan hans brottslighet blev känd och att det skulle diskkvalificera dem som politiker? Jag tycker att det är irrationellt och i princip skulle betyda att ingen som fastnat på bild med någon annan någonsin kan bli politiker, för vem vet egentligen vad andra har för sig?

Personligen tror jag att de republikaner som innan senaste valet krävde att Epsteins "lista" skulle publiceras sköt sig själva i foten, dels eftersom det är oklart om det finns någon _lista_, eller bara en samling olika dokument där olika namn förekommer, dels kommer ingen rentvås av en publicering. De som förväntat sig en _lista_ kommer fortsätta vimsa om just en _lista_, som kanske inte finns och de som, trots avsaknad av faktiska bevis, är övertygade om att person X är skyldig kommer fortsätta tro det även om person X inte namnges i något dokument.

Det hade varit bättre om man skakat fram en åklagare utan någon koppling till valfritt parti eller personer kopplad till Epstein och sedan låtit den åklagaren en gång för alla gå igenom allt material för att se om det finns grund för några fler rättsprocesser. Det enda man landar i nu är rykten som aldrig kommer bevisas eller motbevisas.
Citera
2025-11-20, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Warmane
Kanske för att domstolarna som dokumenten är låsta hos avgör när filerna kan offentliggöras?
Domare tillsatta av Epstein-polarna Clinton och Obama bestämmer?
Bekvämt för demokrat-myglarna att skrika när de vet att det inte släpps kanske?
Citera
2025-11-20, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theUFOsummoner
Mycket material är email (nej man skriver inte ut email och raderar digitala repos).
Allt analogt material (filmer, ljud, foton etc.) är digitaliserade och arkiverade i datasäkra kompartement som bevakas av personer som bryr sig noll om politik och 100% på dataintegritet.
Du vet inte om en del bara finns på papper.

Du tror inte det kan rensas vid beslaget av folk som har som uppgift att skydda makten oberoende av politisk färg.?
Citera
2025-11-20, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Jo jo, granskas hårdare bör de, men bör de även lastas för något de inte känner till, i de fallen de faktiskt inte känner till något? Jag menar att visst kan man kräva mycket av folk, och speciellt makthavare, men man kan knappast kräva att de ska ta ansvar för saker de inte har en aning om.

Med det sagt _vet_ vi förstås inte vad Trump, eller någon annan som umgicks med Epstein, faktiskt visste om hans privatliv, men vad jag vänder mig mot är att vissa tar för givet att alla som umgicks med honom hade full koll på alla hans förehavanden och att de därför, genom sin blotta kontakt med honom är klandervärda på något sätt.

Sedan var väl inte Epstein pedofil, men okej, du tycker alltså att det känns obehagligt att folk poserat på bilder med honom tagna innan hans brottslighet blev känd och att det skulle diskkvalificera dem som politiker? Jag tycker att det är irrationellt och i princip skulle betyda att ingen som fastnat på bild med någon annan någonsin kan bli politiker, för vem vet egentligen vad andra har för sig?

För det första så blev Epsteins förehavanden allmänt kända kring 2008, så man kan med viss säkerhet säga att de som hade kontakt med Epstein sedan dess var medvetna om vad det var han höll på med.

För det andra så hade Epstein begått liknande brottslighet sedan mitten på åttiotalet, och medan det inte var allmänt känt så tyder inget på att han höll det särskilt hemligt då heller. Medan Trump inte umgicks med Epstein sedan hans brottslighet blev allmänt känd är det inte särskilt troligt att Epstein hemlighöll sina förehavanden för Trump, då männen var nära vänner och då även Trump regelbundet begick sexuella övergrepp på den tiden.

Citat:
Personligen tror jag att de republikaner som innan senaste valet krävde att Epsteins "lista" skulle publiceras sköt sig själva i foten, dels eftersom det är oklart om det finns någon _lista_, eller bara en samling olika dokument där olika namn förekommer, dels kommer ingen rentvås av en publicering. De som förväntat sig en _lista_ kommer fortsätta vimsa om just en _lista_, som kanske inte finns och de som, trots avsaknad av faktiska bevis, är övertygade om att person X är skyldig kommer fortsätta tro det även om person X inte namnges i något dokument.

Det hade varit bättre om man skakat fram en åklagare utan någon koppling till valfritt parti eller personer kopplad till Epstein och sedan låtit den åklagaren en gång för alla gå igenom allt material för att se om det finns grund för några fler rättsprocesser. Det enda man landar i nu är rykten som aldrig kommer bevisas eller motbevisas.

Problemet för MAGA är att de i rörelsen som pushat för avslöjanden kring Epstein ofta är rabiata Trumpförespråkare och således aldrig skulle misstänka Den Store Ledaren för att ha agerat felaktigt.
Citera
2025-11-20, 17:29
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:

Nej vi vet såklart inte exakt vad Trump visste men nu handlar det inte om att han råkade träffa Epstein någon enstaka gång utan de umgicks både privat och professionellt under många år. För mig räcker det för att jag ska döma ut honom som någon som inte är lämpad att vara politiker och bestämma över vanligt folk över huvud taget. Jag hade tyckt exakt samma om det kom fram att valfri svensk politiker under många år umgåtts med en av vår tids värsta och mest uppmärksammade pedofiler och sexualförbrytare.

Om Epstein var pedofil eller inte kan man säkert diskutera även om det är ett sidospår. För mig är det självklart att 60-åriga gubbar som våldtar 14-åringar är pedofiler men det är bara min åsikt.
Citera
2025-11-20, 17:33
Medlem
Citat:

Att brottsoffren kämpat för att dokumenten ska bli offentliga handlar väl mycket om de inte uppfattat att rättvisa skipats eller att de fått upprättelse. Maxwell fick 20 år .

Finns det bevisning i materialet som kan leda till fler åtal? I så fall har rättssystemet misslyckats hitintills. En del ser det kanske som en medveten cover up i så fall.

Angående den påstådda 'klientlistan' så läste jag att Julie K Brown som var först med att granska fallet menar att en 'lista' inte existerar. Utan olika namn förekommer i olika utredningar och dokument. Epsteins telefonbok innehöll nummer även till tex frisör, trädgårdsmästare mfl Men kanske den som fick tanken på en 'klientlista' att ta fart.
Senast redigerad av EsmeraldaFelicia 2025-11-20 kl. 17:38.
Citera
2025-11-20, 17:38
Medlem
Warmanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyberIngmar
Om domstolarna styr när filerna kan släppas så gäller ju exakt samma sak nu.

2021–2025:
• Trump satt inte vid makten
• enligt kritiker skulle filerna ”kompromettera Trump”
• och ni menar samtidigt att pedofil-eliten styr allt

Om filerna verkligen var låsta hos domstol oavsett president faller ju hela påståendet om att ”så länge Trump är president släpps de inte”.

Jag lovar: om Epstein-nätverket sitter och oroar sig för någon, så är det inte killen som knappt skulle bli invald i sin egen intresseförening.
Nu kan administrationen sätta filer som ”under utredning” efter att de upphörts vara låsta hos domstolar och då offentliggörs inte dessa, vilket är fallet nu.

FBI har dessutom jobbat övertid med att skrubba bort Trumps och andras namn från filerna.

Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Domare tillsatta av Epstein-polarna Clinton och Obama bestämmer?
Bekvämt för demokrat-myglarna att skrika när de vet att det inte släpps kanske?
Du vet väl precis som jag att Obama inte har något med Epstein att göra?

Obama har inte nämnts i någon fil hittills, till skillnad Bubba-sugaren.

Är du också med i Epstein-filerna?
Senast redigerad av Warmane 2025-11-20 kl. 17:44.
Citera
2025-11-20, 18:43
Medlem
Spinnacers avatar
Både demokrater och republikaner är omnämnda i dokumenten. Sluta med tramsiga pajkastning "bara ditt lag är med, inte mitt".
Citera
2025-11-20, 19:03
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Anledningen till att Senila Joe Biden med stab inte "plockade" fram dessa dokument är att bland andra vänstermuppar så finns William Jefferson Clinton med.

Exakt vad jag menar. Oavsett vilken kandidat som vunnit så hade det alltid funnits folk med tillräckligt med makt för att förhindra så mycket som möjligt. Möjligt att Bernie hade kunnat hållit sig opåverkad och slängt ut allting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in