2025-11-20, 15:31
Medlem
Det här är den lindrigaste våldtäkten jag någonsin läst om!

Hon skådis-wannabeen ringde ner honom till krogen, de hånglade där, hon "missade" buss eller tåg hem och då raglade båda hem till hans hem på Tågaborg. Hemmet där hans små barn bodde. Och den blivande frun så klart också bodde.
Han skulle prova ha sex men fick inget stånd. Som kompensation gick han ner på henne för att ge lite njutning. Ge inte ta.
Hon som skulle sova på soffan valde istället dubbelsängen. Tog fruns plats.

Han är en jävla skithög men fängelse i tre år och ett har hundratusen som plåster på såren åt henne finner jag vara alldeles uppåt väggarna galet.

Efter meetoo känns det som om hellre fälla än fria är det nya sättet att förhålla sig på.
Citera
2025-11-20, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Panpanpan
Enligt Wikipedia hette Kalle ”Hellqvist” tidigare i efternamn. Så han har bytt till sin kända mammas efternamn.

Jag tycker Kalle har varit ett svin, men trots det ska vi hålla oss till fakta, han har alltid hetat Rydberg i efternamn, det är felaktiga uppgifter på Wikipedia.
Citera
2025-11-20, 15:58
Medlem
MajaCreamnoses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElonRuskprick
Det är kanske frågan om vad vi skall ha för samhälle?
Ett samhälle där det inte är ok med våldtäkter och där gärningspersonen spärras in eller ett samhälle där vi blundar för problemet så att inte våldtäktsmannens fru och barn får reda på vilken skiterövel som personen är?

Tror du att våldtäkterna går ner om man blundar ?

Ett samhälle där även män har rättssäkerhet och skitstövlar som sprider förtal på nätet åtalas. Tokfeminister ska inte ha inflytande och manshatare ska inte ha statligt stöd.
Citera
2025-11-20, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frost37
Jag tycker Kalle har varit ett svin, men trots det ska vi hålla oss till fakta, han har alltid hetat Rydberg i efternamn, det är felaktiga uppgifter på Wikipedia.
Wikipedia har rätt. När jag tittar på Sveriges befolkning 1980 heter han Hellqvist i efternamn.
https://imgur.com/PKpv3QR
Citera
2025-11-20, 16:24
Medlem
MajaCreamnoses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Som jag har skrivit tidigare i den här tråden: jag tycker att tre år är ett orimligt långt straff för detta, och det är möjligt att han inte borde ha dömts i en domstol (straffrättsligt) överhuvudtaget. Men jag tycker ändå att han har burit sig förfärligt illa åt, som har utnyttjat en ung flickas drömmar... även om hon också har uppfört sig billigt och på ett sätt som hade fått mig att skämmas ihjäl, om hon varit min dotter...

På något vis måste vi växa upp nu som samhälle, och få bort allt sådant här ifrån arbetslivet. Även i de populära och konkurrensutsatta yrkena. Kanske kan en våldtäktsdom avskräcka andra inflytelserika män från att utnyttja unga flickor av den anledningen... även om domen var överdriven och felaktig? I så fall har den haft något gott med sig, fast den var felaktig.

Strömavbrott?

”Brottsoffret” skulle ha två år villkorligt för falsk angivelse.

”Förövaren” skulle ha skadestånd.
Citera
2025-11-20, 16:28
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MajaCreamnose
Strömavbrott?

”Brottsoffret” skulle ha två år villkorligt för falsk angivelse.

”Förövaren” skulle ha skadestånd.

Nja, så mycket verkar vara konstaterat, som att han faktiskt har lovat att hjälpa henne att få roller. Han hade ju den makten, som son till Eva Rydberg. Och "there is no such thing as a free lunch". Klart att han ville ha sex i utbyte. Annars hade han ju kunnat hjälpa någon arbetslös manlig skådespelare till en roll i stället... men det gjorde han inte.
Citera
2025-11-20, 16:30
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Wikipedia har rätt. När jag tittar på Sveriges befolkning 1980 heter han Hellqvist i efternamn.

Någon släkting till Sofia Hellqvist, eller..? Skulle liksom inte förvåna mig.
Citera
2025-11-20, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975

Du har fasen helt rätt, My bad.
Undra när han bytte efternamn?
Citera
2025-11-20, 16:44
Medlem
MajaCreamnoses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Nja, så mycket verkar vara konstaterat, som att han faktiskt har lovat att hjälpa henne att få roller. Han hade ju den makten, som son till Eva Rydberg. Och "there is no such thing as a free lunch". Klart att han ville ha sex i utbyte. Annars hade han ju kunnat hjälpa någon arbetslös manlig skådespelare till en roll i stället... men det gjorde han inte.

Strömavbrott igen?

Parternas yrkesmässiga relation har inget med det påstådda brottet att göra. Inget hände som hon inte ville skulle hända eller kunde avbryta närsomhelst.
Citera
2025-11-20, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nejda1
Nu får du faktiskt sluta! Han har blivit dömd så du behöver inte fortsätta att skriva massor med skit.

Visa respekt förfan.
Respekt? På Flashback? Hur tänker du då?
Citera
2025-11-20, 16:49
Medlem
Citat:
Det sjuka är som sagt att tjejerna ändå umgås med KR. Dom har umgåtts och smsat honom under ett års tid att han ska ut och festa med dom.

Vem fan utnyttjar vem i detta?! Varför vill dom umgås med honom? För att få gratis drinkar och biljetter? Enligt FUP så hade ju dessa tjejer (vittnena) velat ha biljetter till teatern och gått tre gånger. Inte bara en gång utan TRE!

Men du som verkar veta allt, varför vill tjejerna umgås med KR även om dom beskriver han så här?
Tjejerna har inte gjort något olagligt och inte heller något omoraliskt. Så om vi nu ska prata om respekt är det på sin plats att du visar dessa tjejer just det.
Citera
2025-11-20, 16:51
Medlem
Citat:
Hade du vetat vem BO är och hur hon är som person så hade du hållit med. Hon är typ som KR fast tjej och ung. Hon är inte Guds bästa barn och har väldigt mycket rykten efter sig. Både på skolan i Stockholm i bland folk i Helsingborg. Snart kommer väl rykten inom skådespel också då fler börja veta vem hon är.
Hur är det nu med din respekt för alla människor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in