Citat:
Ursprungligen postat av
Snobird
Ditt namn antyder annorlunda så du borde kanske göra en pudel? Fast i ditt fall innebär det att skaffa barn. Fast jag skämtar hehe...
Mitt namn är ironiskt och bygger på något så trivialt som en låt. Om du lyssnar på texten handlar det om en man.
Citat:
Jo, men är inte män överlag mer ulitaristiska typ bara något funkar så... Medan kvinnor bryr sig mer att något ska se bra ut? Jag tror att om man tittar på en ung ensam killes och tjejs lägenhet, så är tjejens troligen inredd med mer prydnadssaker och annat. Fast detta skiljer sig såklart från person till person också...
Jag tror att manlig fåfänga är en av de saker som inte kommit ur modernitet, utan är relativt gammalt. Men färre män objektifierar nog skor än kvinnor, om det var vad du syftade på.
Citat:
Vaser, tavlor, porslin-saker och blomster-arrangemang. Nästan syn om detta försvinner då det kan ge en mysig och ombonad miljö.
Jag tror att förr i tiden, alltså boomergenerationen, inte den förindustriella världen, så var prydnader en slags påminnelser. Som fotoalbum fast mer symboliska. Idag tatuerar vi in sånt, har foton i telefonen o s v, vår inredning speglas mer av tidningar och trender.