2025-11-19, 21:26
Avslutad
Finns för ynka 1 490:- på netonnet, något värt att köpa nu till black friday?

Har själv en 13C, de verkar vara grymt bra teknologi, men frågan är om det är värt att uppgradera, finns det bättre processor eller ram i den nyare?

Min har hållit nästan 2 år nu, grymt bra telefon. Jag tycker inte heller att Xiaomi övervakar så mycket.

Den nyare har bra design verkar det som också.
Citera
2025-11-19, 21:31
Medlem
Galdars avatar
Tror inte dom är kompatibla med Samsung klockor om du tänker fixa sådan smartwatch , min Xiaomi Redmi note har heller inte NFC .

Kan vara värt att tänka på .
Citera
2025-11-19, 22:38
Medlem
Aakkes avatar
Google Pixel 9a?
Citera
2025-11-19, 22:39
Avstängd
Negercps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firecube
Har själv en 13C, de verkar vara grymt bra teknologi, men frågan är om det är värt att uppgradera, finns det bättre processor eller ram i den nyare?

Min har hållit nästan 2 år nu, grymt bra telefon. Jag tycker inte heller att Xiaomi övervakar så mycket.
Jag köpte en redmi 9 för 850 kr för två år sedan som hållit bra. Skaffade en redmi 14c nu i veckan. Tycker inte att skillnaden är speciellt stor, så en 15 lär väl heller inte göra särskilt mycket.
Citera
2025-11-19, 23:17
Medlem
Citat:
Finns för ynka 1 490:- på netonnet, något värt att köpa nu till black friday?

Den nyare har bra design verkar det som också.

Har själv 13C och är riktig nöjd. Jag kommer nog inte byta min på länge(om det inte går sönder).
Tycker att det inte är så stor skillnad men det är jag.
Glöm inte bara debloata all crap som Xiaomi har.
Citera
2025-11-20, 03:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Uaylive
Har själv 13C och är riktig nöjd. Jag kommer nog inte byta min på länge(om det inte går sönder).
Tycker att det inte är så stor skillnad men det är jag.
Glöm inte bara debloata all crap som Xiaomi har.

De flesta som köpte 13C blev nöjda, särskilt med priset, på netonnet låg den på 990kr helt ny. Svårt att tro priset dessutom.

Håller me dig om resterande dock. Har installerat bort vissa program som ej behövs.
Citera
2025-11-20, 05:25
Medlem
Är det ens ett bra pris för modellen? Har för mig den legat på runt 1500 kr redan innan Black Friday.
Citera
2025-11-20, 05:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av alternativtkonto11
Är det ens ett bra pris för modellen? Har för mig den legat på runt 1500 kr redan innan Black Friday.

Vet jag inte, därför jag frågar här. Priset på power har nu sänkts till 990kr:

https://www.power.se/mobil-och-foto/mobiltelefoner/xiaomi-redmi-15c-128-gb-moonlight-blue/p-4169194/

Blå färg, sedan om det är en bra deal eller inte, lär vi veta senare när vissa testat den mer.
Citera
2025-11-20, 05:54
Medlem
Citat:
Vet jag inte, därför jag frågar här. Priset på power har nu sänkts till 990kr:

https://www.power.se/mobil-och-foto/mobiltelefoner/xiaomi-redmi-15c-128-gb-moonlight-blue/p-4169194/

Blå färg, sedan om det är en bra deal eller inte, lär vi veta senare när vissa testat den mer.

Tror säkert den är rätt bra. Bortsett en del konstiga appar och reklam som poppar upp i tid och otid, så är mitt intryck att Xiaomi har bra prestanda (relativt dess låga priser). Jag köpte nyligen en Xiaomi Redmi Note 14 som ligger i prisklassen strax över 15c, och är hittills väldigt nöjd. Men sen uppgraderade jag mig också från en Nokia 1 från 2018, så jag kanske är fel person att uttala mig - för mig är den nuvarande generationen mobiler i största allmänhet rena magin jämfört med vad jag använt mig av senaste sju åren...
Citera
2025-11-20, 06:46
Medlem
no-right-returns avatar
Citat:
Jag tycker inte heller att Xiaomi övervakar så mycket.

Jag säger inte att de gör varken det ena eller det andra, men hur har du fått någon som helst insikt i detta?
Citera
2025-11-20, 06:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av no-right-return
Jag säger inte att de gör varken det ena eller det andra, men hur har du fått någon som helst insikt i detta?

Vissa påstår att kineser övervakar telefoner i allmänhet, på flashback även. Men det märks inte på min iaf.
Citera
2025-11-20, 13:13
Medlem
Vad är anledningen till att man inte ens hittar den där modellen på tillverkarens hemsida?

https://www.mi.com/se/product-list/phone/redmi/

Samma sak på Aliexpress där man enbart hittar Redmi 15 som har bättre specifikationer än Redmi 15C.

En Redmi 15 kostar ungefär lika mycket som en Redmi 15C med motsvarande RAM och lagringsutrymme.

Redmi 15C:s enda fördelar är att den har ett 3.5mm uttag, radio, samt en dedikerad micro-SD kortplats.
Senast redigerad av Solna-Turken 2025-11-20 kl. 13:17.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in