2025-11-19, 22:07
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ssk77
SVT har ungefär samma scenario som AB och mig..upp höger på trottoaren och sedan vänster..pga vänstergiren missar han att köra in i lyktstolpen utan mejar i stället ned båda busskurerna.

Nu får du ge dig.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/korde-40-meter-pa-trottoaren-sa-gick-bussolyckan-till

SVT och Aftonbladet har absolut inte samma Scenario som dig...
Citera
2025-11-19, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Vad menar du, på vilket sätt är det inte en olycka?

Hur många sjukdoms fall gör att man ökar farten och kör rakt in en busskur fullt med folk?
Citera
2025-11-19, 22:13
Medlem
SkrikPaniks avatar
Citat:
Jag har jobbat med flera som fått grand mal. Det är omöjligt att åka den åklinjen som busschauffören åkte.

Varför skulle det vara just tonisk-kloniska när det finns många andra typer av anfall som också påverkar funktion & medvetandegrad i kortare duration?
Citera
2025-11-19, 22:16
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Hur många sjukdoms fall gör att man ökar farten och kör rakt in en busskur fullt med folk?

Det finns en del:

https://www.flashback.org/sp93531171
Citera
2025-11-19, 22:26
Medlem
guderis avatar
Citat:
Nu så sa du ju själv så här "Har kollat med SL och det stod inte inne en buss kl. 15.20 på Hållplats G. Kollar i tidtabellen så kan det vara runt den tiden"

Jag skiter fullständigt i vad tidtabellerna säger, när du påstår att du "Har kollat med SL" så förutsätter jag att du inte bara kollat tidtabellen, för det kan vem som helst göra, utan att du har kontaktat SL och fått konfirmerat det du säger, så kan du bekräfta att det du påstår gäller och har du kontaktat SL så visa deras svar.

Citat:
Kolla själv tidtabellen om du inte tror mig. 15.25 skulle nästa buss gå från Hållplats G ( hållplatsen innan där incidenten sker ).15.20 när busschauffören åkte förbi Hållplats G hade han en riktning rätt fram. ( Inte som på bilden från Expressen..som vissa verkar ha utgått från).

Det är därför AB har det scenario som jag har.

Jag väntar fortfarande på svar?
Citera
2025-11-19, 22:31
Avstängd
Citat:
SVT och Aftonbladet har absolut inte samma Scenario som dig...

Släpp det nu, du har haft fel då vissa har utgått att det stått en buss i en på Hållplats G..

Scenariot var inte som du trodde.
Citera
2025-11-19, 22:32
Avstängd
Sagodjurs avatar
jag ar förvånad över att inte fler olyckor sker.

inte pga busschafförerna, utan pga att folk beter sig som idioter.

folk går framför bussarna och bakom bussarna. ser sig inte för, tittar i mobilen. kommer på elsparkcykel eller cykel.

tusentals manniskor i sverige skiter fullstandigt varje dag i om dom blir överkörda av en buss eller inte, hur ska man annars tolka deras idiotiska beteende?

"jasså blev jag överkörd av en buss? ojdå, men min mobil var så viktig, jag hade ju en sms-konversation om huruvida det skulle vara vitlök i maten eller"

"nej tyvarr hörde jag inte bussen, för jag lyssnade på den dar nya singeln med zara larsson med mina noise cancelation hörlurar"
Citera
2025-11-19, 22:40
Medlem
Andy Flags avatar
Citat:
Kolla själv tidtabellen om du inte tror mig. 15.25 skulle nästa buss gå från Hållplats G ( hållplatsen innan där incidenten sker ).15.20 när busschauffören åkte förbi Hållplats G hade han en riktning rätt fram. ( Inte som på bilden från Expressen..som vissa verkar ha utgått från).

Det är därför AB har det scenario som jag har.

Det stod absolut en 676 och väntade. Olycksbussen passerade dock denna, och EFTER detta saktades farten ner till nästan noll (innan övergångsstället).

Nota bene, olycksbussen har på ett helt normalt sett passerat den buss som skulle avgå 15.25. Efter detta en inbromsning vid övergångsstället. Pga trafikanter? Vem vet. Efter detta en normal acceleration, och en rak linje in mot olycksplatsen. Ingen gir. Ingen vänstergir efter detta.
Citera
2025-11-19, 22:52
Medlem
Var det en elektrisk buss?
Citera
2025-11-19, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt

Det var väl en ganska irrelevant fråga!
Vilka sjukdomsfall, kanske du menar?
I så fall är väl en tia eller stroke det rimligaste här.
Hur många såna som händer (i Stockholm, i hela världen, eller vad vill du ha svar på??) är väl inte så särskilt relevant.
Citera
2025-11-19, 23:05
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Flag
Det stod absolut en 676 och väntade. Olycksbussen passerade dock denna, och EFTER detta saktades farten ner till nästan noll (innan övergångsstället).

Nota bene, olycksbussen har på ett helt normalt sett passerat den buss som skulle avgå 15.25. Efter detta en inbromsning vid övergångsstället. Pga trafikanter? Vem vet. Efter detta en normal acceleration, och en rak linje in mot olycksplatsen. Ingen gir. Ingen vänstergir efter detta.

Buss 676 stod INTE inne kl. 15.20 på Hållplats G. Du har kollat på Expressens bild och sedan utifrån det gjort en egen version.
Citera
2025-11-19, 23:08
Medlem
Andy Flags avatar
Citat:
Buss 676 stod INTE inne kl. 15.20 på Hållplats G. Du har kollat på Expressens bild och sedan utifrån det gjort en egen version.

Jaså du? Jag har över huvud taget inte tittat på Expressens version. Var stod bussen, enligt din uppfattning? Spännande att höra nån som kämpar för att ens komma in på läktaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in