2025-11-19, 16:54
  #49
Medlem
ExtremaMittens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Det är din tråd. Din trovärdighet.

Googla omfattande statliga rapporten Tystnadens pris 2025 med alla bilagor till svenska regeringen, googla Caroline Hanséns doktorsavhandling vid Linnéuniversitet 2024, BRÅs årliga rapporter, googla hemlöshet, pojkars skolprestationer, arbetsplatsolyckor osv så får du rejält med resultat. Förstår du? Var det för svårt?

Din spydiga nedlåtenhet, din oförmåga och ovilja att söka information och din sura brist på argument (du vill bli serverad av andra) skadar din trovärdighet. Du bidrar inte värst till debatten och visar faktiskt vad du är för typ - V, S, Mp, Soc, ROKS eller liknande. Ni låtsas jämställdhet men vill bara ha hundratals miljoner årligen för att korrumpera och förhindra samhällsutveckling till allas vårt bästa…
Citera
2025-11-19, 17:03
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newton555
Är det män, eller kvinnor, som är överrepresenterade när det gäller dessa brott? Varför ska männen då firas?

Mord
Skjutningar
Sprängningar
Våld
Bedrägerier
Våldtäkter
Vansinneskörningar
Överfall
Farliga biljakter
Rån
Misshandel
Inbrott
Skadegörelse
Överrepresenterade trafikolyckor
Betydligt mer benägna att bli pyromaner
Fängelsekunder

du är ju för fan dum i huvudet. det bor 5 miljoner män Sverige. sluta generalisera
Citera
2025-11-19, 17:10
  #51
Medlem
ExtremaMittens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Åter igen. Din tråd. Din trovärdighet. Omvänd bevisbörda jobbar vi inte med.

Du, Myror-Elefanter… det är fascinerande hur du gör tre ohederliga feministgrejer samtidigt: avfärdar ämnet, attackerar avsändaren och undviker precis allt som liknar fakta eller argument. Det är nästan skickligt – om man inte råkar märka det. Så tränas vänsterns könsideologiska akrivister. Sekter måste försvaras, så att ni fortsätter få bidrag från svenska staten… ni måste tysta alla andra.

Du tycker att mansdagen är oviktig, men du säger inte varför. Är pojkars ras i skolan oviktigt? Mäns självmord? Pappor som försvinner ur barnens liv? Arbetsplatsolyckor? Hemlöshet? Eller är det bara obekvämt att erkänna att män faktiskt kan vara utsatta?

Sen kommer enklaste fulknepet från V och ROKS: “din trovärdighet”. Det brukar dyka upp just när argumenten tog slut för länge sedan. Lite som att slå av lampan när man inte vill se dammråttorna.

Och så avslutar du med att malligt predika om bevisbörda – samtidigt som du inte lagt fram en enda siffra själv. Det är rätt kul, faktiskt.

Om exakt samma problem drabbade kvinnor – hade du då ifrågasatt alla fakta och vägrat söka information?

För det är det som skaver här. Inte mansdagen. Utan att du måste avfärda den först för att slippa se vad den handlar om.
Citera
2025-11-19, 17:30
  #52
Medlem
Vita män tillhör inte en svag grupp enligt narrativet.

Om en vit man är begår ett brott är det hans eget fel, han bär själv ansvaret. Han är själva problemet.

Om en svart man begår ett brott är det pga att han är missförstådd, har varit med om något trauma, samhället har svikit honom, det är för lite insatser i förorten osv. Kanske blev han pressad pga rasismen. Här måste man skjuta till mer pengar för att hjälpa.

Samma sak gäller kvinnor. Kvinnor anses tillhöra en svag grupp. Så här förväntas samhället på alla nivåer hjälpa till och att lyfta upp dem.

Starka grupper: Vita män, kapitalister
Svaga grupper: Kvinnor, invandrare

Så kvinnors och invandrares pressas uppåt, medan vita män eller rika ska tryckas nedåt.

Jag har tjafsat många gång med feminister. De brukar säga ”men vad har du emot jämställdhet egentligen?”. Och då brukar jag precis som TS lyfta upp pojkar och mäns problem, och ifrågasätta varför de inte ingår i jämställdhetsarbetet. De har aldrig lyckats förklara det, för det finns ingen annan logik än att kvinnor vill bara boosta sin egen grupp, till sin egen fördel, men har inget intresse att boosta män.

Är man för jämställdhet anser jag att man borde vara intresserade av båda könen och jobba för att de båda får det bättre utifrån sina förutsättningar och egenheter. Men de är inte det minsta intresserade, och då anser jag att de inte har någon trovärdighet i frågan. Det är farligt och dåligt för hela samhället att ignorera mäns problem.
__________________
Senast redigerad av KallesKulor 2025-11-19 kl. 17:34.
Citera
2025-11-19, 18:01
  #53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Newton555
Är det män, eller kvinnor, som är överrepresenterade när det gäller dessa brott? Varför ska männen då firas?

Mord
Skjutningar
Sprängningar
Våld
Bedrägerier
Våldtäkter
Vansinneskörningar
Överfall
Farliga biljakter
Rån
Misshandel
Inbrott
Skadegörelse
Överrepresenterade trafikolyckor
Betydligt mer benägna att bli pyromaner
Fängelsekunder

Så inget typ av firande ska göras av en grupp som är överrepresenterade när det gäller brott? Då behöver inte utrikesföddas födelsedagar firas längre heller, enligt ditt resonemang.

Kollektiv bestraffning är problematiskt:
Kollektiv bestraffning deluxe. Varför dra alla över en kam för? De flesta män är skötsamma och varför ska vi ignorera att uppmärksamma män som grupp bara för att det finns ett par rötägg därute?
Citera
2025-11-19, 18:14
  #54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av KallesKulor
Vita män tillhör inte en svag grupp enligt narrativet.

Om en vit man är begår ett brott är det hans eget fel, han bär själv ansvaret. Han är själva problemet.

Om en svart man begår ett brott är det pga att han är missförstådd, har varit med om något trauma, samhället har svikit honom, det är för lite insatser i förorten osv. Kanske blev han pressad pga rasismen. Här måste man skjuta till mer pengar för att hjälpa.

Samma sak gäller kvinnor. Kvinnor anses tillhöra en svag grupp. Så här förväntas samhället på alla nivåer hjälpa till och att lyfta upp dem.

Starka grupper: Vita män, kapitalister
Svaga grupper: Kvinnor, invandrare

Så kvinnors och invandrares pressas uppåt, medan vita män eller rika ska tryckas nedåt.

Jag har tjafsat många gång med feminister. De brukar säga ”men vad har du emot jämställdhet egentligen?”. Och då brukar jag precis som TS lyfta upp pojkar och mäns problem, och ifrågasätta varför de inte ingår i jämställdhetsarbetet. De har aldrig lyckats förklara det, för det finns ingen annan logik än att kvinnor vill bara boosta sin egen grupp, till sin egen fördel, men har inget intresse att boosta män.

Är man för jämställdhet anser jag att man borde vara intresserade av båda könen och jobba för att de båda får det bättre utifrån sina förutsättningar och egenheter. Men de är inte det minsta intresserade, och då anser jag att de inte har någon trovärdighet i frågan. Det är farligt och dåligt för hela samhället att ignorera mäns problem.

Och så fort man påpekar att män också har problem så får man höra: ''Här har vi en ytterligare vit, kränkt man!''

Jag insåg tidigt att mäns problematik sällan pratades om och att feminismen hade ett enögt fokus på det ena könet - kvinnan. Därför var det aldrig tal för mig om att kalla mig själv för feminist.
Citera
2025-11-19, 18:55
  #55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahaaaaaaa
du är ju för fan dum i huvudet. det bor 5 miljoner män Sverige. sluta generalisera
Hela trådstarten bygger på generaliseringar.
Citera
2025-11-19, 19:24
  #56
Medlem
Du skriver mycket men exakt vilka män gäller det egentligen?
Citera
2025-11-19, 19:40
  #57
Medlem
vasaduellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeddis
Klart det gör. Ändå fortsätter män att rösta på samma människor som gör såhär mot oss. Går inte att hjälpa någon som inte vill hjälpa sig själv.
Sant. Det här är manligt. Att anslysera fakta, identifiera orsaker till problem och vidta konkreta åtgärder för att lösa dem.

Vi kanske behöver ett mansparti. Bland alla menspartier.
Citera
2025-11-19, 19:55
  #58
Medlem
Mr_Sinisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newton555
Är det män, eller kvinnor, som är överrepresenterade när det gäller dessa brott? Varför ska männen då firas?

Mord
Skjutningar
Sprängningar
Våld
Bedrägerier
Våldtäkter
Vansinneskörningar
Överfall
Farliga biljakter
Rån
Misshandel
Inbrott
Skadegörelse
Överrepresenterade trafikolyckor
Betydligt mer benägna att bli pyromaner
Fängelsekunder
Fokusera på de 90% män som varken är kriminella eller mångmiljonärer. Är inte dem TS syftar på.
Citera
2025-11-19, 20:05
  #59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Sinister
Fokusera på de 90% män som varken är kriminella eller mångmiljonärer. Är inte dem TS syftar på.

precis
Citera
2025-11-19, 20:14
  #60
Medlem
kibokos avatar
Bättre att fira 14e mars!

https://en.wikipedia.org/wiki/Steak_and_Blowjob_Day
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in