2025-11-19, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ssk77
Efter att folk filmat när busschauffören greps så har man bekräftat busschaufförens identitet. Filmen är borttagen men finns på Vimeo.
Kan du snälla länka videon, vill visa den för en polare.
Citera
2025-11-19, 15:51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Barack.Obola
Kan du snälla länka videon, vill visa den för en polare.

FB har visst plockat bort den då den också innehåller avlidna människor. Skall finnas på Vimeo.
Citera
2025-11-19, 15:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Ny på flashback, du kanske ser på min avatar att jag har varit här betydligt längre än vad du har, så jag vet exakt vad "bekräftad på flashback" betyder.
Kan du ge mig en länk på någon som bekräftar hans namn, jag är seriöst nyfiken då jag vill veta att det verkligen stämmer.
Jag satt halva förmiddagen och gick igenom tråden men kunde inte hitta posterna där namnet bekräftas, så förmodligen har mod tagit bort dom, men eftersom du verkar ha koll så kanske du kan ta fram källan till dessa försvunna poster?

B*ric..googla namnet får du direkt vilket ursprung han har..
Citera
2025-11-19, 15:54
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Ny på flashback, du kanske ser på min avatar att jag har varit här betydligt längre än vad du har, så jag vet exakt vad "bekräftad på flashback" betyder.
Kan du ge mig en länk på någon som bekräftar hans namn, jag är seriöst nyfiken då jag vill veta att det verkligen stämmer.
Jag satt halva förmiddagen och gick igenom tråden men kunde inte hitta posterna där namnet bekräftas, så förmodligen har mod tagit bort dom, men eftersom du verkar ha koll så kanske du kan ta fram källan till dessa försvunna poster?
Den enda bekräftelse på förarens namn som finns är denna post: (FB) Stockholm: Buss har kört in i en busskur på Valhallavägen, Östermalm, tre döda (2025-11-14)

Så det beror helt enkelt på hur mycket man tror på den anonyma flashbackaren som postade det. Det låter ju som att postaren har koll och inte som att nån hittar på eller chansar, men vem vet.
Senast redigerad av Emma18 2025-11-19 kl. 16:01.
Citera
2025-11-19, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
När utredningen är klar så får DU reda på vad som har hänt exakt.

Men berätta gärna för oss, Vilken anledning kan det finnas att han inte berättar?
Alla är inte som dig som springer till tidningarna och försöker mjölka ut några kronor...

Utredningen?
Man kan stå för vad man gjort o vars öppen med det. Jag hade direkt berättat för svenska folket min story. Men du skulle nog gömma dig bakom en liten fasad av lögner. Typiskt svaga människor.
Citera
2025-11-19, 16:05
Avstängd
Denna incident talar mer om oaktsamhet..medveten handling.
Citera
2025-11-19, 16:15
Medlem
guderis avatar
Citat:
B*ric..googla namnet får du direkt vilket ursprung han har..

Jag är inte intresserad av vilket ursprung han har, jag är intresserad av om det verkligen är personen i fråga. Nu har dock en vänlig själ i alla fall hittat ursprungs posten åt mig.
Citera
2025-11-19, 16:20
Medlem
Citat:
FB har visst plockat bort den då den också innehåller avlidna människor. Skall finnas på Vimeo.
Vad söker man på vimeo då?
Citera
2025-11-19, 16:25
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hormonized
Utredningen?
Man kan stå för vad man gjort o vars öppen med det. Jag hade direkt berättat för svenska folket min story. Men du skulle nog gömma dig bakom en liten fasad av lögner. Typiskt svaga människor.

Det kanske du skulle, och det kanske han också gör, men jag skulle tippa på att din försvarare starkt skulle motsätta sig att du gick ut med någonting offentligt innan utredningen är klar.
Citera
2025-11-19, 16:34
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barack.Obola
Vad söker man på vimeo då?

Det är väl den här dom menar:

https://www.flashback.org/sp93483135
Citera
2025-11-19, 16:43
Medlem
Citat:
Denna incident talar mer om oaktsamhet..medveten handling.

Du börjar nästan tänka rätt.

Detta är mest troligen ett oaktsamt brott medvetet eller omedvetet det lär utredningen visa. Men saknar uppsåt. Hade ett uppsåt funnits så har brottsrubricering varit en annan än någon form av vållande

Omedvetet oaktsam = vållande till annans död
Medvetet oaktsam = grovt vållande till annans död.
Citera
2025-11-19, 16:48
Medlem
Andy Flags avatar
Citat:
Vid bakre delen av första busskuren står en lyktstolpe

Bakom första busskuren finns två träd.

Från lyktstolpen till trottarkanten bedömmer jag att det är ca 4 meter..

Dubbeldäckaren( dubbeldäckarens bredd ca 2,55 m) kör exakt mellan lyktstolpen och trottarkanten.

https://www.smalandsbussen.se/vara-bussar/dubbeldackare/

Hela busskuren ( och även den andra busskuren) krossas.

Inte en skråma på lyktstolpen och träden vid första busskuren.

Innan det har busschauffören perfekt gjort en högergir där trottoaren är nedsänkt..gjort en liten nätt vänstergir..och hjulen är så perfekt inställda för att gå igenom lyktstolpen och trottarkanten ( som sagt ca 4 meters avstånd).

https://tv.aftonbladet.se/video/392151/sa-gick-bussolyckan-till-se-haendelsefoerloppet

Detta efter att chauffören drabbats av " akut sjukdom"..

Zooma in bild bakifrån..Jättebra bild som ser hur bussen rört sig..man ser lyktstolpen som är precis vid första busskuren, avstånd till trottoar, de två träden bakom busskuren som står helt orörda..

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/buss-har-rammat-busskur-i-stockholm-flera-skadade/

Aftonbladets film är INTE en återgivning av hur bussen exakt körde. Någon nätt vänstersväng förekom inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in