2025-11-19, 15:18
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlwaysCrazyInCats
Ju mer man tänker på denna olycka, oavsett orsaken till den, ju mer inser man att säkerheten runt busshållplatser är dålig. Räcker med att en personbil skulle köra in i en så skulle skador ske. Om en busskur är på en plats med många pendlare måste den vara skyddad på ett eller annat sätt. Typ att det är en betongsugga som kan dämpa farten, att reklam inte får sättas upp så man ser om något kommer, inga träd som kan falla över osv.
Det är svårt såklart men borde gå att göra något mer för att förhindra att något liknande händer.

Finns ju hundratals bushållplatser runt om i Stockholm som är väldigt oskyddade, särskilt de där hållplatsen är på en refug mitt ute i gatan.
Citera
2025-11-19, 15:19
Medlem
Janina-Kazarinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Vem kan bekräfta att föraren är bosnier? Någon skrev tidigt att han skulle vara bosnienserb och alltså troligen ortodox kristen, om han öht är religiös.

En som jobbar på samma bussbolag bekräftade redan samma dag att föraren är en "Bosnier".
Bara muslimer kallar sig för "bosnier". Men, den anställde på bolaget kände väl inte mycket mer om förarens bakgrund förutom att han härstammar från just det eländiga Bosnien.
Citera
2025-11-19, 15:21
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Janina-Kazarina
En som jobbar på samma bussbolag bekräftade redan samma dag att föraren är en "Bosnier".
Bara muslimer kallar sig för "bosnier". Men, den anställde på bolaget kände väl inte mycket mer om förarens bakgrund förutom att han härstammar från just det eländiga Bosnien.

Bekräftade någon att denna person verkligen jobbade på samma bussbolag?
Citera
2025-11-19, 15:23
Medlem
Janina-Kazarinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nammnet
Ja, efternamnet låter typiskt serbiskt. Alla deras efternamn slutar med "ic".

Zlatans efternamn slutar med "ic", och Zlatans pappa är en musse från Bosnien.
Det finns en annan musse, "svensk" fotbollspelare som spelar/spelade i Italien, MUSLIMOVIC. Även det namnet slutar med "ic" medan det säger allt om människans religionstillhörighet MUSLIMovic....
Så, det där med "ic" är vanligt i Juggelandet precis som "son" i Svedala.
Citera
2025-11-19, 15:25
Medlem
Janina-Kazarinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Bekräftade någon att denna person verkligen jobbade på samma bussbolag?

Om du läser en gång till, mer noggrannt vad jag skrivit så framkommer det väldigt tydligt och tveklöst att informationen kommer direkt från en anställd på bolaget, en som hade jour just då, en klarerare sk. dispatcher.
Citera
2025-11-19, 15:31
Medlem
Jultrollets avatar
Påminner återigen om att i denna tråd diskuteras olyckan.

Läs därför det moderatormeddelande som kommer upp när ni skriver i tråden. Det finns en annan tråd för er som har åsikter eller funderingar på om det istället var ett terrordåd, eller om det mörkas något i media om händelsen.

(FB) Olycka på Valhallavägen minuter efter KD:s burka-beslut... märkligt sammanträffande?

/Moderatorerna i Olyckor och katastrofer
Citera
2025-11-19, 15:32
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Janina-Kazarina
Om du läser en gång till, mer noggrannt vad jag skrivit så framkommer det väldigt tydligt och tveklöst att informationen kommer direkt från en anställd på bolaget, en som hade jour just då, en klarerare sk. dispatcher.

Ok vi tar det rad för rad så får vi se var "det väldigt tydligt och tveklöst att informationen kommer direkt från en anställd på bolaget"

"En som jobbar på samma bussbolag bekräftade redan samma dag att föraren är en "Bosnier".
Var det här det bekräftades? Nej det tycker jag inte

Bara muslimer kallar sig för "bosnier".
Här då? Nej inte vad jag kan se

Men, den anställde på bolaget kände väl inte mycket mer om förarens bakgrund förutom att han härstammar från just det eländiga Bosnien.
Här då? Nej inte här heller.

Jag kunde inte hitta det så du får visa var någonstans si det du skrev "det väldigt tydligt och tveklöst att informationen kommer direkt från en anställd på bolaget"?
Citera
2025-11-19, 15:43
Avstängd
Citat:
Ok vi tar det rad för rad så får vi se var "det väldigt tydligt och tveklöst att informationen kommer direkt från en anställd på bolaget"

"En som jobbar på samma bussbolag bekräftade redan samma dag att föraren är en "Bosnier".
Var det här det bekräftades? Nej det tycker jag inte

Bara muslimer kallar sig för "bosnier".
Här då? Nej inte vad jag kan se

Men, den anställde på bolaget kände väl inte mycket mer om förarens bakgrund förutom att han härstammar från just det eländiga Bosnien.
Här då? Nej inte här heller.

Jag kunde inte hitta det så du får visa var någonstans si det du skrev "det väldigt tydligt och tveklöst att informationen kommer direkt från en anställd på bolaget"?

Efter att folk filmat när busschauffören greps så har man bekräftat busschaufförens identitet. Filmen är borttagen men finns på Vimeo.
Citera
2025-11-19, 15:43
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ssk77
Efter att folk filmat när busschauffören greps så har man bekräftat busschaufförens identitet. Filmen är borttagen men finns på Vimeo.

Vem har bekräftat det? Jag har sett filmen. Det var ju många som bekräftade Rickard Anderssons identitet också:

https://www.gp.se/nyheter/sverige/rickard-pekades-felaktigt-ut-som-garningsmannen-i-orebro-fick-hundratals-meddelanden.7d7defc8-df86-4 962-9f59-037d5c0419aa
Citera
2025-11-19, 15:45
Avstängd
Citat:
Vem har bekräftat det?

Herregud, är du ny på FB? Vi har en film på busschauffören och flera kan bekräfta att det är han. 😉

Börjar argumenten att tryta?🤭
Citera
2025-11-19, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjurra
Finns ju hundratals bushållplatser runt om i Stockholm som är väldigt oskyddade, särskilt de där hållplatsen är på en refug mitt ute i gatan.

Ja och det gäller alla städer. Denna olycka kanske får folk inse att någon behöver göras. Man ska inte kunna köra in rätt i en busshållplats/busskur, speciellt inte där det är många pendlare och tät trafik. Något så enkelt som att inte ha reklam eller betongsugga skulle göra en stor skillnad..
Citera
2025-11-19, 15:47
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ssk77
Herregud, är du ny på FB? Vi har en film på busschauffören och flera kan bekräfta att det är han. 😉

Ny på flashback, du kanske ser på min avatar att jag har varit här betydligt längre än vad du har, så jag vet exakt vad "bekräftad på flashback" betyder.
Kan du ge mig en länk på någon som bekräftar hans namn, jag är seriöst nyfiken då jag vill veta att det verkligen stämmer.
Jag satt halva förmiddagen och gick igenom tråden men kunde inte hitta posterna där namnet bekräftas, så förmodligen har mod tagit bort dom, men eftersom du verkar ha koll så kanske du kan ta fram källan till dessa försvunna poster?
Senast redigerad av guderi 2025-11-19 kl. 15:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in