2025-11-19, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Inte för att det spelar rollö men du har fel om hur han körde. han kör höger och kommer upp på trottoaren, där håller han sig sedan till dess att färden tar slut. Ingen vänstersväng 50 meter senare alltså.

Men lyckdyolpen är väl på vänstra sidan om vägen?

Han svänger vänster till sist.

Vem är korkad nu?
Citera
2025-11-19, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TJUVSVERIGE
Vilka är de döda? Tre kvinnor men av vilken etnicitet?
ingen av dom uppväxt innanför tullarna
Citera
2025-11-19, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valium-man
Vad är sannolikheten att man blir sjuk och drar så in helvete i ratten precis så man träffar busskuren.
Vad jag läst så är det en kantsten som är 20 cm hög också.
Det har framkommit att man troligen tar rast vid parkeringen strax efter 180 svängen kolla filmen.
Men som sagt man får inte ens prata om att det kan vara ett medvetet dåd. PANIK.
Klart att man får fundera på om det är något annat än en olycka men man får väl ändå tänka lite logiskt.

Om det stämmer som du säger att rasten skulle tas så snart efter 180 svängen så kör han ju då ca 30-40 meter till innan han drar upp på trottoaren. OM han drabbats av någon form av sjukdom lär han väl ha gjort det just ungefär där, dvs efter svängen.

En buss av detta slag reagerar inte på en kantsten som är 20 cm hög. Så man behöver inte dra "så in i helvete" i ratten för att få den att gå upp på trottoaren.

Lägg sedan därtill att polisen ju inte bara köpt chaufförens "jag blev sjuk" utan man har stämt av den storyn med alla vittnesmål, alla filmer som kan finnas, med läkarutlåtanden efter att chauffören undersökts osv. Och de skulle ju givetvis inte köpt saker som att han t ex skulle vara medvetslös och ändå sitta och vrida på ratten osv. Och det som de då kommer fram till är att de inte ser att det kan vara ett medvetet dåd. Vilket gör att man ifall man inte tror på detta borde vara av endera av följande åsikter.

- Polisen är helt inkompetent.
- Polisen mörkar sanningen.

Och det verkar som att det flesta inte tror att någon av de två sakerna stämmer. Samt att de flesta liksom jag, inte tycker att skeptikerna kommer med några direkta bra teorier. Ta detta med att han lyckades döda 3 personer och skada ytterligare 3. Jag lovar att om du ger mig en sådan där buss och en liten stund på Valhallavägen en fredag eftermiddag, så kommer jag att köra på betydligt fler än 6 personer och det också på en plats där bussen inte är strypt vad gäller hastighet. Som jämförelse. Terroristen på Drottningatan tog livet av 5 personer och skade många fler. Att sikta på en busskur där man inte fullt ut ens kan se hur många som finns i den i 20 km/h, är ett jävla dåligt val av mål om man vill ha ihjäl folk.
Citera
2025-11-19, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sskrruvdrucken

Vem är korkad nu?
Titta på filmen igen. Stolpen är på samma sida som busskuren. Så det är antingen du eller den som gjort filmen som är korkad.
Citera
2025-11-19, 12:16
Medlem
Sunimods avatar
En tänkbar anledning kan vara att han började eller var sjuk men körde buss ändå för hans familj behövde pengarna och ville inte vara samhället till last.

Vi vet ju hur en del ser på de som sjukskriver sig.
Dessutom är det ju en karensdag som man tappar ersättning för.

Så han kanske är en plikttrogen man och denna gången gick det illa.
Citera
2025-11-19, 12:17
Medlem
Citat:

Vem är korkad nu?
https://www.youtube.com/watch?v=z3Am9XF4D2E
Citera
2025-11-19, 12:17
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Han är ju muslim. Måste jag säga mer när det kommer till motiv? När skall svenskar sluta vara så naiva när det kommer till Islam?
Det finns 700M muslimer. Det är inte muslimer som dödar, det är terrorister/islamister. Det är ganska enkelt att visa om chauffören är islamist/terrorist, sällan de kör buss som yrke skulle jag tänka.
Citera
2025-11-19, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ssk77
För en terrorist/ massmördare är varje dödsoffer en " framgång". Har följt terrorism i många år. Är det julmarknad är folkmassan ännu större, på en strandpromenad i Nice.. på nationaldagen..så är det extremt mycket folk..när Liverpool firar en PL-seger är det extremt mycket folk.

Busschauffören kände till området, kände till hållplatsen H, det var fredageftermiddag. Han såg att det var tillräckligt mycket folk på Busshållplats H..Han vet att folk är inne i busskurerna..inte instängda, svårt att ta sig ut...personer står bredvid sista busskuren..och har ingen möjlighet att se om det kommer en buss från andra sidan.

Så själva målet för en attack är helt ok utifrån en terrorist/ massmördares syn.
Du menar att de i busskuren inte ser bussen som kommer åkandes men chauffören ser dem som står i kuren?

jag hävdar igen att jag hade kunnat köra på fler personer än 6 den där dagen med den bussen. Dessutom i högre hastighet än 20 km/h.
Citera
2025-11-19, 12:29
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Du menar att de i busskuren inte ser bussen som kommer åkandes men chauffören ser dem som står i kuren?

jag hävdar igen att jag hade kunnat köra på fler personer än 6 den där dagen med den bussen. Dessutom i högre hastighet än 20 km/h.

Busschauffören har full insyn hur det ser ut när han rundar bussterminalen. Han ser hur många människor som finns runt hållplatsen.

Att åka in till höger där trottoaren är nedsänkt och sedan girar vänster med busskurerna som mål är det ca 40 m.

Vittne Sören ( finns i ena busskuren) säger att bussen går snabbare än det brukar..så hastigheten är tillräckligt hög för att folk inte hinner reagera på bussens framfart..folk som är inne i busskuren har minimal chans att göra något..springer de ut rätt ut så kommer dubbeldäckaren ändå att klippa dem..ffa de personer som stod bredvid busskuren..de hade verkligen minimal chans att se vad som hände..

Sedan finns det en lyktstolpe precis vid första busskuren..men den stora dubbeldäckaren lyckades naturligtvis inte pricka den..
Senast redigerad av Ssk77 2025-11-19 kl. 12:31.
Citera
2025-11-19, 12:56
Medlem
Citat:
För en terrorist/ massmördare är varje dödsoffer en " framgång". Har följt terrorism i många år. Är det julmarknad är folkmassan ännu större, på en strandpromenad i Nice.. på nationaldagen..så är det extremt mycket folk..när Liverpool firar en PL-seger är det extremt mycket folk.

Busschauffören kände till området, kände till hållplatsen H, det var fredageftermiddag. Han såg att det var tillräckligt mycket folk på Busshållplats H..Han vet att folk är inne i busskurerna..instängda, svårt att ta sig ut...personer står bredvid sista busskuren..och har ingen möjlighet att se om det kommer en buss från andra sidan.

Så själva målet för en attack är helt ok utifrån en terrorist/ massmördares syn.
En ensam äldre gubbe är inte en terrorist. Islamisterna vill basunera ur att det var i islams namn. Det har inte busschauffören gjort.
Citera
2025-11-19, 13:05
Medlem
Citat:
I ett tidigt stadie så filmades busschauffören när han gick ut ur bussen. Efter detta kom det in massor av inlägg på social media/FB vem han var. Alltså några kände igen honom.
Inte sett någon här som säger sig känt igen honom. En som hänvisat till vagnnummer.
Citera
2025-11-19, 13:07
Medlem
buddy99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
En tänkbar anledning kan vara att han började eller var sjuk men körde buss ändå för hans familj behövde pengarna och ville inte vara samhället till last.

Vi vet ju hur en del ser på de som sjukskriver sig.
Dessutom är det ju en karensdag som man tappar ersättning för.

Så han kanske är en plikttrogen man och denna gången gick det illa.
Chauffören har optimerat dygnet för att passa dubbelarbete,fått rubbningar i sovklockan därav,så kommer denna tabbe som på beställning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in