Citat:
Ursprungligen postat av
Valium-man
Vad är sannolikheten att man blir sjuk och drar så in helvete i ratten precis så man träffar busskuren.
Vad jag läst så är det en kantsten som är 20 cm hög också.
Det har framkommit att man troligen tar rast vid parkeringen strax efter 180 svängen kolla filmen.
Men som sagt man får inte ens prata om att det kan vara ett medvetet dåd. PANIK.
Klart att man får fundera på om det är något annat än en olycka men man får väl ändå tänka lite logiskt.
Om det stämmer som du säger att rasten skulle tas så snart efter 180 svängen så kör han ju då ca 30-40 meter till innan han drar upp på trottoaren. OM han drabbats av någon form av sjukdom lär han väl ha gjort det just ungefär där, dvs efter svängen.
En buss av detta slag reagerar inte på en kantsten som är 20 cm hög. Så man behöver inte dra "så in i helvete" i ratten för att få den att gå upp på trottoaren.
Lägg sedan därtill att polisen ju inte bara köpt chaufförens "jag blev sjuk" utan man har stämt av den storyn med alla vittnesmål, alla filmer som kan finnas, med läkarutlåtanden efter att chauffören undersökts osv. Och de skulle ju givetvis inte köpt saker som att han t ex skulle vara medvetslös och ändå sitta och vrida på ratten osv. Och det som de då kommer fram till är att de inte ser att det kan vara ett medvetet dåd. Vilket gör att man ifall man inte tror på detta borde vara av endera av följande åsikter.
- Polisen är helt inkompetent.
- Polisen mörkar sanningen.
Och det verkar som att det flesta inte tror att någon av de två sakerna stämmer. Samt att de flesta liksom jag, inte tycker att skeptikerna kommer med några direkta bra teorier. Ta detta med att han lyckades döda 3 personer och skada ytterligare 3. Jag lovar att om du ger mig en sådan där buss och en liten stund på Valhallavägen en fredag eftermiddag, så kommer jag att köra på betydligt fler än 6 personer och det också på en plats där bussen inte är strypt vad gäller hastighet. Som jämförelse. Terroristen på Drottningatan tog livet av 5 personer och skade många fler. Att sikta på en busskur där man inte fullt ut ens kan se hur många som finns i den i 20 km/h, är ett jävla dåligt val av mål om man vill ha ihjäl folk.