2025-11-18, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av East.Clintfood
Ställ istället frågan, varför gör ukraina inte det? Du har väl läst på hur det hela började? Ryssar i östra ukraina som blev mördade och ville höra till ryssland istället och få deras beskydd?

Lägg till Nato, USA, EU som alla ville ha krig..

Nej, det var inte så det började, ditt lilla vidriga trollhelvete. Ryssen säger att det började så, men han säger å andra sidan precis vad som helst utan hänsyn till faktiska omständigheter.
Citera
2025-11-18, 21:10
Medlem
Pebbiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NobelPrizeWinner
"Purchasing Power Parity (PPP) is a monetary conversion rate used to enable country-to-country comparisons of economic indicators including Gross Domestic Product (GDP), Gross National Income (GNI), GDP per capita, and GNI per capita. Purchasing Power Parity compares the prices of roughly 1,000 common products in each nation (the most famous example being the McDonald’s Big Mac), then determines the number by which one country’s money would need to be multiplied in order to purchase the same goods and services in another country (usually the US). This number is the country’s PPP conversion factor, or exchange rate.

GDP/PPP är det mått som används alltmer för att kunna jämföra levnadsstandard mellan olika länder.
Därmed kan man konstatera enligt internationell ranking att levnadsstandard i Ryssland idag är jämförbar med Estland eller Rumänien som jag skrev i mitt tidigare inlägg. Sverige ligger betydligt bättre till givetvis (än sålänge).
Du är så fel ute man kan vara. Estland är idag ett högteknologiskt i-land med (för ett i-land) god ekonomi, låg arbetslöshet, hör förväntad livslängd, högt HDI, ja, egentligen motsatsen till Ryssland på samtliga skalor. Ryssland (bortsett från i princip centrala Moskva och några lyxiga förorter och motsvarande i S:t Petersburg, Jekaterinburg, Nizhny Novgorod och några ”exklusiva” semesterhålor som ex. Sotji, så är resten ren misär som kan jämföras med Sverige på 1800-talet. Utedass, inget rinnande vatten, smutsigt och skitigt, leriga vägar, obildade människor, utbredd alkoholism, dålig hygien, låg medellivslängd, föroreningar, dysfunktionell sophantering, ohyra - misär. Medianlönen i Ryssland (alltså den siffra som är intressant när man pratar om medelinkomster anges aldrig men är sannolikt ett par tusenlappar). I Estland är den inte jättelångt från vad den är i Finland. Kom in i matchen. Sluta att jämföra en dysfunktionell kleptokrati med ett västerländskt i-land. Det är som att jämföra en gammal Vaz Lada med en Mercedes.
Citera
2025-11-18, 21:32
Medlem
https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3m5wl5zbb422p

Ryssland bullar upp för ett stort terrorangrepp mot civilbefolkningen i Ukraina. Vidrigt på alla vis och krigsbrotten blir allt fler för varje dag.
Citera
2025-11-18, 21:33
Medlem
Citat:
"Purchasing Power Parity (PPP) is a monetary conversion rate used to enable country-to-country comparisons of economic indicators including Gross Domestic Product (GDP), Gross National Income (GNI), GDP per capita, and GNI per capita. Purchasing Power Parity compares the prices of roughly 1,000 common products in each nation (the most famous example being the McDonald’s Big Mac), then determines the number by which one country’s money would need to be multiplied in order to purchase the same goods and services in another country (usually the US). This number is the country’s PPP conversion factor, or exchange rate.

GDP/PPP är det mått som används alltmer för att kunna jämföra levnadsstandard mellan olika länder.
Därmed kan man konstatera enligt internationell ranking att levnadsstandard i Ryssland idag är jämförbar med Estland eller Rumänien som jag skrev i mitt tidigare inlägg. Sverige ligger betydligt bättre till givetvis (än sålänge).

Det är intressant att se hur oerhört förd bakom ljuset du är. Vem tror du att du lurar annat än dig själv? Vad är det som gör att du inte själv söker källor om den oerhörda misär majoriteten av ryssarna lever i?
Vad får dig att tro att ”PPP” är ett mått på ryssarnas välmåga? Varför torgför du Ryssland som en fungerande stat?

Det är endast- och endast- blingblingområdena som upprätthåller de siffror du tror är Rysslands. Förstår du inte att Ryssland är en dysfunktionell stat där majoriteten lever i misär? Där inte en kopek når utanför de asfalterade områdena?
Citera
2025-11-18, 21:38
Medlem
BeHPNemesis12345.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Okej, så då kan vi börja anklaga USA/Nato när Ukriana gör sabotage i Ryssland? .. dom får ju hjälp av västerländska underrättelser.
Ryssland som började. De får skylla på sig själva
Citera
2025-11-18, 21:39
Medlem
Citat:
Men det var ju ett spår som användes för att transportera vapen till Ukraina?
Finns väl ingen anledning att Polen sörjer över den saken?
Skulle inte förvåna mig om det var ukrainska flyktingar i Polen som gjorde det.
Sikorski tyckte det rätt av ukrainare att spränga Nordstream så nu är det väl rätt att två ukrainare sprängde en tågräls som ändå inte gör någon nytta för det polska folket.

Storm i ett vattenglas som vanligt.
Det var ukrainska medborgare som rekryterades av FSB
Citera
2025-11-18, 21:40
Medlem
Pebbiss avatar
Citat:
Sluta tramsa och ljuga och presentera fakta och källor istället.
Allt jag påstår ovan finns på Wikipedia (Rysslands siffror mörkas av förklarliga skäl och de siffror som finns kan man inte lita på). Alla, någorlunda bildade människor förstår att man inte kan jämföra Ryskt ”välstånd” med ett EU-land.
Citera
2025-11-18, 21:45
Medlem
Citat:
Kommer aldrig på fråga. Se bara på Nordstreamutredningen!!!
Vill Polen lägga skulden på regeringen i Ryssland så kommer de givetvis att göra det vare sig de kan bevisa det eller ej. Men det är alltså fråga om ett sabotage av en tågräls - inte ett terrorattentat mot civila eller ens en infrastruktur som är viktig för Polens ekonomi. Möjligen viktig för Ukrainas vapentransporter.
Jag skulle inte bli förvånad om det rentav har varit polacker som gjort detta.
Sikorski och Tusk är helt köpta av globalisterna men vanliga polacker har redan tröttnat på Ukrainakriget.
Visst skulle ryssar kunna ligga bakom detta men det finns ingen anledning just nu när de vinner kriget lätt ändå. Hade varit mer befogat för några år sedan.
´´Vanliga är trötta´´
Du menar nazis och ryssvurmare som Braun och Korwin-Mikke.
Till din kännedom så är hatet mot Ryssland betydligt större hos Nawrocki än Tusk. Kanske därför Nawrocki finns på Rysslands lista över efterlysta personer och personer som bör elimineras?
Senast redigerad av BeHPNemesis12345. 2025-11-18 kl. 21:54.
Citera
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Om jag hade bott i Skåne och ville tillhöra Danmark hade jag flyttat till Danmark. Hade jag bott i Dalsland och ville tillhöra Norge hade jag flyttat till Norge. Hade jag bott i Överkalix och ville bo i Finland hade jag flyttat till Finland.

Varför kan inte de som vill tillhöra Ryssland helt enkelt bara flytta till Ryssland?

Det du missar är att det är skillnad på om du bor i skåne och:

1) alltid har älskat Danmark snarare än Sverige, känner att freden 1848 mot Preussen var 1800-talets största geopolitiska katastrof, och att det danska imperiet ska återuppstå. Men inte ens då är det självklart att flytta. Du kanske har snickrat på ditt hus i 15 år.
2) du gillar både Sverige och Danmark, men Putin satte en danskhatande junta som regering i Stockholm 2014. Tar du då och kryper över Öresundsbron med bar rumpa? Eller stannar du av ren princip och stolthet?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dayeso
Så du öppnar upp för ryssarna att spränga och sabotera fritt så länge ingen dör?
Förr eller senare kommer det hända
Citera
2025-11-18, 21:52
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Som källa till de 8,4 miljonerna….
Idiot.

Citat:
Sluta tramsa och ljuga och presentera fakta och källor istället.
Citera
2025-11-18, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koll99
https://bsky.app/profile/united24media.com/post/3m5wkpojsay2z

Ryssland deporterar ukrainare till Sibirien.
Ser man på! Stalinismen är tillbaka!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in