2025-11-18, 20:22
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Har du?
Vad bra!

Visa källan på 8,4 miljoner då!

Citat:
Ursprungligen postat av NobelPrizeWinner
Jag har källhänvisningar på allt jag skrev.
Var finns dina källor?
Du verkar dock hata ryssar och Ryssland. Det är fritt att tycka vad man vill och det gäller även mig.
Dina påståenden är som en ekokammare av tusentals liknande svammel och önsketänkande i dessa forum sedan flera år.
TC, elände, potatisbrist, spadar, rullande krematorier osv i all oändlighet. Tröttnar ni aldrig?
Citera
2025-11-18, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Indien är världens 4 största ekonomi..menar du att den indiska valutan är värdelös?
Inte alls, 1 rupie är värd 1 rupie så länge du använder den i Indien. Men på grund av kapital- och valutareglering kan ryska oljebolag inte föra ut dessa rupier och heller inte växla dem till en konvertibel valuta (därför är det inga andra bolag som exporterar till Indien och accepterar betalning i rupier). De ryska bolagen kan köpa indiska varor för sina rupier, men där ligger också stora begränsningar då Indien har exportkvoter på mängder av varor (dvs bara en viss mängd får exporteras för att inte påverka priserna lokalt), och varor som kan exporteras för hårdvaluta kommer inte på fråga att säljas i rupier för export.
Citera
2025-11-18, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll.Guld
Utbildningen är hur lång?
Tills de lagt nytt tak på löjtnantens datja. Historiskt har rysseriet inte ödslat tid på en massa träning av sina soldater, de ska ju ändå stupa tör diktatorn inom några dagar, och taktiken i Ukrainakriget indikerar att detta inte ändrats.
Citera
2025-11-18, 20:30
Medlem
https://bsky.app/profile/euromaidanpress.bsky.social/post/3m5wf3rtzpa2o

Ryssland försöker sprida samma falska narrativ i Baltikum som man gjorde i Ukraina innan kriget.
Citera
2025-11-18, 20:31
Medlem
https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3m5wf3dq55s2p

Ukraina har slagit mot ryska ”träningsläger” för soldater. Dvs snarare där man samlar upp trashankarna innan de skickas till fronten.
Citera
2025-11-18, 20:36
Medlem
East.Clintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Behövs inte! Ryssar dör som flugor ändå!

Man kan tro att ryssarna vill dö som de slavar de är!

Att fira att människor dör, oavsett nationalitet. Är sjukt. Både ryssar och ukrainare är offer i det här kriget.

Ni väljer att blunda för sanningen, tyvärr. Många liv kommer att gå åtspillo.
Verkligheten är dyster!
Citera
2025-11-18, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av East.Clintfood
Att fira att människor dör, oavsett nationalitet. Är sjukt. Både ryssar och ukrainare är offer i det här kriget.

Ni väljer att blunda för sanningen, tyvärr. Många liv kommer att gå åtspillo.
Verkligheten är dyster!
För en gång skull får jag hålla med dig.
Att Ryssland accepterar att offra så många människors liv bara för Putins vansinne är sjukt.
Men frågan är varför de inte avsätter ledaren och avslutar kriget är en gåta.
Liksom ni som hyllar vansinnet???
Citera
2025-11-18, 20:50
Medlem
Citat:
Ställ istället frågan, varför gör ukraina inte det? Du har väl läst på hur det hela började? Ryssar i östra ukraina som blev mördade och ville höra till ryssland istället och få deras beskydd?
Om jag hade bott i Skåne och ville tillhöra Danmark hade jag flyttat till Danmark. Hade jag bott i Dalsland och ville tillhöra Norge hade jag flyttat till Norge. Hade jag bott i Överkalix och ville bo i Finland hade jag flyttat till Finland.

Varför kan inte de som vill tillhöra Ryssland helt enkelt bara flytta till Ryssland?
Citera
2025-11-18, 20:52
Medlem
East.Clintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Om jag hade bott i Skåne och ville tillhöra Danmark hade jag flyttat till Danmark. Hade jag bott i Dalsland och ville tillhöra Norge hade jag flyttat till Norge. Hade jag bott i Överkalix och ville bo i Finland hade jag flyttat till Finland.

Varför kan inte de som vill tillhöra Ryssland helt enkelt bara flytta till Ryssland?

Varför ska folk som har sina rötter där behöva fly?

Du förstår inte. Du är fredskadad svenne.
Senast redigerad av East.Clintfood 2025-11-18 kl. 20:56.
Citera
2025-11-18, 20:55
Medlem
Razamatazs avatar
Det blir än tydligare att Rysseriets usla ekonomi börjar få direkta konsekvenser på försvarsindustrin. Detta i skarp kontrast till rysstrollens eviga mantra att sanktionerna är verkningslösa och inte har någon effekt på putlers förmåga att bedriva krig.

Uralvagonzavod, deras största stridsvagnstillverkare planerar att säga upp ca 10 % av personalen och införa anställningsstopp till februari. Vissa avdelningar tappar upp till 50 % av personalen. Verkstadstakten är ned ca 33% jämfört med förra vintern, och företaget ligger efter i leveranser av T-90M och T-72B3. Orsakerna är brist på pengar och material.

Även andra mindre vapenfabriker i Tula, Bryansk och Ural stoppar produktion vissa dagar och minskar antalet skift.
https://euromaidanpress.com/2025/11/18/frontline-report-2025-11-17/
Senast redigerad av Razamataz 2025-11-18 kl. 21:13.
Citera
2025-11-18, 20:55
Medlem
Citat:
Varför ska folk som har sina rötter där fly?

Du förstår inte. Du är fredskadad svenne.
Jag sa inget om att fly. Jag pratade om att flytta, vilket är det man får göra om man inte bor i det land man vill bo i.
Citera
2025-11-18, 20:57
Medlem
Citat:
Ställ istället frågan, varför gör ukraina inte det? Du har väl läst på hur det hela började? Ryssar i östra ukraina som blev mördade och ville höra till ryssland istället och få deras beskydd?

Lägg till Nato, USA, EU som alla ville ha krig..
Nja snarare några enstaka Ryssar som som ville ta över makten i vissa områden som tog hjälp av Ryssk militär.
Om jag inte missminner mig var det några enstaka% av befolkningen i Donbass som ville tillhöra Ryssland.
Men de var för få därav skicjade Putin in sin militär i Ukraina.
Vad är det som gör att ni som tillber Putin har så svårt att läsa in fakta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in