Citat:
Ursprungligen postat av
ZlatanMania
Viktor Johansson tycker jag varit väldigt stabil och ingen skugga ska väl falla över honom men försvaret i stort har absolut varit alldeles för bedrövligt.
Ganska intressant hur många skribenter här inne knappt gör nåt annat än att spy galla över VNL, Hien, Gudmundsson, Karlström och tidigare Salétros. Kritik är ju en sak men det är ju rent hat allt man gör är att kritisera dennes aktioner oavsett vad man gör, VNL är säkert den som blivit hårdast drabbad av nån oklar anledning.
Är f.ö så otroligt otaggad på Slovenienmatchen imorgon. Vila tänkta nyckelspelare och ta inga chanser, rensa truppen och låt wild cardsen få en ärlig chans.
Johansson tycker jag har gjort det bra, stått för ett par enastående räddningar men han ger mig inte det där lugna stabila intrycket, lite som Vicario i spurs, tveksam i luftrummet och lite för riskabel ibland, hoppas jag har fel och han kan ge ett lugn åt backlinjen, känns som det inte spelar någon roll vem som spelar eller inte spelar i backlinjen, individuellt är alla hyfsat duktiga men det saknas en Granqvist/Mellberg typ där bak, allt larv om att peka ut den ena efter den andra som den felande länken är inte särskilt givande enligt min mening det verkar röra sig om någon form av kollektivkollaps när det blåser emot och har gjort en längre tid. Är lite kluven om Tisdagsmatchen, tror detta lag behöver en vinst för självförtroende inför playoff samtidigt vore det ju bedrövligt om Isak skulle vara i sitt livsform och ösa i mål i Liverpool och vara avstängd I playoff