2025-11-18, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Viktor Johansson tycker jag varit väldigt stabil och ingen skugga ska väl falla över honom men försvaret i stort har absolut varit alldeles för bedrövligt.

Ganska intressant hur många skribenter här inne knappt gör nåt annat än att spy galla över VNL, Hien, Gudmundsson, Karlström och tidigare Salétros. Kritik är ju en sak men det är ju rent hat allt man gör är att kritisera dennes aktioner oavsett vad man gör, VNL är säkert den som blivit hårdast drabbad av nån oklar anledning.

Är f.ö så otroligt otaggad på Slovenienmatchen imorgon. Vila tänkta nyckelspelare och ta inga chanser, rensa truppen och låt wild cardsen få en ärlig chans.
Johansson tycker jag har gjort det bra, stått för ett par enastående räddningar men han ger mig inte det där lugna stabila intrycket, lite som Vicario i spurs, tveksam i luftrummet och lite för riskabel ibland, hoppas jag har fel och han kan ge ett lugn åt backlinjen, känns som det inte spelar någon roll vem som spelar eller inte spelar i backlinjen, individuellt är alla hyfsat duktiga men det saknas en Granqvist/Mellberg typ där bak, allt larv om att peka ut den ena efter den andra som den felande länken är inte särskilt givande enligt min mening det verkar röra sig om någon form av kollektivkollaps när det blåser emot och har gjort en längre tid. Är lite kluven om Tisdagsmatchen, tror detta lag behöver en vinst för självförtroende inför playoff samtidigt vore det ju bedrövligt om Isak skulle vara i sitt livsform och ösa i mål i Liverpool och vara avstängd I playoff
Senast redigerad av Amelito 2025-11-18 kl. 09:03.
Citera
2025-11-18, 09:01
Medlem
Generalanderssons avatar
Ikväll gäller det, grabbar
Citera
2025-11-18, 09:17
Medlem
Riksreptilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Challe321
Löjligt fokus på gula kort inför den här matchen. Finns väl ingen som helst anledning till att dra på sig ytterligare gula kort. Bara att spela juste fotboll så sköter domarna resten. Spelare som får "hjärnsläpp" kan gott stanna hemma från play-off.
Jag tog det som exempel på försök att få allämnheten att känna lite engagemang för en match som lär påverka rätt lite om inte Sverige får för sig att göra fyra mål eller i implodera i backlinjen i andra halvlek.
Citera
2025-11-18, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riksreptilen
Jag tog det som exempel på försök att få allämnheten att känna lite engagemang för en match som lär påverka rätt lite om inte Sverige får för sig att göra fyra mål eller i implodera i backlinjen i andra halvlek.

Mitt inlägg var inte bara riktat till dig utan än mer till medierna som inte gör annat än tjatar om att 9 spelare har gula kort.
Citera
2025-11-18, 09:44
Medlem
Citat:
Eller också är det så att hans dåliga defensiva kvaliteter märks mindre mot ett motstånd som Slovenien.
Ja självklart är det så men det gäller väll alla spelare, eller menar du att han simulerar en skada för att slippa möta Schweize? eller menar du att Potter föredrar andra backar mot bättre motstånd?
Senast redigerad av Amelito 2025-11-18 kl. 09:56.
Citera
2025-11-18, 13:46
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Jacob Widell Zetterström - Emil Krafth, Carl Starfelt, Victor Nilsson Lindelöf, Daniel Svensson - Gustav Lundgren, Mattias Svanberg, Besfort Zeneli, Ken Sema - Roony Bardghji, Isak Lidberg

Är de vm kval eller januari turné?
Citera
2025-11-18, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Är de vm kval eller januari turné?

Vilken B-uppställning. Bara Emil Krafth och Starfeldt som ev kan aspirera på en plats i playoff.
Citera
2025-11-18, 13:57
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Vilken B-uppställning. Bara Emil Krafth och Starfeldt som ev kan aspirera på en plats i playoff.

En elva för Kings cup (ni barn och troll här har 0 koll på den referensen) inte ett vm kval. Tragisk elva.
Citera
2025-11-18, 14:17
Medlem
Citat:

Liten härlig blandning av spelare som spelar i alla sorts klubbar från GAIS, Elfsborg och Pafos till Barcelona, Dortmund och Celta Vigo
Citera
2025-11-18, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kexchoklad2404
Liten härlig blandning av spelare som spelar i alla sorts klubbar från GAIS, Elfsborg och Pafos till Barcelona, Dortmund och Celta Vigo
Var tyvärr allt annat en imponerad av Elfsborg spelaren i Lördags, när alla är hela och friska har jag svårt att se honom platsa i en playoff trupp
Citera
2025-11-18, 14:48
Medlem
Kalikamars avatar
Om inte annat så ska det bli kul att se Roony Bardghji få starta och se vad han kan hitta på.
Citera
2025-11-18, 15:44
Medlem
Om nu Isak Hien har varit ordinarie i Bologna eller var han nu spelar någonstans. Hur kommer det sig då att han aldrig tycks ha levererat i landslaget? Sen undrar man om det möjligtvis kan vara så att JDT trebackslinje är en del av debaclet mot Kosovo b l a.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in