2025-10-12, 19:12
Medlem
Du skulle ha bundit 80-åringen fast med rep runt dragkroken och bangat kärringen som straff. Detta hade garanterat kortat ned livet hans med 2 år minst.
Citera
2025-10-12, 19:16
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Då skulle ju kört in igen, du blockerade ju uppenbarligen en backande bil.
Nej, gubben skulle inte ha backat onödigt långt. Min plan var att vänta tills gubben åkt innan jag fortsatte backa och ratta. Min bil stod alltså stilla, sluta försvara gubbjäveln.
Citera
2025-10-12, 19:17
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Kan du återkomma?
Absolut.
Citera
2025-10-12, 19:20
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snusfri
Hade det varit min bil skulle jag housekickat 80 åringen och hans kärring. Hade han inte backkamera? Eller var han blind med?
Tror inte han hade det, inte backsensorer heller, i annat fall hade han ju stannat.
Citera
2025-10-12, 19:21
Avstängd
Snusfris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Tror inte han hade det, inte backsensorer heller, i annat fall hade han ju stannat.

Kanske både döv och blind.
Citera
2025-10-12, 21:24
Medlem
SportquattroS1s avatar
Försäkringsbolagen brukar fastställa att båda parter är vållande och kräva självrisk av båda parter.

Enda sättet att slippa det är att ena parten erkänner.
Citera
2025-10-12, 21:40
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SportquattroS1
Försäkringsbolagen brukar fastställa att båda parter är vållande och kräva självrisk av båda parter.

Låter konstigt, isåfall kommer jag kontakta gubben och begära ett erkännande. Inte fan ska jag betala när han backat in i mig.
Citera
2025-10-12, 21:50
Medlem
otellos avatar
Nu ser jag på bilderna jag tog att gubben har backsensorer, jävligt konstigt att han då inte stannade.
Citera
2025-10-13, 09:02
Medlem
Wyrdkins avatar
Citat:
Nu ser jag på bilderna jag tog att gubben har backsensorer, jävligt konstigt att han då inte stannade.

Jag råkade ut för samma sak.. typ.

Han betalar sin självrisk och hans försäkringsbolag betalar dina skador. Fattar inte vad folk dillar om i tråden.

Dessutom har du inget att oroa dig för.
Citera
2025-10-13, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SportquattroS1

Spelar ingen roll.
Försäkringsbolaget avgör och dömer själv.
I detta fall båda skadeparterna kunder hos samma bolag!
Citera
2025-11-18, 14:23
Medlem
otellos avatar
Gubben fick betala. Slutet gott allting gott.
Citera
2025-11-18, 18:00
Medlem
Citat:
Ja så är det ju. Men det faktum att min bil är skadad i sidan och gubbens bil är skadad baktill borde ju vara tillräckligt.

Ja. Det tycker jag också. Förutsatt att du inte hade bredställ så rör ju sig inte bilar i sidled. Det är "ostridigt", som juristerna säger, att du blivit påbackad.

En backande bil har i normala fall väjningsplikt mot allt. Men nu backade ni ju båda två, så... tja, fan vet vem som ska väja egentligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in