2025-10-29, 19:16
Medlem
29/11 möter en av Sveriges mest meriterade thaiboxare, Sanny Dahlbeck, Freddy Castro på Superior Challenge. Sannys meritlista talar för sig själv. Han har dock haft paus, lade av, och drabbades för ett antal år sedan av ett benbrott i en match.

Vad tror ni om denna matchen? Vem vinner? Vad vet ni om Freddy Castro?
Fram för spekulationer!
Citera
2025-11-02, 20:05
Medlem
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flardfri
29/11 möter en av Sveriges mest meriterade thaiboxare, Sanny Dahlbeck, Freddy Castro på Superior Challenge. Sannys meritlista talar för sig själv. Han har dock haft paus, lade av, och drabbades för ett antal år sedan av ett benbrott i en match.

Vad tror ni om denna matchen? Vem vinner? Vad vet ni om Freddy Castro?
Fram för spekulationer!
Freddy har ju matchat en del på RWS, samt att han gått en blodig fight mot Nazim Kazem på MTFL i stockholm förut (som han dessutom vann).

Skulle inte kalla Freddy en uttalad Nak muay då hans okonventionella och aviga stil inte gör honom till det, men däremot har den ju visat sig effektiv och fungerande ändå som sagt.

Sanny har ju å andra sidan en stabil muay thaistil, men det som talar emot honom här är ju att det var ett tag sen han matchade vad jag vet. Dock oklart när Freddys senaste match var med.

Vi får väl se. Allt kan ju hända, iaf är det nog upplagt för det här.
Citera
2025-11-14, 08:42
Medlem
Sanny har nog inte tränat mycket de senaste åren och säkert inte på tävlingsnivå. Har han ens en tränare/gym numera? Sedan han blev utkastad från Odenplan Fightgym verkar han mest kört pt på fightbox. Han kanske drar till Thailand de sista veckorna men han borde ha tränat åtminstone 6 månader före han går match.

Känns som Freddy har varit helt awol också rätt länge. Kör han fortfarande på Venom? Till hans fördel är att han haft bra fys och orkat jobba när han matchat. Rent matchmässigt så har Sanny en historia av att bli trött. Särskilt om motståndaren jobbar mycket och undviker att bli träffad. Om de kör thai så har Freddy haft problem med de som clinchar mycket med honom. Sanny har väldigt hårda tekniker när och om han orkar dra på.

Om Sanny orkar clincha Freddy trött så vinner han. Om Freddy håller sig undan och jobbar mycket volym så vinner han.
Citera
2025-11-18, 11:20
Medlem
Varför blev han utkastad från odenplan?
Citera
2025-11-18, 11:32
Bannlyst
Hoppas Sanny vinner på Ko.
Han var en så mycket bättre fighter än den andre.
Citera
2025-11-29, 14:52
Avstängd
Går det att streama detta?
Citera
2025-11-30, 18:51
Medlem
XblancaXs avatar
Som Sanny sa Små hundar skäller mest. Ja vad ska man säga welcome to the dog pound Freddy.
Det var tal om att dra ut Sanny på djupt vatten om så var fallet måste jag ifråga sätta Freddy's simkunnighet eller var han kanske inte beredd på att i djupa vatten svimmar stora fiskar 🦈
Citera
2025-11-30, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proton
Freddy har ju matchat en del på RWS, samt att han gått en blodig fight mot Nazim Kazem på MTFL i stockholm förut (som han dessutom vann).

Skulle inte kalla Freddy en uttalad Nak muay då hans okonventionella och aviga stil inte gör honom till det, men däremot har den ju visat sig effektiv och fungerande ändå som sagt.

Sanny har ju å andra sidan en stabil muay thaistil, men det som talar emot honom här är ju att det var ett tag sen han matchade vad jag vet. Dock oklart när Freddys senaste match var med.

Vi får väl se. Allt kan ju hända, iaf är det nog upplagt för det här.

Danny vann och det övertygande. Bra sätt att avsluta karriären på.
Citera
2025-11-30, 20:43
Medlem
XblancaXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flardfri
Danny vann och det övertygande. Bra sätt att avsluta karriären på.

Ja det var spel mot ett mål Freddy hade inte en chans
Citera
2025-12-04, 20:19
Medlem
Protons avatar
Har inte sett hela matchen, men från det jag sett var det inte speciellt mycket att diskutera, Sanny var alldeles för svårt motstånd där.

Freddy har ju ändå mött en hel del väldigt tuffa och starka motståndare tidigare, men att han skulle bli utskåpad sådär hade jag ju inte riktigt trott.
Citera
2026-01-25, 02:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rustico
Varför blev han utkastad från odenplan?

Styrelsen tyckte väl att han betedde sig illa. Han ville säkert ha massa cash.

Det har varit en massa konflikter mellan alla möjliga både tränare och fighters på Odenplan de senaste åren. Folk åker ut åt alla håll.
Citera
2026-01-25, 02:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proton
Har inte sett hela matchen, men från det jag sett var det inte speciellt mycket att diskutera, Sanny var alldeles för svårt motstånd där.

Freddy har ju ändå mött en hel del väldigt tuffa och starka motståndare tidigare, men att han skulle bli utskåpad sådär hade jag ju inte riktigt trott.

Freddy har tidigare inte mött någon som sparkar och slår lika hårt som Sanny gör. I den här matchen hade han bra sikte också och då gick det som det gick. Freddy blev fullständigt utmanövrerad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in