2025-11-17, 17:08
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Då var det klart. Alla uttalanden, tatueringar och lovade kontrakthållanden var vatten värt. Kim Hellberg sviker Hammarby och skriver på för Middlesbrough. Han tar av allt att döma med sig assisterande David Selini.

Den sista ramsan Hellberg drog igång inför supportrarna var följande ramsa för en dryg vecka sedan:

Jag har en dröm att ta pokalen
Precis som 2001
Att fira SM-Guld på Kvarnen
Och rama in min matchbiljett
Och tills den dan vi andra gången
Får höja bucklan upp i skyn
Så står jag här och sjunger sången
Sjunger för dig mitt Hammarby

Välförtjänt! Man lär väl passa på när stegen fälls ner från de övre etagen.

Han kanske hade gjort en Rydström med Hammarby nästa år varpå erbjudanden fryser inne.
Citera
2025-11-17, 19:52
Medlem
Känns som att Hellberg tar en rätt så stor risk med sin internationella karriär. Boro ligger tvåa och fansen väntar sig att de ska vara med och fajtas om en direktkvalificering till PL. Vad är sannolikheten för att han får sparken i mars när det börjar se ut som att de får svårt att ens nå en kvalplats? Den är inte obetydlig.

Swansea hade varit det relativt mer riskfria steget.
Citera
2025-11-17, 20:40
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Känns som att Hellberg tar en rätt så stor risk med sin internationella karriär. Boro ligger tvåa och fansen väntar sig att de ska vara med och fajtas om en direktkvalificering till PL. Vad är sannolikheten för att han får sparken i mars när det börjar se ut som att de får svårt att ens nå en kvalplats? Den är inte obetydlig.

Swansea hade varit det relativt mer riskfria steget.

Möjligheten att göra det bra och gå upp i Premier League är mer lockande?

Då kan han bli en ny Svennis ...
Citera
2025-11-18, 03:31
Medlem
CasualCapybaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Möjligheten att göra det bra och gå upp i Premier League är mer lockande?

Då kan han bli en ny Svennis ...

Är du efterbliven? Svennis en av världens bästa tränare genom tiderna i 30 år och du tror Hellberg ska bli som han.
Citera
2025-11-18, 07:24
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CasualCapybara
Är du efterbliven? Svennis en av världens bästa tränare genom tiderna i 30 år och du tror Hellberg ska bli som han.

Det står KAN BLI, pantade jävla fårskalle.

Svennis var 36 när han gick utomlands. Hellberg är 37.

Det vore väl kul om en ny tränarstjärna tändes.
Citera
2025-11-18, 07:55
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Då var det klart. Alla uttalanden, tatueringar och lovade kontrakthållanden var vatten värt. Kim Hellberg sviker Hammarby och skriver på för Middlesbrough. Han tar av allt att döma med sig assisterande David Selini.

Den sista ramsan Hellberg drog igång inför supportrarna var följande ramsa för en dryg vecka sedan:

Jag har en dröm att ta pokalen
Precis som 2001
Att fira SM-Guld på Kvarnen
Och rama in min matchbiljett
Och tills den dan vi andra gången
Får höja bucklan upp i skyn
Så står jag här och sjunger sången
Sjunger för dig mitt Hammarby

Sveriges nya Jimmy Thelin?
Citera
2025-11-18, 08:03
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Sveriges nya Jimmy Thelin?
Svårt att se Hellberg vinna FA-cupen första säsongen. Men kul att få ut ytterligare en svensk tränare till de brittiska öarna.
Citera
2025-11-18, 09:26
Medlem
Citat:
Om Kalle Karlsson inte stannar i VSK hoppas jag fan han går till Swansea. Alldeles för många vidriga klubbar i Sverige som söker ny tränare nu. Rädda Karlsson och Holmberg!
VSK har ännu int gett upp beträffande Kalle. Men jag tror tyvärr han lämnar.
Citera
2025-11-18, 10:40
Medlem
Steff83s avatar
Askum klar som ny huvudtränare för Mjällby
Citera
2025-11-18, 10:44
Medlem
Hellberg skulle väl likt alla andra svenska tränare stå med brallorna nere en bit in i tränarjobbet. Det kommer krav? Satan.
Här kan man vara kvar hela säsonger med dåliga resultat. Det funkar inte så där borta.
Så frågan är hur hans psyke är...
Citera
2025-11-18, 10:53
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Askum klar som ny huvudtränare för Mjällby
Starkt att knyta upp honom till 2028, och att dessutom lösa det så att alla verkar nöjda. Ska bli intressant att se hur Mjällby utvecklas av detta, och hur Aksum funkar som huvudledare. Det är inte alltid duktiga analytiker och taktiker funkar som ledare.

Skönt att Aksum inte är en av dem som går till "the axis of evil" under vintern.
Citera
2025-11-18, 10:56
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Starkt att knyta upp honom till 2028, och att dessutom lösa det så att alla verkar nöjda. Ska bli intressant att se hur Mjällby utvecklas av detta, och hur Aksum funkar som huvudledare. Det är inte alltid duktiga analytiker och taktiker funkar som ledare.
Tänkte samma sak. Aksum är bevisligen en briljant taktiker, men allt talar för att Torstensson är en briljant ledare, dom två tillsammans har gjort det perfekt, hoppas man inte ändrar allt för mycket på den dynamiken även fast man sätter upp Aksum som huvudtränare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in