2025-11-17, 17:03
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hr-Gurka
Finns väl ändå en liten chans att Potters Sverige kan prestera bättre än Tomassons?
Jag tror inte att du förstår hur dåligt det egentligen är att förlora mot dom här lagen vi vi har gjort. Alltså vi har inte ett enda bra lag i gruppen, och vi står på EN poäng, alltså det är så historiskt megauselt det saknar motstycke..
Vi är alltså ljusår efter Norge tillexempel som bokstavligt slaktade kvalet med ÅTTA raka segrar med världslag som Italien i gruppen.
Citera
2025-11-17, 17:58
Medlem
Vi tog oss till play off i alla fall. Bara 9 raka vinster till VM guld nu💪💪💪 inte omöjligt
Citera
2025-11-17, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso2
Sverige kan förstås slå samtliga lag man ställs mot. Men det förutsätter att vi har våra bästa och viktigaste spelare tillgängliga. Nu är vi ju sjukligt skadedrabbade.

Det är också ett mentalt sargat lag, som ändå stod upp.. ja, kanske inte bra, men inte uselt heller mot Schweiz tills den felaktiga straffen. Då säckade hela svenska laget ihop totalt. Och Schweiz är ett betydligt bättre lag än Ukraina och Polen. Turkarna är ojämna och Italien har alltså förlorat mot Norge med totalt 7-1 i målskillnad.

Om Sverige mot förmodan vinner semin väntar med all sannolikhet sämre lag i finalen. Men det kan lika gärna vara Kosovo och så åker vi ut då i stället.
Det är jätteproblem att vi faller ihop så fort det kommer en motgång, vi var faktiskt bra fram till Olsen i stort sett kastar in 1-1 mot Slovenien och fram tills Gudmundsson ger bollen till Embolo. Så har det varit sedan EM 2021, börjar tvivla rejält på att det ska vända innan Mars, så alla dessa lag på bortaplan i Playoff kommer troligtvis bli för tufft med eller utan stjärnorna.
Citera
2025-11-17, 18:25
Medlem
Aee ... hh .. hh
Anledningen man Torskar är att man spelar " Korkad " Fotboll.. Det ordnar sig bara man hittar ngn som fattar
I många sporter är det så att om agerar korkat så går det snett ....Släpper man ner vänstern i Boxning blir man Knockad

Man reser ner till var det Kosovo och blir ut kontrade det är korkat .Det är ju dum Fotboll man spelar där Då förlorar man .Detta är internationell fotboll dem är Bättre.Gör grundläggande fel MAN straffas Skena på sorglöst anfall tro hämta 3 poäng då går det åt skogen

Jag tror inte huvudproblemet är spelarna eller spelar materialet Utan men spelar obegåvad fotboll helt enkelt.
Vänsterbacken klantade sig 2 ggr första var kanske inte hans fel men den Andra hade han kunnat sparka upp bollen på läktaren tom ut på Parkeringsplatsen det hade sett konstigt ut men inte blivit straff Håll det enkelt keep it simple
Citera
2025-11-17, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lofiboy
Sluta gnäll. Nations league upplägget är riktigt smart. Träningsmatchsturneringen har fått en ny betydelse! Det är viktigt att vinna sina matcher! En gratis väg till en stor turnering, och den här gången är det sveriges tur.

Sedan undrar jag varför inte Isak Hien pensionerar sig från landslaget? Han har gång på gång berättat att han blir så nervös när han drar på sig landslagströjan. Varför utsätter man sig för något som inte ger en trygghet? Isak Hein, om du läser detta! Sluta sätt dig i miljöer du inte trivs i.
Jag gnäller ju för tusan inte på Nations League som koncept? Tycker det är superbra. Ger färre träningsmatcher och ger en lite mysig "Hockey-VM-känsla" där landslag hoppar upp och ner mellan divisioner.

Men. Det är som sagt helt orimligt att man ska gynnas av att befinna sig i en lägre division. "Det är viktigt att vinna sina matcher". Det kommer det fortfarande vara! Eftersom det borde vara fördelaktigt att spela i en högre division. Mjällby har tagit sig till CL-kval genom att, i tur och ordning, vinna Div 1 Södra, Superettan och Allsvenskan. Inte genom några genvägar.

Med nuvarande upplägg kan ju Sverige lika gärna flyttas ner till C-divisionen igen till NL 2028/29. Så att vi får goa fördelar i kvalet till VM 2030... Eftersom jag är svensk kan jag, så att säga, leva med det här upplägget just nu. Men tycker principiellt det är helt fel.
Citera
2025-11-17, 19:48
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso2
Vi är åtminstone före Luxemburg, San Marino, Bulgarien, Liechtenstein och Gibraltar på poäng. Samt några andra dassgäng (Vitryssland, Azerbajdzjan, Moldavien och Andorra) på målskillnad.
Ja det säger en del om nivån på våra prestationer när du nämner dessa motståndare.

Citat:
Alla andra har gjort det bättre. Snacka om totalt fiasko. Men vettefan om det ändå inte är värre att ingen i landslagsledningen håller koll på grundläggande förutsättningar som vilka spelare som riskerar avstängning. Det vittnar ju om att ledarfigurer (vems ansvar är det här - ass. tränare a la Seb kanske?) inte gör sitt jobb.
Sannerligen ett praktfiasko. För bara lite drygt två månader sedan var jag extremt hoppfull om förstaplatsen och hade Schweiz som möjlig utmanare men här står man sist i gruppen med en poäng, smått overkligt hur jäkla illa det sett ut men vi har en bra chans trots allt och förhoppningsvis är våra spelare i mycket bättre form än idag, Kulusevski kanske är vår enskilt viktigaste spelare också så kan bli mycket viktigt med hans närvaro.
Citera
2025-11-17, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon
Jag gnäller ju för tusan inte på Nations League som koncept? Tycker det är superbra. Ger färre träningsmatcher och ger en lite mysig "Hockey-VM-känsla" där landslag hoppar upp och ner mellan divisioner.

Men. Det är som sagt helt orimligt att man ska gynnas av att befinna sig i en lägre division. "Det är viktigt att vinna sina matcher". Det kommer det fortfarande vara! Eftersom det borde vara fördelaktigt att spela i en högre division. Mjällby har tagit sig till CL-kval genom att, i tur och ordning, vinna Div 1 Södra, Superettan och Allsvenskan. Inte genom några genvägar.

Med nuvarande upplägg kan ju Sverige lika gärna flyttas ner till C-divisionen igen till NL 2028/29. Så att vi får goa fördelar i kvalet till VM 2030... Eftersom jag är svensk kan jag, så att säga, leva med det här upplägget just nu. Men tycker principiellt det är helt fel.
Jannes sista gåva till Svenska landslaget, drar ner oss i C divisionen vilket ger oss en VM plats hade ju varit skoj. Tanken är väll att mindre nationer ska få en liten extra chans att ta sig till VM/EM, ingen som kanske förutsåg att ett av playoffs starkaste lag "på pappret" skulle befinna sig där
Citera
2025-11-17, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Ja det säger en del om nivån på våra prestationer när du nämner dessa motståndare.

Sannerligen ett praktfiasko. För bara lite drygt två månader sedan var jag extremt hoppfull om förstaplatsen och hade Schweiz som möjlig utmanare men här står man sist i gruppen med en poäng, smått overkligt hur jäkla illa det sett ut men vi har en bra chans trots allt och förhoppningsvis är våra spelare i mycket bättre form än idag, Kulusevski kanske är vår enskilt viktigaste spelare också så kan bli mycket viktigt med hans närvaro.
Ja, hoppas han får hålla sig hyfsat skadefri och hinner hitta formen innan Mars. Börjar dock bli lite orolig för att vår Backlinje och målvakt faktiskt är för svaga vilket Dejan inte kan göra så mycket åt.
Citera
2025-11-17, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Challe321
Aj aj aj ! Enl Expressen är han tydligen klar för spel mot Slovenien. Skadan från i lördags har tydligen läkt. Man kan ju fråga sig om han simulerade för att av någon anledning slippa schweizmatchen.
Gjordes väll en bedömning att han inte kunde spela 2 matcher på 4 dagar, samma med Isak, gissningsvis är det viktigare för Potter att vinna sin första hemmamatch så sparar dem lite.
Citera
2025-11-17, 20:22
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Challe321
Aj aj aj ! Enl Expressen är han tydligen klar för spel mot Slovenien. Skadan från i lördags har tydligen läkt. Man kan ju fråga sig om han simulerade för att av någon anledning slippa schweizmatchen.

Man vill tydligen sluta på rekord usla 1 poäng.
Citera
2025-11-17, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavastehus
Sämst i Skandinavien skrev någon. Det har väl Sverige varit länge. Både Danmark och Norge är bättre och framförallt jämnare. Men kanske menades Norden? Är Sverige sämre än Finland och Island också? T o m Färöarna?

Förr om åren kände jag sorg när Sverige missade ett mästerskap. Det var tomt när sommaren kom och andra länder gjorde upp, men inte Sverige. Nu känner jag inte mycket. Är det bara jag eller en trend att man inte känslomässigt är så investerad i detta landslag?

Till sist: hur kommer svensken ta en eventuell och kanske även väntad norsk succé i sommarens VM? Kommer man heja på dem i semifinalen och unna dem ett guld (jag vet, små nationer tar aldrig guldet, men om…) eller åtminstone ett brons? Personligen hellre Norge än Danmark.
Nej du är nog inte ensam om att inte ha samma känsla för landslaget, kanske beror på att det gått så tungt så länge så man nästan gett upp, känns inte som ett gäng som krigar för varandra heller som förr vilket kanske smittar av sig lite på oss som publik tyvärr.
Citera
2025-11-17, 20:55
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amelito
Ja, hoppas han får hålla sig hyfsat skadefri och hinner hitta formen innan Mars. Börjar dock bli lite orolig för att vår Backlinje och målvakt faktiskt är för svaga vilket Dejan inte kan göra så mycket åt.
Viktor Johansson tycker jag varit väldigt stabil och ingen skugga ska väl falla över honom men försvaret i stort har absolut varit alldeles för bedrövligt.

Ganska intressant hur många skribenter här inne knappt gör nåt annat än att spy galla över VNL, Hien, Gudmundsson, Karlström och tidigare Salétros. Kritik är ju en sak men det är ju rent hat allt man gör är att kritisera dennes aktioner oavsett vad man gör, VNL är säkert den som blivit hårdast drabbad av nån oklar anledning.

Är f.ö så otroligt otaggad på Slovenienmatchen imorgon. Vila tänkta nyckelspelare och ta inga chanser, rensa truppen och låt wild cardsen få en ärlig chans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in