2025-11-16, 22:31
Medlem
picapicans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MobbadeJessica
Men borde det inte vara riggat så Ike och Ayan skulle framstå som smarta? Det är ju ändå SVT.

Ja, det kan man kanske undra, men ingen av dessa två har haft dåligt rykte så som Julia, inte minst här på Flashback. Mycket på grund av sin bakgrund, alla plastikoperationer och relation med Bingo.

Hon har säkerligen krävt en del för att vara med. Det var sjukt misstänksamt när de letade ledtrådar i förrådet och från ingenstans, så hade hon "plötsligt" kommit på alltihop.
Citera
2025-11-17, 00:27
Medlem
Hellvetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrespratt24
Några reflektioner från senaste avsnittet:
- Komik att se Dominika jubla över att klara ett enkelt sudoku och tro att det sa något om hennes intelligensnivå.
- Svagt av Marcus att inte kunna bita ihop två dar till. Ge upp så nära målet - löjligt. Dessutom sabbade han för sitt lag så han var ego också.
- Julia o Hanna dominerar, kul att de får visa att de har både hjärnor och utseende
- Nån från SVT har definitivt pratat med Ayan om hur hon kommer framstå i TV och fått henne att tagga ner.
- Fröken är så tråkig så klockorna går baklänges. Händer absolut ingenting runt henne.
Håller med om allt utom sista punkten. Fröken verkar väldigt konflikträdd men samtidigt så himla snäll. Hoppas hon tar hem det.
Dominika är rolig på sitt sätt. Helt ofiltrerad på gott och ont. Det är ju precis så en människa är om man säger precis vad man tänker. Få orkar med det.
Jan lurar i vassen. Han är inte född igår. Han har såklart räknat ut att att tjejerna kan spela ut motståndet åt honom men när det kommer till kritan kommer han få en kniv i ryggen. Då kommer han vända sig till Dominika och gänget ist tror jag.
Citera
2025-11-17, 00:50
Medlem
Vad tror ni det innebär att vara kung? Vad är det man skulle kunna misslyckas med och bli utröstad? Kan det kanske vara en nackdel måntro? 🤔
Citera
2025-11-17, 02:09
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Ja, det kan man kanske undra, men ingen av dessa två har haft dåligt rykte så som Julia, inte minst här på Flashback. Mycket på grund av sin bakgrund, alla plastikoperationer och relation med Bingo.

Hon har säkerligen krävt en del för att vara med. Det var sjukt misstänksamt när de letade ledtrådar i förrådet och från ingenstans, så hade hon "plötsligt" kommit på alltihop.

Jag hejar på Julia och Hanna. Hellre bloda svenskar som vinner, än svartingarna.
Citera
2025-11-17, 06:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dandielion
Tänk jag blev så underbart varm i hjärtat av Ayans förändring. Håller med om att det är ett dumsnack om horor när män inte tycker en kvinna uppför sej efter hans unkna värderingar. Sluta hata.

Håller helt med.
Citera
2025-11-17, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isterbandsdoktorn
Jag säger inte emot dig, Julia har alla egenskaper som krävs för att vinna detta spel - till och med en lyx-eskort med psykopatiska drag som förmodligen är rätt intelligent kan vinna detta.
Bordellmamman styr och ställer, tack SVT! 🥳👻👏👏

Dock så tror jag hon redan är genomskådad av Jan (mattanten som senast åkte ut verkade även ha bra koll på henne).

Min teori är: Jan spelar toffel och nyttig idiot så länge det gynnar honom, sedan ser han till att rösta ut Julia innan Julia hugger honom i ryggen då hon gjort det emot andra (vilket Jan har god erfarenhet av).

Somsagt, Julia har spelat väl. Men det är inte samma sak som att jag inte tycker hon är ett lyxigt fnask - vilket även mer än väl syns i hennes klädstil och ”skönhets” operationer 🤣
Fast Jan själv deltog ju i rygghuggningen av Håkan. Så Julia vet säkert att hon måste se upp med honom. Dags för honom att göra ett drag om han ska hinna, det är inte långt kvar och nu tappade han Marcus.
Citera
2025-11-17, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellvete
Håller med om allt utom sista punkten. Fröken verkar väldigt konflikträdd men samtidigt så himla snäll. Hoppas hon tar hem det.
Dominika är rolig på sitt sätt. Helt ofiltrerad på gott och ont. Det är ju precis så en människa är om man säger precis vad man tänker. Få orkar med det.
Jan lurar i vassen. Han är inte född igår. Han har såklart räknat ut att att tjejerna kan spela ut motståndet åt honom men när det kommer till kritan kommer han få en kniv i ryggen. Då kommer han vända sig till Dominika och gänget ist tror jag.
Men dessa ständiga blankröster. Det är över gränsen på snäll, det är mesigt.
Dominika är rolig men överdriven. Nu verkar hon sluta fred med Ayan, oväntat. Men kan de samarbeta så kanske de tillsammans med Fröken och Jan kan rubba tjejerna i topp. Men då måste Fröken rösta!!
Citera
2025-11-17, 09:40
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrespratt24
Fast Jan själv deltog ju i rygghuggningen av Håkan. Så Julia vet säkert att hon måste se upp med honom. Dags för honom att göra ett drag om han ska hinna, det är inte långt kvar och nu tappade han Marcus.

Nu vrider du ändå på sanningen.
Jan blev själv bedragen av subborna i samband med detta, han gjorde det i godtro.

Både Jan och Håkan blev blåsta.
Citera
2025-11-17, 10:55
Medlem
Abelssuns avatar
Julia är så äckligt självgod, en äkta psykopat.
Citera
2025-11-17, 12:19
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abelssun
Julia är så äckligt självgod, en äkta psykopat.

Julia har sjunkit för mig under de senaste avsnitten.

Har egentligen inget emot, med tanke på tävlingsformen att hon ljuger och håller på.

Problemet är att hon är så jäkla stolt över sin förmåga att bedra, hennes intelligens och allt det där. Hon blir förmycket, äckligt självgod som du beskrev är nog rätt sammanfattat.

Det är så att man vill att hon åker ut under förnedrande former.
Citera
2025-11-17, 13:51
Medlem
Svartskäggs avatar
Hur kunde de hålla på så länge med det där sudokut? Det var ju bara tre tomma rutor kvar. Det borde ta högst 10 sekunder att lösa.
Citera
2025-11-17, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isterbandsdoktorn
Nu vrider du ändå på sanningen.
Jan blev själv bedragen av subborna i samband med detta, han gjorde det i godtro.

Både Jan och Håkan blev blåsta.
Haha, det tror jag inte. Det finns inget som tyder på det. Han var ju inte ens förbannad efteråt. Jämför med reaktionen när Ike svek. Nej du, Jan visste mycket väl vad som skulle hända med Håkan. Dock röstade han inte själv på honom, där drog han gränsen. Men han visste, absolut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in