2025-11-16, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
Finns det någon identitet på offret?

https://www.facebook.com/share/17iVsKcZzM/
Citera
2025-11-16, 19:47
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blessed81
Ja klart det går åtala honom, som jag förstod det i tråden har han dock nekat, och hävdat han lånat bilen ifrån jobbet.

Ingen som vet vem det handlar om än?

Vad har lånepåståendet för skillnad?
Om bilen är hos han efter olyckan mitt i natten.

Helt galet med folk i tråden som inte har empati för stackars MM, utan kommer med beskyllningar!
Bildårar själva?
Citera
2025-11-16, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halvtrasch
Förstår du tycker min fråga är komisk, är det den kvinnan som höll på med hästar? Som är offret.

Jag har ingen aning om hon höll på med hästar. Jag har bara sett att det är hon.
Citera
2025-11-16, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.von.Svensson
Så om du hade kört på kvinnan som cyklade på en mörk väg utan reflexer, så skulle du vilja att hela flashback hängde ut dig? Självklart kan även offer ha skuld i en händelse genom idiotiska beteenden. Nu vet inte jag hur mörk vägen var, eller hur dåligt man såg cyklisten, men oavsett så är det klart idiotiskt att befinna sig på en väg utan bra belysning! Det vimlar av olyckor där folk blivit påkörda av yrkesförare just genom att de inte synts på vägen förrän det varit för sent. Så ditt "bra flashback" är bara bra för dem som vill ha enkla svar och där man snabbt pekar ut en syndabock! Detta är precis det som de flesta tycker är ett "dåligt flashback".

Hon hade ju reflexer, lampor och reflexväst för fan.

Är det ingen som kan läsa här längre??
Citera
2025-11-16, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvinFin
Skrämmande tråd och skrämmande utveckling av Flashback.

Ett bra Flashback hade snokat upp gärningsmannen och hängt ut honom efter ett par - tre sidor.
Klappat & klart.

Ett dåligt Flashback hänger ut offret som om hon begått ett brott genom att cykla i mörker.
Hur i hela helvetet hamnade "vi" här?

Förfallet...

Håller med.
Offret vet vi sedan länge vem hon va.
Men blindstyret som körde på henne vet vi fortfarande inte vem det är, det verkar ju knappt vara intressant helt plötsligt.

Det viktigaste verkar vara att skriva att hon inte hade reflexer vilket hon hade.

Förfall är ordet.
Citera
2025-11-16, 20:23
Medlem
Silodons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.von.Svensson
Så om du hade kört på kvinnan som cyklade på en mörk väg utan reflexer, så skulle du vilja att hela flashback hängde ut dig? Självklart kan även offer ha skuld i en händelse genom idiotiska beteenden. Nu vet inte jag hur mörk vägen var, eller hur dåligt man såg cyklisten, men oavsett så är det klart idiotiskt att befinna sig på en väg utan bra belysning! Det vimlar av olyckor där folk blivit påkörda av yrkesförare just genom att de inte synts på vägen förrän det varit för sent. Så ditt "bra flashback" är bara bra för dem som vill ha enkla svar och där man snabbt pekar ut en syndabock! Detta är precis det som de flesta tycker är ett "dåligt flashback".

Vilken korkad sossementalitet att tänka på förövaren. Hade det varit en olycka så fine sånt händer skillnaden här är att det är en liten råtta som smitit från en olycka.

Vad är det förövrigt med alla idioter som inte kan läsa och fortsätter att yra om "utan reflexer och lyse". Början på demens?

Fram med namnet nu
Citera
2025-11-16, 20:41
Medlem
Fy vilken fruktansvärd händelse. Hur tänker man om man kör ifrån någon under sådana omständigheter. Vet någon hur gammal kvinnan som dog var? Stackars henne barn och eventuella barnbarn
Citera
2025-11-16, 20:48
Medlem
SvinFins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silodon
Vilken korkad sossementalitet att tänka på förövaren. Hade det varit en olycka så fine sånt händer skillnaden här är att det är en liten råtta som smitit från en olycka.

Fram med namnet nu
För mig finns det än så länge två alternativ:

Antingen är det en rattsurfare som fått både hjärnsläpp och panik. Vad som motsäger det är den osannolika lögnen om förväxlade firmabilar. Med en sådan ursäkt sätter han en kollega i klistret.

Eller, med tanke på att detta skedde i triangeln av Moholm, Töreboda och Mariestad, så är det mer troligt en pundare som var ute och körde bil.
Den triaden av kommuner är Skaraborgs svarta hål för pundare i bygden. Förr eller senare hamnar de där.
Området är som en magnet för knarkare.

Eftersom polisen hittade bilen förhållandevis snabbt så är det nog bara en tidsfråga innan fallet är löst.
Citera
2025-11-16, 21:24
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Vad har lånepåståendet för skillnad?
Om bilen är hos han efter olyckan mitt i natten.

Helt galet med folk i tråden som inte har empati för stackars MM, utan kommer med beskyllningar!
Bildårar själva?
Jag vill veta vem MGM är för någon det är allt.
Citera
2025-11-16, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noden
Fy vilken fruktansvärd händelse. Hur tänker man om man kör ifrån någon under sådana omständigheter. Vet någon hur gammal kvinnan som dog var? Stackars henne barn och eventuella barnbarn
1 vuxet barn i alla fall. Om det finns fler, det vet jag inte.
Citera
2025-11-16, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noden

Född -75.
Citera
2025-11-16, 23:16
Medlem
Herr.von.Svenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silodon

Vad är det förövrigt med alla idioter som inte kan läsa och fortsätter att yra om "utan reflexer och lyse". Början på demens?

Fram med namnet nu
Vad ska du ha namnet till då? Runka? Om det var din bästa kompis, eller din bror eller syster eller din mamma eller pappa som kört på henne, skulle du vara lika angelägen att namnet ska ut? Du är urtypen för en sån som älskar att kolla på dumpen och sparka på de som redan ligger ner.
Hoppas iofs att personen som kört på henne träder fram till polisen så kan de och domstolen utreda vad som hänt, och inte hänt. Är det en smitning så ska man dömas för det. Men är det en olycka, där man kanske inte ens är medveten om vad som hänt, så blir man tydligen ändå dömd av fb som en liten råtta och som ska hängas ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in