2025-11-16, 15:55
Medlem
Finns det någon identitet på offret?
Citera
2025-11-16, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snairbox
Tror jag hade sovit dåligt om jag hade varit spiknykter och innehavare av körkort.

Eller du tror att med korrekt formaliteter att man inte behöver sova dåligt?

Man sover bättre med ett rent samvete.
Citera
2025-11-16, 16:16
Medlem
Funderat dessa dagar som passerat. Hade denna kvinna någon efter sig?
Någon som visste att hon cyklade på vägen , och ville skada henne.
Vem ger sig ut i ett sådant väder annars?

Jag får inte ihop denna händelsen.

Är vägen väldigt trafikerad i övrigt? Finns det asfalt?
Citera
2025-11-16, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillPu
Man måste vara kamikaze när man cyklar på natten på vägrenen på en 70-80 väg.
Reflexer och ljuset hjälper inte en skit. Jag var tvungen att göra detta en gång - 1 mil längs 80 väg. Dock tog det säkra före det osäkra och tog två steg bort fr vägen så snart jag hörde/såg bilen komma och väntade den passera. Tog längre tid men men. Kommer aldrig göra om igen.

Håller med! Cyklar själv en hel del med landsvägsracer, men cyklar uteslutande på vägar med obefintligt med trafik eller på cykelbana.
Cyklade en gång till en närliggande by när jag bodde i obygden i samband med en tenta och det var så jäkla illa med hur snabbt och nära merparten av bilisterna körde att jag till slut valde att cykla mot färdriktningen i den lilla vägrenen för att själv kunna ha koll på avståndet mot bilisterna.
Det är ren galenskap att cykla på landsväg utan vägren och i mörker.
Det är tillåtet, men fullkomligt livsfarligt.
Senast redigerad av Kammadaj 2025-11-16 kl. 16:47.
Citera
2025-11-16, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urbanurban
Man sover bättre med ett rent samvete.

I mitt fall hade jag inte o dricker aldrig i samband med bilkörning. Hade inget giltigt körkort

Det hade förfallit och jag var för sen med min ansökan och vår på gång med nytt, nödvändigt för formaliteterna.

Vistas mycket i Belgien. Här är det rent åt absolut helvete!

Öl är billigare än vatten på restaurang/krogen (!) och 0.0% öl dubbel så dyr.

Fotbollsstjärnor som DeBruyne,Lukaku,Courtois,Hazard spelar i Jupiler Pro League och avbildas på deras Jupiler ölburkar

När folk ragglar på väg från krogen till bilen hjälper t.o.m. barägaren fyllot på plats o trycker in bilnyckeln o tillönskar denne ”sov gott o kör försiktigt”.

Har sett det ett antal gånger, framförallt somrarna.
Skulle polisen tillkallas är det för störande av ordning o då kan barägaren få en bot, däremot inget för att hjälpa fyllon att köra hem själv

Det körs ihjäl folk varenda helg!! Allt pga sprit
Citera
2025-11-16, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
Finns det någon identitet på offret?

M*lin M*lm

*a
Citera
2025-11-16, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halvtrasch
Funderat dessa dagar som passerat. Hade denna kvinna någon efter sig?
Någon som visste att hon cyklade på vägen , och ville skada henne.
Vem ger sig ut i ett sådant väder annars?

Jag får inte ihop denna händelsen.

Är vägen väldigt trafikerad i övrigt? Finns det asfalt?

Jag var ute och åkte den dagen och många fler med mig 😅.

Vägen är asfalterad.
Citera
2025-11-16, 17:08
Medlem
SvinFins avatar
Skrämmande tråd och skrämmande utveckling av Flashback.

Ett bra Flashback hade snokat upp gärningsmannen och hängt ut honom efter ett par - tre sidor.
Klappat & klart.

Ett dåligt Flashback hänger ut offret som om hon begått ett brott genom att cykla i mörker.
Hur i hela helvetet hamnade "vi" här?

Förfallet...
Citera
2025-11-16, 17:42
Medlem
Herr.von.Svenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvinFin
Skrämmande tråd och skrämmande utveckling av Flashback.

Ett bra Flashback hade snokat upp gärningsmannen och hängt ut honom efter ett par - tre sidor.
Klappat & klart.

Ett dåligt Flashback hänger ut offret som om hon begått ett brott genom att cykla i mörker.
Hur i hela helvetet hamnade "vi" här?

Förfallet...
Så om du hade kört på kvinnan som cyklade på en mörk väg utan reflexer, så skulle du vilja att hela flashback hängde ut dig? Självklart kan även offer ha skuld i en händelse genom idiotiska beteenden. Nu vet inte jag hur mörk vägen var, eller hur dåligt man såg cyklisten, men oavsett så är det klart idiotiskt att befinna sig på en väg utan bra belysning! Det vimlar av olyckor där folk blivit påkörda av yrkesförare just genom att de inte synts på vägen förrän det varit för sent. Så ditt "bra flashback" är bara bra för dem som vill ha enkla svar och där man snabbt pekar ut en syndabock! Detta är precis det som de flesta tycker är ett "dåligt flashback".
Citera
2025-11-16, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dirtydiana88
Jag var ute och åkte den dagen och många fler med mig 😅.

Vägen är asfalterad.
Förstår du tycker min fråga är komisk, är det den kvinnan som höll på med hästar? Som är offret.
Citera
2025-11-16, 17:56
Medlem
SvinFins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.von.Svensson
Så om du hade kört på kvinnan som cyklade på en mörk väg utan reflexer, så skulle du vilja att hela flashback hängde ut dig? Självklart kan även offer ha skuld i en händelse genom idiotiska beteenden. Nu vet inte jag hur mörk vägen var, eller hur dåligt man såg cyklisten, men oavsett så är det klart idiotiskt att befinna sig på en väg utan bra belysning!
Svaret på det är att man ska anpassa hastigheten efter rådande förhållanden.
Oavsett vad du tycker att ett offer förtjänar så ska det inte resultera i en dödlig påkörning.
Så ja, skulle jag köra ihjäl en cyklist i mörker så förtjänar jag att hängas ut.
I synnerhet om jag lämnar olycksplatsen.
Citera
2025-11-16, 18:13
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/lw8oly/moholm-kvinna-blev-pakord-av-en-bil-vannernas-sorg?utm_source=iosapp&utm_medium=share

Enligt artikeln hade hon alltid reflexväst och var en otroligt snäll person. Så narcisisster och andra cykelhatare kan i vart fall sluta anklaga offret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in