2025-11-16, 13:34
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Tillför ämnet något?

Det är väl mer regel än undantag att användare efterfrågar till exempel filmbevis.

Svaret på frågan tillför ju tråden information.

Jag har ju flera gånger i tråden sagt att att fråga efter filmklipp är högst on topic, det gjorde jag långt innan du kom in och tyckte samma sak. Det tillför verkligen tråden något.

Det är upprepandet plus i flera fall att det bara skrivs som angrepp mot användarna som gör det till 0.03. "Upp med videon latmaskar" tillför verkligen ingenting efter att videon redan har efterfrågats.
Citera
2025-11-16, 13:48
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalknase
Tråden handlar om olyckan, eventuella videos på sargade människor är inte topic. Frågor om klipp kan ställas i PM till de som påstår att de finns, det behövs inte i tråden. Framförallt behövs det inte upprepade gånger.

Varför ska inte dessa frågor få ställas öppet i tråden om händelsen?

Bild och film från olycksplatsen och händelsen är väl i allra högsta grad on topic?
Citera
2025-11-16, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Oavsett vad man tycker om TS i övrigt så kan jag inte se varför den kommentaren skulle vara trams? Är ju många som efterfrågat den videon i tråden vad jag sett och den är väl absolut varken trams eller off-topic?
Det är ju olagligt att sprida dessa filmer så det är väl inte konstigt att personen blir varnad för att be om att få filmen. Flashback har numera blivit de lättkränktas forum märks folk födda 2007 får posta mer lättkränkta individer än de födda på 2000-talet finns inte
Citera
2025-11-16, 15:03
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Det är ju olagligt att sprida dessa filmer så det är väl inte konstigt att personen blir varnad för att be om att få filmen. Flashback har numera blivit de lättkränktas forum märks folk födda 2007 får posta mer lättkränkta individer än de födda på 2000-talet finns inte
Request gällde specifikt en lämlästad kvinna. Att sprida filmer på olycksplatser är normalt inte förbjudet. Men här tycker jag man går över gränsen i sin begäran.
Citera
2025-11-16, 15:16
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:

Bild och film från olycksplatsen och händelsen är väl i allra högsta grad on topic?
Gäller topic en kvinna som fått kroppsdelar separerade?

Jag ser att en bild på olycksplatsen publicerades i början av tråden. Duger inte den?

Oavsett så var det tramsigt formulerat. Det hoppas jag vi kan vara överens om.

Edit:
(FB) Stockholm: Buss har kört in i en busskur på Valhallavägen, Östermalm, flera döda (2025-11-14)
(FB) Stockholm: Buss har kört in i en busskur på Valhallavägen, Östermalm, flera döda (2025-11-14)

Slänger in dessa också.
Senast redigerad av Mr.RedHat 2025-11-16 kl. 15:28.
Citera
2025-11-16, 15:34
Medlem
Citat:
Då kan jag balansera upp lite som motvikt.

Jag tycker inte att det är off topic att efterfråga filmklipp på en olyckshändelse.

Vad är den principiella skillnaden att efterfråga klipp där hundratalet människor omkommer i en flygkrasch?

Kul att en mod delar min uppfattning. Märkligt tycker jag att knase och morfar vägrar svara när jag upprepade gånger frågar vad som är off topic med inläggen. Detta är också något jag ser ofta hos mods i klagotrådar, när de väl inser att det kanske var fel, för hastigt eller något liknande så börjar dom bara ignorera tråden istället. Vilket ytterligare sänker trovärdigheten för dessa individer som mods.
Citera
2025-11-16, 15:42
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Att ingen har svarat

Sen beror det väl lite på om TS kan anses ha spammat tråden med den frågan många gånger på kort tid. Och eftersom tråden skapades igår så kan jag hålla med om att fem gånger är alldeles för mycket.

Och då är det korspostning istället, kär varning har många namn
Citera
2025-11-16, 15:52
Avslutad
Citat:
Möjligen är 2.02 tillämplig för ett sådant extremfall, dock inget en enskild moderator kan utdela varning för.

Jag kan inte se att ts har motarbetat den fria debatten eller uppträtt trådförstörande.

Skulle möjligen också kunna gå under 0.03 trams.

Han har delat ut två 0.03 varningar, där en kom igår klockan 23.02, även fast jag inte har skrivit i den tråden sedan jag fick första varningen. Det här med 5 gånger är en efterhandskonstruktion, och alla kan se att innehållet i inläggen inte är densamma och att det definitivt inte är spam.

Jag hoppas admin kommer in och löser detta. GeneralKnase måste bort.
Citera
2025-11-16, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fazer
Och då är det korspostning istället, kär varning har många namn
Som redan påpekats.

Citat:
Att korsposta, det vill säga att posta liknande inlägg i flera olika trådar eller skapa liknande trådar i flera forum, är förbjudet
Som den regeln är formulerad går den inte att använda på det här.
Citera
2025-11-16, 16:03
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:

Varför kan inte gore bilder och videos få en egen tråd, så som många andra olyckor och attacker får?

Att se hur människorna ser ut döda har inget med trådens ämne att göra. För det är just det allt handlar om, folk (TS) vill se påkörda människor och blod.
Citera
2025-11-16, 16:22
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoneUtroparen
Han har delat ut två 0.03 varningar, där en kom igår klockan 23.02, även fast jag inte har skrivit i den tråden sedan jag fick första varningen. Det här med 5 gånger är en efterhandskonstruktion, och alla kan se att innehållet i inläggen inte är densamma och att det definitivt inte är spam.

Jag hoppas admin kommer in och löser detta. GeneralKnase måste bort.
Jag håller med om att det första inlägget som raderades inte var trams eller off-topic. Kan tycka att det inlägget ska återställas.
Mycket tragisk olycka, men hoppas att det var vänsterpartister han körde över.

Finns det inga klipp där man kan se påkörningen, och har vi namn på GM?
Men övriga inlägg är trollbeteende. Och det vet du om.

Om det är trams eller off-topic är oväsentligt. Är det inte det ena så måste det vara det andra. Och tycker inte Flashback behöver hamna i en Lindomefallet-paradox *klick* när det gäller din varning.
Senast redigerad av Mr.RedHat 2025-11-16 kl. 16:28.
Citera
2025-11-16, 16:29
Moderator
Citat:

Det får de, men när det sker upprepat så blir det OT, att det är något annan frågeställning i de 6 (med det senast raderade) förtar inte det. Varav 4 st inom 45 minuter.
https://www.flashback.org/find_deleted_posts_by_user.php?userid=1728399
BoneUtroparen har alltså postat samma eller liknande fråga 6 gånger och minst ett av dem låg kvar under hela dagen igår trots det upprepas frågan. Jag anser det vara OT, eller för den delen trams om man hellre vill se det så.

Det räcker med ett inlägg, det andra som postades var det som jag raderade i går kväll och låg alltså kvar längst. Hade räckt med det och det hade troligtvis fått stå kvar om de 4 efterföljande inte hade postats.
Jag tog för övrigt bort varningen för det inlägget nu eftersom det sista är varnat,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in