2025-11-15, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fruktfabrik
jag tror problemet är mycket mer komplext än att de ensamma män som finns inte kan få någon

Vad menar du? Vadå komplext?

Jag tycker vissa avfärdar förklaringar precis som du gjorde, med ursäkten att något är "för komplext" för att överhuvudtaget låta sig förklaras, än mindre lösas. Jag tycker det är slött. Och varför ens diskutera när man tycker frågor är för komplexa.
Citera
2025-11-15, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeddis
Det handlar om att de inte kan män att stanna.

Ja alla kvinnor kan få män att knulla dom. Men allt färre av dessa kvinnor lyckas hålla mannen kvar efteråt, när han sprutat färdigt i hennes hål. Uan då klär mannen på sig och drar iväg, för hon har inget av värde utöver sina hål att erbjuda.

Sen blir kvinnor bittra över att de ger män fri tillgång till hennes hål, och när de inser att hennes hål är det enda av värde med henne.
Citera
2025-11-15, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Gummi-Tarzan-
Vad menar du? Vadå komplext?

Jag tycker vissa avfärdar förklaringar precis som du gjorde, med ursäkten att något är "för komplext" för att överhuvudtaget låta sig förklaras, än mindre lösas. Jag tycker det är slött. Och varför ens diskutera när man tycker frågor är för komplexa.

Din förklaring att ensamma män och kvinnor befinner sig i något binärt stadie där förklaringen alltid förankras i urvalet respektive kön har/inte har är ju uppenbart skrattretande hur simplifierad den är. Det är just att hitta förklaringen i det du beskriver som är det första stora hindret mer än något annat. Vad exakt grundar du den på.. statistik från Tindermatchningar? Okej, vissa män blir bortsållade på Tinder. Står man maktlös inför sin ensamhet pga det?
Senast redigerad av fruktfabrik 2025-11-15 kl. 19:20.
Citera
2025-11-15, 19:34
Medlem
Ensamma män har mer problem t.ex så är det 9 gånger vanligare en nyskild man gör självmord än en kvinna i samma situation.

Fast samhället är mestadels inriktat på att hjälpa kvinnor , män ska klara sig själva.

Det ligger i vänsterns natur att håna män och de flesta journalister är vänster.
Citera
2025-11-15, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Gummi-Tarzan-
Ja alla kvinnor kan få män att knulla dom. Men allt färre av dessa kvinnor lyckas hålla mannen kvar efteråt, när han sprutat färdigt i hennes hål. Uan då klär mannen på sig och drar iväg, för hon har inget av värde utöver sina hål att erbjuda.

Sen blir kvinnor bittra över att de ger män fri tillgång till hennes hål, och när de inser att hennes hål är det enda av värde med henne.

En kvinna med sexuella partners men inget förhållande är motsvarigheten till incel.
Citera
2025-11-15, 20:00
Medlem
kukflashs avatar
Det ser man på varje studie som media lyfter fram.
Allting som kvinnor görs är positivt och hyllas medan det som männen gör är negativt och skadligt.
Citera
2025-11-15, 21:09
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
För att det är helt olika problem? Hos kvinnor handlar det inte om att dom inte kanmän.
Problemet för kvinnor är att de har blivit hjärntvättade av sina tjejkompisar att de alltid har rätt och att de förtjänar de bästa männen. Kvinnor tror (felaktigt) att det är männen som har fel och brister men att de inte har några fel själva.

Delvis är det dock männens fel också eftersom det finns en massa manliga simpar som bekräftar detta narrativ i falsk förhoppning om att få ligga.
Citera
2025-11-15, 21:13
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Problemet för kvinnor är att de har blivit hjärntvättade av sina tjejkompisar att de alltid har rätt och att de förtjänar de bästa männen. Kvinnor tror (felaktigt) att det är männen som har fel och brister men att de inte har några fel själva.

Delvis är det dock männens fel också eftersom det finns en massa manliga simpar som bekräftar detta narrativ i falsk förhoppning om att få ligga.

Alla kvinnor förtjänar naturligtvis inte de bästa männen. Och ja, jag håller med dig om att det finns kvinnor som är vanföreställda när det kommer till den punkten och det är skämmigt.

Resten du skrev håller jag inte med om.
Citera
2025-11-15, 21:43
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aconitumwolfsbane
Nix, faktum är att allt färre kvinnor vill ha barn. Denna artikel är från mars i år. Alltså du kan nog inte få färskare forskning än så här. Det beror på flera olika orsaker. Som kvinnor svarat på i undersökningar. Kvinnor och män har även blivit mer polariserade. Speciellt inom politik.

https://forskning.se/2025/03/21/farre-kvinnor-vill-ha-barn/

Det är inget ovanligt längre med frivilligt barnfria kvinnor i samhället eller män för den delen. Varken jag eller mina kvinnliga vänner har mött något negativt med det.

Dessutom lever ju en hel del män frivilligt själva med, som jag själv. Det är dock mer självvalt hos kvinnor. Dom hanterar det mycket bättre än många män. Som kan bli både våldsamma och begå brott.
Många män verkar dock tro att det inte finns något annat än män i deras liv. Och att deras liv raserar fullständigt och att dom tappar mening med livet. Så är det verkligen inte. Kvinnor är väldigt bra på att sköta sig själva och skapa sig egna liv.

Om man dessutom varit en kvinna som levt med trauma. Man kanske levt med en våldsam partner som både misshandlat och våldtagit henne. Och om hon då känner att hon äntligen är fri och mår bättre mentalt utan man. Alltså jag kan helt förstå att man inte orkar eller vill ge sig in i allt vad ett förhållande innebär igen. Man värderar nog sin mentala hälsa och frihet högre. Speciellt när man kommit upp i ålder.

Här skulle man vilja veta vad som menas med "unga" kvinnor, det framgår inte. Under 20, under 25 eller under 30? Jag tror nämligen att unga blir vuxna senare idag, och därför känns det överväldigande att man skulle börja ta hand om någon annan när man känner sig nästan som ett barn själv... Men längtan kan fortfarande komma, bara senare i livet!
Citera
2025-11-15, 22:57
Medlem
McCarthy01s avatar
Tinder och Hinge är bovarna. Kvinnorna ratar direkt män som inte är attraktiva a'la fotomodell. Personligheterna kanske klaffar, men datingapparna uppmuntrar till ytlighet.
Citera
2025-11-16, 09:28
Medlem
Förklaringarna till detta fenomen är nog flera.

1. Aftonbladet är en clickbait blaska, och använder bilder som ska förmå gruppen man riktar sig mot att klicka på artiklarna och då är att spela på människors väl ingångna fördomar ett fungerande trix.

2. Det fungerar att sparka uppåt men känns inte lika bra sparka neråt öppet. Så män, gubbar etc... har oftast varit de man drivit mest med i div "humor" i samtiden, medan drift av kvinnor har sett annorlunda ut. Du har rader av "roliga och ofta "misslyckade" gubbar", men faktiskt inte alls lika mycket det motsatta.

3. Att inte var attraktiv nog för att få en partner, har nog i alla tider också varit en looser stämpel i sig.
och något man använt för att förmå div. människor att inrätta sig i ledet.
Backar du bandet ca 100 år så hade du "kvinnor på glasberget" vilket alltså var en skamstämpel på kvinnor som stannade ogifta, vare sig detta nu var fullt frivilligt eller inte.
Idag ser du möjligen en variant av samma metod, fast numera riktad mer mot män istället.
Citera
2025-11-16, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeddis
En kvinna med sexuella partners men inget förhållande är motsvarigheten till incel.
Fast kvinnorna har nog roligare än incelsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in