2025-11-12, 10:59
Moderator
MrFishboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Om det du säger stämmer - varför har vi då sett mycket stora folkvandringar och blandningar av folk de senaste 150 åren då folk pga tekniska inovationer och allmänt välstånd haft större förutsättningar att göra det?

Sen vet jag inte varför du tror att jag ”vill se folkgrupper upplösas”?

Fast har blandningarna ökat eller har människor valt att kolonisera andra folkgruppers områden i syfte att skaffa fler resurser? Vilket kan appliceras både på Europeisk kolonisering och migrationen nu till Europa.

Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Vet inte vad du pratar om men Sverige som land och svenskar som folkgrupp kommer försvinna med åren. Precis som alla andra folkgrupper och länder i historien. Att du inbillar dig nåt annat ändrar inte på det.
Citera
2025-11-12, 11:22
Medlem
Ja man ska hålla sig till den egna gruppen 🤭

Men de männen med thai kan oftast inte få en svenska kvinna ändå ?
Citera
2025-11-12, 14:31
Medlem
Tuors avatar
Nej, thaifru-nationalister är givetvis inte bättre än svenskor som särar på benen för n*grer och araber.
Citera
2025-11-12, 15:34
Medlem
jtds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afro-Greger
Tyvärr verkar du svalt rysk propaganda med hull och hår. Är det John Merschheimer?

Jag vet inte vem John är, det är min samlade bild av att ha följt det på fler olika platser, delvis "vanlig" vänsterliberal lgbtq media och andra olika forum. Jag följer ingen specifikt för nyheter om geopolitik och jag är inte en expert, eftersom att jag inte sitter vid några förhandlingar så kan jag bara förlita mig på vad andra vill säga har hänt på dessa. Det är ruttet gjort med invasionen, redan med krim. Poängen var att min uppfattning är att man har hänvisat till delvis det jag skrev för att berättiga det. Jag vet egentligen inte definitivt om något av det är sant. Det kan i teorin stämma, om man lider av någon typ utav paranoia. Jag vet inte om du har varit nära människor med grava psykiska problem, jag har själv arbetat för sådana, och argumenten vrids och vänds från alla håll tills man rättfärdigar något, som inte sällan är helt otänkbart från andra håll.

Försvarar eller rättfärdigar ingenting, hela situationen är en stor tragedi, men alla konflikter som uppstår mellan vilka parter som helst har fortfarande två sidor. Oavsett om dessa är logiska eller inte är en helt annan femma. Det finns fortfarande intressen som tjänar på att konflikten existerar och fortsätter så länge som möjligt, som samtidigt har offerkofta på sig och det är vad som väcker min skepsism.

Med det sagt, personligen tror jag också att så hög makt som presidentskap inte är utformat för att vara definitiv gör sitt med människor när det utövas i decennier, det verkar som att många i den sitsen tappar verklighetsperspektiv tids nog.
Senast redigerad av jtd 2025-11-12 kl. 15:36.
Citera
2025-11-12, 17:47
Medlem
Afro-Gregers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jtd
Försvarar eller rättfärdigar ingenting, hela situationen är en stor tragedi, men alla konflikter som uppstår mellan vilka parter som helst har fortfarande två sidor.

Den här konflikten har bara en sida. Bara för att vänstermedia målar upp Putin som något negativt innebär det inte att Putin är något positivt. Han är en mafiaboss som inte skiljer sig nämnvärt från Stalin eller Ivan the Terrible. Imperialism och folkmord för att få leka expanderande tsar. Kreml har ju tutat ut lite olika anledningar till att "militäroperationen skall vara nödvändig". Nazism, NATO-expansion eller något nytt varje månad.
Citera
2025-11-14, 02:20
Moderator
Ancistruss avatar
Tråden handlar inte om Rysslands historia.

Många inlägg raderade.

/Mod
Citera
2025-11-14, 08:23
Medlem
Mad monks avatar
Tycker de gör helt rätt ts är en idiot.
Citera
2025-11-14, 08:28
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Nej, thaifru-nationalister är givetvis inte bättre än svenskor som särar på benen för n*grer och araber.

Är de nationalister då eller är det något ni har hittat på. Jag känner inte heller att män med thaifruar gör det för att ge ett fuck you till vita män som kvinnor gör. Så nej det är inte alls samma sak.
Citera
2025-11-14, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Är de nationalister då eller är det något ni har hittat på. Jag känner inte heller att män med thaifruar gör det för att ge ett fuck you till vita män som kvinnor gör. Så nej det är inte alls samma sak.
Fuck you till vita kvinnor då? För mig får man gifta sig med vilken nationalitet eller utseende man vill.
Citera
2025-11-14, 13:13
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
Fuck you till vita kvinnor då? För mig får man gifta sig med vilken nationalitet eller utseende man vill.

Ja precis alla med thaifruar hatar er feminister det har du antagligen rätt i. Ett välförtjänt hat.
Citera
2025-11-16, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk

Varför skulle kvinnor som dejtar utanför rasen göra det för att förarga vita män menar du? Precis som männen skiter de förmodigen precis som de flesta svenskar i vad andra tycker och är helt likgiltiga inför kommande generationer. Men du menar att de gör det för att göra vita män arga?
Citera
2025-11-16, 00:26
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Varför skulle kvinnor som dejtar utanför rasen göra det för att förarga vita män menar du? Precis som männen skiter de förmodigen precis som de flesta svenskar i vad andra tycker och är helt likgiltiga inför kommande generationer. Men du menar att de gör det för att göra vita män arga?

Folkutbytet är ingen slump – det drivs av globala aktörer. Soros och hans nätverk av NGO:er har i åratal pumpat in resurser för att främja massmigration till Europa. Det är inte bara individer som ‘råkar flytta’, utan en medveten strategi som förändrar samhällena framför våra ögon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in