Citat:
Ursprungligen postat av
Afro-Greger
Tyvärr verkar du svalt rysk propaganda med hull och hår. Är det John Merschheimer?
Jag vet inte vem John är, det är min samlade bild av att ha följt det på fler olika platser, delvis "vanlig" vänsterliberal lgbtq media och andra olika forum. Jag följer ingen specifikt för nyheter om geopolitik och jag är inte en expert, eftersom att jag inte sitter vid några förhandlingar så kan jag bara förlita mig på vad andra vill säga har hänt på dessa. Det är ruttet gjort med invasionen, redan med krim. Poängen var att min uppfattning är att man har hänvisat till
delvis det jag skrev för att berättiga det. Jag vet egentligen inte definitivt om något av det är sant. Det kan i teorin stämma, om man lider av någon typ utav paranoia. Jag vet inte om du har varit nära människor med grava psykiska problem, jag har själv arbetat för sådana, och argumenten vrids och vänds från alla håll tills man rättfärdigar något, som inte sällan är helt otänkbart från andra håll.
Försvarar eller rättfärdigar ingenting, hela situationen är en stor tragedi, men alla konflikter som uppstår mellan vilka parter som helst har fortfarande två sidor. Oavsett om dessa är logiska eller inte är en helt annan femma. Det finns fortfarande intressen som tjänar på att konflikten existerar och fortsätter så länge som möjligt, som samtidigt har offerkofta på sig och det är vad som väcker min skepsism.
Med det sagt, personligen tror jag också att så hög makt som presidentskap inte är utformat för att vara definitiv gör sitt med människor när det utövas i decennier, det verkar som att många i den sitsen tappar verklighetsperspektiv tids nog.