2025-11-15, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Finns nåt datum på när play-off lottas? Vad som helst men inte Italien och naturligtvis kommer det bli Italien.
Vi har slagit Italien tidigare i Playoff till VM. Men då var vi nog bättre, åtminstone spela vi bättre. Vi får se hur vi spelar efter dessa två matcherna med ny tränare. Italien gör nog inte om det att ta ut något i förskott om det skulle bli Sverige igen.
Citera
2025-11-15, 14:03
Medlem
Citat:
Finns nåt datum på när play-off lottas? Vad som helst men inte Italien och naturligtvis kommer det bli Italien.

VM-lottning playoff: Torsdag 20:e november kl 13.OO
Citera
2025-11-15, 15:38
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Vi har slagit Italien tidigare i Playoff till VM. Men då var vi nog bättre, åtminstone spela vi bättre. Vi får se hur vi spelar efter dessa två matcherna med ny tränare. Italien gör nog inte om det att ta ut något i förskott om det skulle bli Sverige igen.
Läste att Blågult är laget som italienarna fruktar mest

Jag tror att vi kan slå Italien i playoff även i 2025.
Citera
2025-11-15, 17:11
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gents
Italien är väl det absolut bästa motståndet för Sverige, så som Italien spelat senaste åren? Skulle hållit med dig om den här diskussionen fanns för 15 år sedan.

Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Av Ukraina, Turkiet å Italien är det väl självklart att Italien är det motstånd man helst inte tar och med vår sedvanliga tur mör det bli dom

Jag kommer ihåg vår play-off mot Italien väldigt väl å det är ett av mina bästa fotbollsminnen ska ni veta

Citat:
Ursprungligen postat av Antidemokretin
VM-lottning playoff: Torsdag 20:e november kl 13.OO
Tackar tackar!
Citera
2025-11-15, 18:55
Medlem
Förderlen med att få Italien är att man tar över deras seedning i VM lotten om man vinner. Vi skulle hamna i 1a potten 😀
Citera
2025-11-15, 19:23
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Av Ukraina, Turkiet å Italien är det väl självklart att Italien är det motstånd man helst inte tar och med vår sedvanliga tur mör det bli dom

Jag kommer ihåg vår play-off mot Italien väldigt väl å det är ett av mina bästa fotbollsminnen ska ni veta

Ja, den matchen glömmer man inte. Jag vet inte hur många kilo jag svettades bort, men jösses vilken pärs det var och vilken kämpainsats av våra svenska krigare.

Det är bara åtta år sen, men känns som en annan tid. Ett landslag där alla kämpade för varandra och för Sverige, där spelarna gjorde varandra bättre, där ingen enskild spelare såg sig som större än laget och där Andreas Granqvist och Viktor Nilsson Lindelöf var fullständigt magnifika och bidrog kanske mest av alla till att vi tog oss till VM på Italiens bekostnad.

Publikens buande under nationalsången och Mikael Lustigs fullt adekvata reaktion på det glömmer man inte heller

Att vi skulle klara av något liknande i dag känns osannolikt.
Citera
2025-11-15, 20:16
Medlem
Nadishodans avatar
Jaha, vad säger forumets experter om Svanberg i anfallet? Rätt märkligt om någon frågar mig. Har karln ens spelat en seniormatch som anfallare, eller har jag missat nåt?
Citera
2025-11-15, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nadishodan
Jaha, vad säger forumets experter om Svanberg i anfallet? Rätt märkligt om någon frågar mig. Har karln ens spelat en seniormatch som anfallare, eller har jag missat nåt?

De dåliga nyheterna är att han bara spelat fem matcher som anfallare, när han spelade för MFF:s U21-lag. De goda nyheterna är att han gjorde fem mål.

https://www.transfermarkt.com/mattias-svanberg/leistungsdatendetails/spieler/342405/plus/0?saison=&verein=&liga=&wettbewerb=&pos=14&trainer _id=

Nej, jag vet inte hur Potter har tänkt.
Citera
2025-11-15, 20:38
Medlem
Nadishodans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3456789876543
De dåliga nyheterna är att han bara spelat fem matcher som anfallare, när han spelade för MFF:s U21-lag. De goda nyheterna är att han gjorde fem mål.

https://www.transfermarkt.com/mattias-svanberg/leistungsdatendetails/spieler/342405/plus/0?saison=&verein=&liga=&wettbewerb=&pos=14&trainer _id=

Nej, jag vet inte hur Potter har tänkt.

Då får vi lita på statistiken: Det blir ett mål ikväll alltså.
Citera
2025-11-15, 22:44
Medlem
Kalikamars avatar
Det sitter inte riktigt. Hela kvalet har det vart genomgående slarv som sätter Sverige i klistret. Olsens misstag och slarvet vid kvitteringen mot Slovenien. Bergvall missade öppet mål mot Schweiz och nu hade Bernhardsson ett missat friläge som hade satt Sverige i ledning just innan halvtid. Schweiz har också fått två extremt billiga straffar. Tappade allt efter Schweiz andra mot i kväll.

Schweiz var klart bästa laget i gruppen och vinner välförtjänt. Kosovo är på uppgång och extremt underskattade.

Vi saknar ändå sex bra spelare nu på grund av skador och det är knappast obetydligt.

Nya tag mot Slovenien. Hoppas att få se Forsberg och Lindelöf från start då.
Svanberg var ingen höjdare som anfallare, han gjorde det okej när han kom ner på mittfältet men det märks att han inte rör sig mot de ytor som är naturliga för en riktig forward.
Citera
2025-11-15, 22:48
Medlem
Jeppe950s avatar
Fortfarande ett skämt till lag, men vem bryr sig. Det är i mars det måste klaffa. Pinsamt deluxe dock.
Citera
2025-11-15, 22:50
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeppe950
Fortfarande ett skämt till lag, men vem bryr sig. Det är i mars det måste klaffa. Pinsamt deluxe dock.

Jag vill seriöst aldrig se Hien nära en landslagströja igen. Media måste dreva bort honom nu. Klappkass som någon sa i matchtråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in