2025-11-15, 21:46
Medlem
Norrbagg79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Vilket dravel, en miljon ryssar minst, har dött eller är skadade och du tror folk i ryssland inte vet om det?
USA krigade i Vietnam i 15 år 58000 dog och det var upplopp och på gränsen till revolt.

Ryssar är verkligen speciella, hjon losers oempatiska.
Nej, jag tror inte dom vet om det, Ryssland är stort och fragmenterat, jag tror dom vet om att det är många, men att dom tror det är värdt det eller at det bara är ödet, som är ryssarnas sätt att se livet på.
Annars har du rätt i det sista, därför kan vi inte tolka dom utifrån våra värderingar.
Citera
2025-11-15, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeekinTT
Den enda som vill ha en fullständig fred är Putin. Han vill inte ha något halvdant som Zelensky och EU försöker driva på. Putin är smart och vet att väst bara försöker dra ut på det med vapenvila för att omgruppera och tid för att få in mer vapen och ammunition. Sen finns det ingen anledning för Ryssland att gå med på en vapenvila utan egna villkor när det är de som vinner.

Ville Putin ha fred så skulle inget krig pågå.
Putin vill bevisligen ha krig.
Citera
2025-11-15, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sillåpotatis
Jag vill ha slut på dödande. Det ända sättet att göra det på är att acceptera att vissa länder är strategiskt viktiga för ryssar. Ukraina och Georgien är sådana, de behöver vara neutrala Ryssland. USA ska hålla sig i USA, då kommer ryssen hålla sig i Ryssland. I annat fall riskerar vi i Europa med jämna mellanrum lida av konsekvenserna av detta revirpissandet. Det var jag anser.

Ukraina var neutralt när Ryssland invaderade. Det var ett neutralt Ukraina som Putin inte accepterade.
Citera
2025-11-15, 22:11
Medlem
DeekinTTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Dvs Putin vill ha krig och Ukraina vill ha fred.

Ukraina vill inte då de inte går med på fred. Vad är det du inte förstår?
Citera
2025-11-15, 22:12
Avslutad
Citat:
Ukraina vill inte då de inte går med på fred. Vad är det du inte förstår?
Polen ville inte gå med på fred när Hitler invaderade.
Citera
2025-11-15, 22:13
Medlem
sillåpotatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumbledwarf
Tyvärr så vill inte Ukraina vara del av Ryssland och Väst är starkare så Putin får nog acceptera läget förr eller senare.

Nu frågar man dessvärre inte vad ukrainska folket vill som du ser. Om väst är starkare, kommer väst kunna stoppa Putin men kriget forsätter
Citera
2025-11-15, 22:15
Avslutad
Citat:
Nu frågar man dessvärre inte vad ukrainska folket vill som du ser. Om väst är starkare, kommer väst kunna stoppa Putin men kriget forsätter
Ryssland har dock inte lyckas uppnå något strategiskt viktigt på 4 år?

Så du förnekar att väst är starkare än Ryssland. Det finns en mytologi kring Ryssland sen finns det en verklighet också.

Jo alla undersökningar som gjorts visar på att en majoritet av Ukraina vill behålla sin självständighet.
Citera
2025-11-15, 22:17
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Istället för att hitta på kassa ursäkter tycker jag ni ska inse det som händer på slagfältet. Vet att sanningen svider men tillslut måste även ni som stödjer korruptionen i Ukraina att acceptera det.

Du vill inte fatta det dit pucko !

Även om Zelensky skulle vara korrupt till 100 % +, så fortsätter Ukraina att slåss för sitt land, personliga egendom och nationella identitet. Inte för Zelensky.

Man vill inte tillhöra Ryssland. Så j-vla enkelt är det.
Citera
2025-11-15, 22:19
Medlem
Citat:
nej men det är inte samma sak som att säga att han inte får som han vill generellt. Han har sina mål och han gör det som är nödvändigt för att nå dem.

Slut blir det när Ukraina kollapsar militärt eller politiskt. Precis vad som håller på att hända. Lång krig är fördelaktig av flera anledningar även om det inte är optimalt och det vet han.

Faktiskt inte. Ju längre krigen pågår desto mer sannolikt är det att angriparen kommer att förlora. Den som vill vinna en varaktig seger bör se till att vinna snabbt. Du kommer att se sambanden om du studerar historia.
Citera
2025-11-15, 22:19
Medlem
sillåpotatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumbledwarf
Ryssland har dock inte lyckas uppnå något strategiskt viktigt på 4 år?

Så du förnekar att väst är starkare än Ryssland. Det finns en mytologi om Ryssland sen finns det en verklighet också.

Ja, jag anser att väst inte längre har övertag som förr. Europa har ingen enegi, ingen arme och inget beskydd från USA. Världen har förändrats. Jag anser att vi sitter rejält i skiten.
Citera
2025-11-15, 22:21
Medlem
sillåpotatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Faktiskt inte. Ju längre krigen pågår desto mer sannolikt är det att angriparen kommer att förlora. Den som vill vinna en varaktig seger bör se till att vinna snabbt. Du kommer att se sambanden om du studerar historia.

Mycket möjligt, i den bästa utav världar, jag är ingen krigsstarsteg. Det förändrar inte min bedömning i sak
Citera
2025-11-15, 22:24
Medlem
https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3m5p4khtskc2i

https://bsky.app/profile/militarynewsua.bsky.social/post/3m5p4hwqiqk2b

https://bsky.app/profile/wartranslated.bsky.social/post/3m5p4bsizf22k

Samtidigt i Volgograd. Ryskt luftvärn skjuter rakt in i bostadshus.

Allt går enligt plan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in