2025-11-15, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sillåpotatis
rimligt avtal? rimligt för vem? ha skriver under det som är rimligt för honom, som vinner.

Dvs Putin är inte intresserad av fred.
Citera
2025-11-15, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Marcus Oskarsson skriver om en ukrainsk attack mot Sibiriska bögjärnvägen. Det kanske har nämnts tidigare i tråden?

Jag är osäker på om Ukraina sänt kryssningsrobotar eller om det är sabotageförband. Ett nordkoreanskt tåg med vapen och ammunition skall ha satts i brand. Khabarosk-området. Det skall ha åstadkommit en stor explosion.

Jag skulle hellre vilja att Ukraina försöker hitta bögryzzka officerare i Ryzzland och punktangripa dessa. Genom att FSB och oligarkerna får sitta i orubbat bo och njuta, medan bögofficerarna dödas, så skapas en spricka i läppen, nej jag menar en spricka mellan militären och MAKTEN.

På så sätt tvingas bögarna att avsluta kriget.

Det fanns en video då de placerade ut "sprängdeg" på olika delar av sträckan. Partisaner gissar jag på.
Citera
2025-11-15, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Nja, Om en brittisk soldat grips inne i Ryssland under Ukrainas attack i Kursk är det inte konstigt att Ryssland dömer honom… Storbritannien är inte i krig med Ryssland, så han räknas inte som ”krigsfånge” utan som utländsk legosoldat som deltagit i en beväpnad attack på ryskt territorium. Då döms man enligt rysk lag, precis som vilken annan beväpnad utlänning som helst.

Han är en del av den ukrainska armén och räknas som vanlig krigsfånge.
Vad en legosoldat är är definierat i Genèvekonventionen.
Solklart krigsbrott av Putin.
Citera
2025-11-15, 21:07
Medlem
Norrbagg79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Skall bli intressant att följa med..

Personligen har jag ju vart utav den uppfattningen att det vore bäst utav Ukraina att lämna Pokrovsk. Att man är för utlämnad där, en risk att bli helt innesluten.

Sägs ju att Ryssland har betydliga styrkor runtomkring.
Nja, varför lämna en utedass som drar åt sig flugorna så man kan slå ihjäl dom, når det är svårare att slå ihjäl dom når dom flyger fritt rundt kanske?
Men man hadde nog lämnat om det vore kritiskt, man har nog en plan för det om det blir för illa.
UAF vet nog mera än vi tror om ryssarnas planar och förmåga.
Citera
2025-11-15, 21:08
Medlem
Citat:
Ryssland har rätten att klassificera honom som icke-laglig kombattant eftersom han varken representerar UK i en officiell konflikt eller tillhör Ukrainas reguljära armé… Han hade ingenting att göra i Ryssland. Han borde ju ha läst på lagen innan han gick in beväpnad på ryskt territorium som utländsk frivillig. Han tillhör inte UK i den här konflikten och han var inte ens formellt under ukrainsk flagg.

Nej det har de inte.
Citera
2025-11-15, 21:10
Medlem
Citat:
Nja inte ens i närheten av samma sak.. de skydda sina ryskspråkiga civila i Donbass efter åtta års strider där. Man behöver inte hålla med dem, men det är den officiella förklaringen…
Men allt det ligger vid sidan av – det ändrar inte vad den här britten gjorde i Kursk olagligt.

Nej, det gör de inte.
Ryssarna anfaller och dödar ryskspråkiga civila i Donbas som Ukraina försvarat sedan ryssar startade krig mot dem 2014. Ryssarnas invasion är olaglig
Britten gjorde inget olagligt.
Citera
2025-11-15, 21:11
Medlem
Norrbagg79s avatar
Citat:
bra observation att ryssar är speciella och ser annorlunda på människoliv men framförallt på konflikten i sig. Folk har mycket svårt att förstå och acceptera det i väst. Det är dock något de kommer att få göra om det ska få sitt slut det här vansinnet. Problemet är att vi här är lika hjärntvättade på vårt sätt som ryssen på sitt.
Nja, menade inte att konflikten i sig är legitim eller kan ursäktas. Allt jag ville si var att vi överskattar hur mycket ryssen bryr sig eller påverkas av kriget så länge plånboken är/var hyfsad full.
Citera
2025-11-15, 21:11
Medlem
sillåpotatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Dvs Putin är inte intresserad av fred.
inte på Zeleskijs villkor. Varför skulle han göra det? Det är ju rakt av idiotiskt att ha krigat i 4 år och sedan när man har övertag bara ta sitt pickopack och lämna allt tillbaka eftersom Zeleskij vill ha 1992 års gränser. Skrattretande. Ett sådant krav kan också ses som att ma inte vill ha fred, då man vet att Putin kan absolut inte acceptera det. Men det vill du inte erkänna.
Citera
2025-11-15, 21:13
Medlem
Citat:
fattar inte vad du menar
Nej jag förstår det.
Du är antingen inte inte insatt eller köpt av Putin.
Vet inte vilket, men läs igen så kanske du förstår frågeställningen
Du bör veta att det finns folk på forumet som jobbat I Ryssland och fortfarande har kontakter där.
Dina inlägg tyder på att du inte har en susning eller är köpt av Kreml.
Citera
Medlem
DeekinTTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Ukraina skulle med glädje skriva under ett fredsavtal om Putin gick med på det.
Putin vill dock döda fler oskyldiga människor och vägrar fred.

Den enda som vill ha en fullständig fred är Putin. Han vill inte ha något halvdant som Zelensky och EU försöker driva på. Putin är smart och vet att väst bara försöker dra ut på det med vapenvila för att omgruppera och tid för att få in mer vapen och ammunition. Sen finns det ingen anledning för Ryssland att gå med på en vapenvila utan egna villkor när det är de som vinner.
Citera
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Så som du formulerar din fråga tyder på att du tror dig veta vad som är viktigt för MIG, en peson du aldrig har mött. Fråga istället vad som är viktig för mig och sen undra varför. Jag går inte på en klassisk halmgubbe

Ja, precis så. Berätta om din ståndpunkt. Varför du stödjer den angripande sidan. Osv. Jag är jätteintresserad vad som driver dig!
Citera
Medlem
sillåpotatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrbagg79
Nja, menade inte att konflikten i sig är legitim eller kan ursäktas. Allt jag ville si var att vi överskattar hur mycket ryssen bryr sig eller påverkas av kriget så länge plånboken är/var hyfsad full.

jag menar inte heller att konflikten är legitim, det är ett krig. Men att ryssar är inte som vi i väst. Det verkar man inte förstå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in