2025-11-15, 20:05
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillåpotatis
Har inte hör putin säga at det kommer ta 3 dagar. Har du?
Putin sa att han inte skulle anfalla Ukraina. Varför ska vi lyssna på vad han säger?
Titta i stället på hur han agerar.
Citera
2025-11-15, 20:07
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
nej men det är inte samma sak som att säga att han inte får som han vill generellt. Han har sina mål och han gör det som är nödvändigt för att nå dem.

Slut blir det när Ukraina kollapsar militärt eller politiskt. Precis vad som håller på att hända. Lång krig är fördelaktig av flera anledningar även om det inte är optimalt och det vet han.

Varför är det så viktigt för dig att det ryska imperiet återuppstår?
Citera
2025-11-15, 20:09
Medlem
sillåpotatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Har inte hört någon planera för 4 år, eller ännu längre. Har du?

Är smarta argument slut? haha

Ja ja. Jag har hör honom planera att nå sina mål.
Citera
2025-11-15, 20:18
Medlem
Citat:
nej men det är inte samma sak som att säga att han inte får som han vill generellt. Han har sina mål och han gör det som är nödvändigt för att nå dem.

Slut blir det när Ukraina kollapsar militärt eller politiskt. Precis vad som håller på att hända. Lång krig är fördelaktig av flera anledningar även om det inte är optimalt och det vet han.
Man måste betänka vad som är viktigt för Putin och vad som är viktigt för det ryska folket. Vad gör Putin som gör skillnad för det ryska folket? På vilket sätt blir Ryssland bättre av att de bedriver ett krig de inte kommer att vinna? Vad vinner det ryska folket på ett krig som mördar sitt syster- och broderfolk? Ge mig lite punkter här, är genuint intresserad av din åsikt.
Citera
2025-11-15, 20:19
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Är smarta argument slut? haha

Ja ja. Jag har hör honom planera att nå sina mål.
Vart hör du honom planera något öht?
Citera
2025-11-15, 20:19
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:

Humm..

Putin har inte nått sina mål, de kommer han inte heller att nå. Oavsett hans egna önskan. Hela ditt inlägg...är fel, fel, och fel.

En ren kakonofi.

Efter närmare 4 år finns inget som talar för Kreml`s sak. Man är fast i ett krig man inte klarar av att avsluta.., och ännu mindre vinna !

(tacka Putins ledarskap för detta !)
Citera
2025-11-15, 20:23
Medlem
Marcus Oskarsson skriver om en ukrainsk attack mot Sibiriska bögjärnvägen. Det kanske har nämnts tidigare i tråden?

Jag är osäker på om Ukraina sänt kryssningsrobotar eller om det är sabotageförband. Ett nordkoreanskt tåg med vapen och ammunition skall ha satts i brand. Khabarosk-området. Det skall ha åstadkommit en stor explosion.

Jag skulle hellre vilja att Ukraina försöker hitta bögryzzka officerare i Ryzzland och punktangripa dessa. Genom att FSB och oligarkerna får sitta i orubbat bo och njuta, medan bögofficerarna dödas, så skapas en spricka i läppen, nej jag menar en spricka mellan militären och MAKTEN.

På så sätt tvingas bögarna att avsluta kriget.
Citera
2025-11-15, 20:24
Medlem
sillåpotatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Varför är det så viktigt för dig att det ryska imperiet återuppstår?

Så som du formulerar din fråga tyder på att du tror dig veta vad som är viktigt för MIG, en peson du aldrig har mött. Fråga istället vad som är viktig för mig och sen undra varför. Jag går inte på en klassisk halmgubbe
Citera
2025-11-15, 20:25
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:

Jag tror inte på din profetia.

Jag tror att det blir slut när Trump tvingar Putin på knä, eller, att Putin blir avsatt för att folket inte vill att ännu fler ryssar ska dö i ett meningslöst krig.
Citera
2025-11-15, 20:27
Medlem
sillåpotatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aztlan
Vart hör du honom planera något öht?

Han har uttryckligen upprepad flera ggr vad han vill åstadkomma. Om DU ännu inte har hört det, säger mer om dig än putins förmåga att planera.
Citera
2025-11-15, 20:28
Medlem
Norrbagg79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Ja det är helt otroligt.
Ryssarna är verkligen ett speciellt folk som tolererar den här skiten.
Visst är dom speciella, men se det från en vanlig ryss från en storstad sin sida, som jag tror ser det från et helt annat perspektiv.
Det kommer nog nu snart, men inntils nyss har det ryska samhället inte tagit så mycket stryk egentligen.
För den vanliga ryss har kriget varit en "SMO" för en, det dom tror är, en god sak relativt långt bort både geografiskt och mentalt. Visst har många förlorat sina kära, men det har USA gjort också t.ex i sina engagement, och ryssarna värderar ju människoliv lite annorlunda och totala förluster är troligen okänd för Ivan och Olga.
Lite på sidan kanske, men livet gick ju sin gång här hemma i Skandinavien också når vi skickade och förlorade soldater i Irak och Afghanistan. Den vanliga man i gatan gick ju inte rundt och tänkte på krig dagligen.
Men det kommer nog en dag då det blir för hög kostnad för Ryssland, precis som för USA i Vietnam och Irak.
Citera
2025-11-15, 20:30
Medlem
sillåpotatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Humm..

Putin har inte nått sina mål, de kommer han inte heller att nå. Oavsett hans egna önskan. Hela ditt inlägg...är fel, fel, och fel.

En ren kakonofi.

Efter närmare 4 år finns inget som talar för Kreml`s sak. Man är fast i ett krig man inte klarar av att avsluta.., och ännu mindre vinna !

(tacka Putins ledarskap för detta !)

Jag har inte påstått att han har nått sina mål. Nej det har han uppenbarligen inte, då kriget fortsätter och tiden lär utvisa vem som har fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in