2025-11-15, 18:05
Medlem
TELAVIV91s avatar
Jag älskar naturliga bröst
Citera
2025-11-15, 18:14
Medlem
PerniWhas avatar
Mer och mer börjat beundra små fasta bröst i stället för stora hängade lökar, tycker de är granna att titta på.
Citera
2025-11-15, 18:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Krapulant
Är det så? Om man tittar på filmer från tidigt 1900tal är det smala kvinnor som är skönheterna. Antika skulpturer på kvinnor föreställer inga bystdrottningar. Egon Schiele målade benrangel till kvinnor. De feta Zornkullorna är inte allenarådande inom konsten. Det kan lika gärna vara så att hullidealet varit en parentes.

Egon Schiele var ju en degenererad pedofil i Vienna, hallå...

Som sagt dom har skapat oss till sin avbild.

Man åtrår generellt vad man ser - och desto mer av bildkultur vi lever i desto mer präglas vi till pervon.

Det smala och raka skönhetsidealet kom först med Hollywood på 20-talet. Det fanns androgyna inslag redan då.

Men det har accellererat och särskilt 90-talet introducerade extra lågt kroppsfett för kvinnor (sk heroin chick) som bland annat framhäver käkbenen som annars signalerar maskulinitet. Supermodellerna hade också stora munnar, breda axlar och smala höfter.

Allt detta öppnade upp för transan.
Citera
2025-11-15, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FoodForThought
män som gillar kvinnor med väldigt små eller obefintliga bröst anser jag är pedofiler eller inte vågar kliva ur garderoben.. de vill garanterat att kvinnan ska ha kort hår också

Det gjordes nån studie för ca 10 år sedan om kvinnors bröst kontra mäns smak.
Män som föredrog små bröst och en större nederdel hade oftare högstatusjobb.
Män som föredrog stora silikonpattar och smala höfter arbetade oftast som lastbilschaufförer.
Hade velat läsa den halvtramsiga studien igen.
Någon som vet vilken jag menar?

För att förtydliga så tycker jag att det är fullt normalt att gilla vilken typ av bröst man vill. Lägger ingen värdering i det trotts frågan om studien ovan. Däremot är man inte pedofil eller bög ifall man föredrar dom mindre brösten
Själv fördrar jag alla tuttar.
Hängpattar har ju sin charm ändå.. hoppas på att få ett par sådana när jag blir vuxen. Min förhoppning är att kunna snurra runt dom som i “helikoptern”.
Citera
2025-11-15, 19:04
Medlem
Vi som gillet mindre fasta bröst å smala höfter då,
Det enda som är sexigt ju.
Citera
2025-11-15, 19:05
Bannlyst
Tre sidor och inga bilder.

Är det detta vi kallade jungfrubröst förr på 70-talet?

Även kallat myggbett förr på 80/90-talet?

Hade en donna förr..

Man kunde lägga två punschpraliner på hennes bröstvårtor...

Det var tider det..

Hon var så smal att man såg ormen när den kröp upp i henne....
Senast redigerad av mrZF 2025-11-15 kl. 19:08.
Citera
2025-11-15, 19:09
Medlem
Citera
2025-11-15, 19:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AndersStenberg
Egon Schiele var ju en degenererad pedofil i Vienna, hallå...
Vilken kommentar. ES var allt möjligt; bög, hebefil, dekadent. Men även en av 1900-talets stora konstnärer. Verk säljs idag för tiotals miljoner kronor. Och min poäng är vilken typ av kvinnokroppar han framställde i sina verk. Din moraluppfattning har väldigt lite med saken att göra.
Citera
2025-11-15, 19:49
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chonard

Ni lever ju i den bästa av tider, enligt TS.
Citera
2025-11-15, 19:55
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Krapulant
Vilken kommentar. ES var allt möjligt; bög, hebefil, dekadent. Men även en av 1900-talets stora konstnärer. Verk säljs idag för tiotals miljoner kronor. Och min poäng är vilken typ av kvinnokroppar han framställde i sina verk. Din moraluppfattning har väldigt lite med saken att göra.

Han marknadsfördes som en stor konstnär av andra perversa individer.

Hans konst var originell för sin tid.

Det innebär inte att den är vacker.

Och oavsett dess eventuella skönhetsvärde som delvis är en fråga om individuell preferens - så är det en estetik som avsiktligt frikopplats från normal erotisk estetik som har en naturlig grund i fortplantningens funktionalitet.

Moral, samhällsvärderingar och etik är djupt förbundna med de estetiska ideal som uttrycks och tilldelas status i ett samhälle. Du och jag som betraktare kan knappast frigöra oss från sådant.
Citera
2025-11-15, 20:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AndersStenberg
Han marknadsfördes som en stor konstnär av andra perversa individer.

Hans konst var originell för sin tid.

Det innebär inte att den är vacker.

Och oavsett dess eventuella skönhetsvärde som delvis är en fråga om individuell preferens - så är det en estetik som avsiktligt frikopplats från normal erotisk estetik som har en naturlig grund i fortplantningens funktionalitet.

Moral, samhällsvärderingar och etik är djupt förbundna med de estetiska ideal som uttrycks och tilldelas status i ett samhälle. Du och jag som betraktare kan knappast frigöra oss från sådant.
Du får såklart ha din egen uppfattning om en konstnär vars dyraste verk hittills kostade 400 miljoner kronor på auktion. Men varför tror du att din uppfattning är så intressant. Jag sitter inte här som du och saluför min moral, jag bara reflekterar över hur kvinnoidealet sett ut över tid. Jag tycker att det lirar betydligt bättre med den här trådens tema. Det finns massor av andra trådar där du kan sprida dina mossiga uppfattningar.
Senast redigerad av Krapulant 2025-11-15 kl. 20:23.
Citera
2025-11-15, 20:39
Medlem
goseigens avatar
Ja, ballerinabröst
de är en väldig tröst
i denna kalla höst

Jag skaldar nu som så
En fröjd att känna på
en kvinnas toppiga två.

En bekant har haft m, och de är för stora. Hon borde gå till kirurgen och kapa en bit. De är naturliga också, men bröstmässigt hade hon förmodligen sin topp före att hon blev 20.

Den jag älskar är på väg mot de 60 och från Sydkorea.

Som Sven Jerring hade sagt, "koreaner, koreaner, koreaner, de är små, men sannerligen de är mumsiga. Det är två bollar på plan, vilka ska användas". (Egentligen säger han vilken skall användas, som en fråga, och att japanerna är små och hårda.)

Själv är jag nog i mycket en allätare, min barndomskärlek har stora bröst, och det passar henne, men då pratar vi nog högst d.

En till.

Bröst är nu de bättre,
bortom sömnens drömmar.
Små, javisst, men söta,
som unga mot min tunga. (Det är en stavelse för mycket, men det är ok att fuska ibland för att fixa rimreglerna.)

Och de är ungdomliga. Vi har topptjejer i Sverige, om de än trycker 70. De är kjempefina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in