Citat:
Ursprungligen postat av
killenivassen
Till samtliga proselyter av olycka/plötslig sjukdom/nysning/illamående-teorin; finns det något i detta case som pekar i denna riktning? Ge mig några tungt vägande argument. Till dess jag ser några, förbehåller jag mig rätten att proklamera BS.
Det finns inga tunga bevis för olycka. Vad som finns är media som direkt efter dådet började basunera ut SJUUUUKDOM och när man började gräva i källan på det fick man ett grumligt svar om att "räddningspersonal sa det tidigt" eller liknande.
Det har hittils inte presenterats några bevis för olycka, detta är enbart något media har sagt. Det är obehagligt sinnesjukt hur blåögda folk är som äter upp allt media säger med hull och hår ens innan utredningar skett.
Förklara för mig, hur vet man direkt efter ett dåd att det verkligen inte var avsiktligt? Väldigt märkligt. Om något borde man väl snarare utgå från terrorism, utreda ordentligt och efter en lång tid avskriva det som olycka när bevisen finns.
Att direkt gå ut med "det var bara en olycka" känns otroligt seriöst av både media, räddningspersonal och polis...