2025-11-14, 20:36
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Nu låter det som om chauffören lämnat av passagerare på Valhallavägen och kört bussen tom därifrån inne i bussfilsystemet på Valhallavägen när det hände. Låter skumt.

Inte ett dugg skumt. Slutstation och han skulle på rast/paus.
Citera
2025-11-14, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nackaborn
Några timmar innan dessa människor dog har jag sett väldigt konstiga poliser i Stockholm city som jag aldrig har sett dom tidigare.

Både jag & en kund skämtade tillsammans om samma sak.

Han sade sådana där civila MC-poliser har vi inte i Falun & jag svarade honom att jag aldrig har sett dessa tidigare heller i Stockholm någonsin.

Ovanpå detta så körde det runt en jävla massa civila high-tech polisbilar runt om på Östermalm & Gärdet flera timmar innan kl 15.30.

Jag tänkte för mig själv "Vad fan är det som kommer att hända idag då?" långt innan jag hörde om bussen.

OCH NEJ slumpen är ingenting vi intelligenta människor lägger någon större vikt till.

Jag kommer INTE kalla detta för en vanliga olycka hur mycket Aftonblaskan, Expressen, SVT & SR kommer med dessa "Hjälte-insatser från hen & hen" från sydligare breddgrader.

Intressant, kanske hänger ihop med att Kanada varnade för dåd i Sverige igår.

https://marcusoscarsson.se/just-nu-kanada-varnar-for-sverige/
Citera
2025-11-14, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/bussforarens-anhoriga--vi-ar-helt-chockade/

Chauffören har alltså inte fått tillåtelse att ringa sina anhöriga? Ens under medhörning/uppsikt?

Edit*

Men du gör det ju själv, slänger dig med spekulationer om vad du tror, lite galet att kasta sten i glashus.

Hur så ”ex-fru”?
Hur han Expressen fått tag i denna ”ex-fru”?
(För)Senad har bott ihop med samma kvinna (Tima) under 15 års tid. Rimligtvis måste det vara henne man har intervjuad. Inte grävt i hans förflutna och ev hittat en exfru några årtionden tillbaka 🤔 som dessutom skulle vara orolig för honom efter alla dessa år..

Sen är det väl också rimligt att en ev terrorist inte skulle bete sig konstigt samma morgon ifall han nu planerade en attack. Varför skulle han väcka misstankar i förväg?
Citera
2025-11-14, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Är det fler döda men man vet inte identitet? Eller försöker man identifiera skadade?

Vet inte, jag uppfattade det som polisen försöker identifiera dom tre avlida.

Så fruktansvärt hemskt för deras anhöriga.
Citera
2025-11-14, 20:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Icecream
Men hjälp. Kanske är det bara jag som är känslig, men jag känner ett stort inre motstånd till att titta på en bild som visar en "söndertrasad" kvinna som precis blivit påkörd av en buss 😏

Ingen fara. Man ser att det ligger någonting där, men det kunde lika gärna vara en hög med sopor eller höstlöv. Väldigt dåligt filmat måste jag säga
Citera
2025-11-14, 20:40
Medlem
Voloteas avatar
Sorgligt.
Vilken busskur rör det sig om exakt? Någon som kan skicka lokalisationen från google maps?

Vila i frid de som omkom
Citera
2025-11-14, 20:41
Avstängd
Det är mycket som talar för att detta vara medvetet.-

En buss..som inte hade någon linje att köra..hade således inga passagerare..som gör att inga vittnen kan tala om vad som hände exakt innan det inträffade.

Att han inte körde någon linje innebär att han inte skulle in till busshållplatsen och hämta passagerare. Färdriktningen var rätt fram.

Det är inte så att färdriktningen ändras direkt vid ett påstått sjukdomsfall..det fungerar inte så.

Som jag sagt innan så behandlades han inte som sjuk efter incidenten.
Citera
2025-11-14, 20:41
Medlem
sten-sax-grops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Hur så ”ex-fru”?
Hur han Expressen fått tag i denna ”ex-fru”?
(För)Senad har bott ihop med samma kvinna (Tima) under 15 års tid. Rimligtvis måste det vara henne man har intervjuad. Inte grävt i hans förflutna och ev hittat en exfru några årtionden tillbaka 🤔 som dessutom skulle vara orolig för honom efter alla dessa år..

Sen är det väl också rimligt att en ev terrorist inte skulle bete sig konstigt samma morgon ifall han nu planerade en attack. Varför skulle han väcka misstankar i förväg?

Sonen är 20 år, så kan visst finnas en ex-fru
Citera
2025-11-14, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Polisen:

Uppdatering klockan 20.20

Tre personer har avlidit i samband med händelsen och identifieringsarbetet pågår.

Tre personer som har skadats har tagits till sjukhus varav två med ambulans och en som tog sig dit på annat sätt.

https://polisen.se/aktuellt/handelser/2025/november/14/14-november-15.23-trafikolycka-personskada-stockholm/
Riktigt trist men ändå skönt att det inte var fler med tanke på den stora mängd människor som brukar stå vid busshållplatser. Folk står med näsan i mobilen. Å andra sidan om en buss kommer i 50 km/h, 15 meter per sekund så hinner man sällan flytta på sig framförallt om det är trångt.
Citera
Medlem
solstrålars avatar
Så alla som sa att det var olycka fick äta upp det. Som väntat!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tebbu2
Talande att aftonbladet går ut nu med en arab som har varit duktig och hjälpt till på plats.

Varför inte? Det stämmer ju. All heder åt honom, väldigt rådigt ingripande.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blomsoppa
Usch. Chihabs senaste story var hemsk. Man ser offfen ligga på marken utan filt över sig. Så hemskt

Har kontot försvunnit? Jag hittar det inte längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in