2025-11-14, 19:48
Medlem
Talande att aftonbladet går ut nu med en arab som har varit duktig och hjälpt till på plats.
Citera
2025-11-14, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
På filmklippet ser föraren likblek och chockad ut i mina ögon men vem skulle inte göra det efter en sådan här tragedi?

Fylla tror jag inte på med tanke på alkolås i alla bussar men utesluter inte nån form av annan drog.

Terrorism som en del svamlar om i strängen tror jag inte heller på pga ålder och "icke terroristiskt" utseende(välrakad och flintskalle). Och hur fn skulle han på den korta tiden veta att det bara var infidels på busshållplatsen?

Däremot friar jag inte föraren från ansvar ännu innan alla kameror kollats av hur föraren agerat före olyckan i bussen . Kan ha varit vad som helst än så länge så jag avstår att spekulera mer.

Jag ser inte att han är flintis utan vitt hår, som är kortklippt. Ser inte ut som en terrorist. Jag misstänker att han somnade vid ratten.
Citera
2025-11-14, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RumphakanNr1
Sthlm östra

De som dog, dog dem på plats eller fördes de till sjukhus men klarade sig inte?
Citera
2025-11-14, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Jag skrev detta i ett tidigt läge, innan jag visste om gripandet, men han kanske fick någon mindre hjärtattack som påverkade både händerna och fötterna och olyckan var framme, eller så råkade han somna lite, de räcker med några sekunder så är olyckan framme, teknisk fel på bussen kan vara orsaken också.

Absolut. Men samtidigt låter det ju otroligt att polisen skulle gripa en sådan chaufför (om han tex fick en TIA) istället för att se till att han körs till sjukhuset.
Citera
2025-11-14, 19:50
Medlem
JohannesSnajdares avatar
Hur vet vi för övrigt att gubben som togs ut ur bussen verkligen var föraren?
Ser inte ut som SLs uniform tycker jag.
Citera
2025-11-14, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eldey
Samtliga vittnesuppgifter är ju samstämmiga om att hastigheten inte var särskilt hög. Det krävs inte särskilt hög hastighet för att skapa stor förödelse om du kör ett tyngre fordon.

Och speciellt om man siktar in sig på på något. Då åker det med!
Citera
2025-11-14, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Det är uppenbart avsiktligt.
Den enda alternativa förklaringen är akut sjukdom och det är uteslutet redan.
Min gissning är religiöst motiverat våld.

Möjligt att så är fallet för om frun hade burka så är man oftast rätt militant också speciellt om man stadgar sig i det mest sekulära ateist landet Sverige. Då blir man aningen bitter kanske och blodtörst ser man ju i blicken dagligen även i lokala moskén som är ett tillhåll för boko haram, al shabab klaner 70%, Qatar finansierade terror imamer och resten kriminellt drägg. Grattis Sverige!

/ Muslim
Citera
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Fylla tror jag inte på med tanke på alkolås i alla bussar men utesluter inte nån form av annan drog.
Så reportage som detta, det är bara fake news då, eller?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ssk77
Ambulanspersonal är inte ens inne i bussen..utan polisen.

Inse att detta handlar inte kom ett sjukdomsfall. Det är fredag, det är likt det som skedde på Drottningholm. Drottningholm är en oerhört befolkad gata på en fredageftermiddag.

Valhallavägen är Stlm längsta väg..det är fredageftermiddag..och just vid den busshållplatsen var det extra mycket folk.

Hans fru är mer lik en islamist än en muslim.

Rapporteringen påminner om Drottninggatan, då började media med om att en olycka hade skett.
Citera
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vildhane
Fakta stör dig?

"föraren heter S*nad B*ric så förmodligen bosnier/serb"

En majoritet av bosnier är muslimer...

Här är en video på Bosniern... Som någon klippte ut en lämplig bild på förut för att han ska se lite extra Svensk ut... :
https://x.com/user223545/status/1989363972978733407?s=46&t=sqwqaA-ZVJFhqibcF-PVcg

Och här är även bilden på hans fru: https://postimg.cc/0r9vKJwQ

Hon som sitter i media och förklarar sjukdomar för oss?
– Men såna saker kan komma plötsligt, säger exfrun.

Förmodligen är hon hjärnkirurg och doktor där på fritiden.

Konstigt att vid varje brott här i Sverige så är det just muslimer..

Hur kommer det sig att offren redan är täckta ned filtar innan Kling och Klang griper terroristen bakom ratten?
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Exspektans
Känslig? Du verkar vara det.
Ta vara på ditt trista ensamma liv istället. Guld till killen som hjälpte folk på plats ⭐️ ⭐️⭐️

Vet vi att han ens var där? Kan vara media som beställde in han när dom fick reda på att föraren var muslim själv?
Citera
2025-11-14, 19:52
Medlem
ichessys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Chauffören kanske fick en epilepsianfall, eller blev akutsjuk, hjärtifarkt?De hände väl något dylikt i Trelleborg för ett tag sen.

Epilepsi verkar troligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in