2025-11-14, 19:44
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exspektans
Lägg ner!
En människa hjälper medmänniskor!
Mer än vad du någonsin gjort eller kommer att göra kan man anta. Hata är fel just nu. Just saying.

Känslig?! Jag skriver vad fasiken jag vill - tror du jag bryr mig om dina känslor, snöflinga? Agendan till Aftonbladet är ytterst relevant och tydlig, i alla lägen... Du känner inte mig och vad jag tillfört samhället, så håll bara käft. Jag har inte heller sagt något negativt om att blatten hjälpt till, om han nu gjort detta då vi bara har hans egna ord att gå på.
Citera
2025-11-14, 19:45
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Varför skulle polisen ha gripit honom om det handlade om sjukdomsfall?

Jag skrev detta i ett tidigt läge, innan jag visste om gripandet, men han kanske fick någon mindre hjärtattack som påverkade både händerna och fötterna och olyckan var framme, eller så råkade han somna lite, de räcker med några sekunder så är olyckan framme, teknisk fel på bussen kan vara orsaken också.
Citera
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Det är uppenbart avsiktligt.
Den enda alternativa förklaringen är akut sjukdom och det är uteslutet redan.
Min gissning är religiöst motiverat våld.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBastard
Någon som är bra på bussar här? Det jag funderar är varför har man inte självbromsningssystem vid kollision som på bilar eller varnare för trötta förare? Med tanke på alla lagar som finns på hur bilar ska vara konstruerade idag så borde det väl vara ännu hårdare att säkerhetsfunktioner finns på tunga fordon i yrkestrafik.

Hur ser arbetstider för busschaufförer ut idag är det väldigt tidspressat? Finns det färdskrivare?

Jag är inte det minsta bra på bussar!

Men jag blir intresserad av vilka lagar som finns på hur bilar ska vara konstruerade idag.
Vad gäller då för gamla bilar? Är de olagliga då?
Citera
2025-11-14, 19:46
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brunafingrarna
Du arbetade som busschaufför en gång i tiden, vilken är din analys?

På filmklippet ser föraren likblek och chockad ut i mina ögon men vem skulle inte göra det efter en sådan här tragedi?

Fylla tror jag inte på med tanke på alkolås i alla bussar men utesluter inte nån form av annan drog.

Terrorism som en del svamlar om i strängen tror jag inte heller på pga ålder och "icke terroristiskt" utseende(välrakad och flintskalle). Och hur fn skulle han på den korta tiden veta att det bara var infidels på busshållplatsen?

Däremot friar jag inte föraren från ansvar ännu innan alla kameror kollats av hur föraren agerat före olyckan i bussen . Kan ha varit vad som helst än så länge så jag avstår att spekulera mer.
Citera
2025-11-14, 19:46
Medlem
Zeta9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weicon
Enligt ett vittne ska busschauffören gasat på och skrikit något på ett annat språk strax innan han körde in i busskuren.
Någon mer som kan bekräfta att dessa uppgifter stämmer?

Vem kan ha hört detta om bussen inte hade några passagerare?
Citera
2025-11-14, 19:47
Moderator
HelgeBuks avatar
Ponera att du vill genomföra ett terrordåd och har tillgång till en buss i centrala Stockholm. Vad är nästa steg i planen, köra in i en busskur på Valhallavägen och ta livet av ett par personer?

Det är imponerande hur dumma folk är egentligen.

Jävligt sorgligt att det här har resulterat i att en man (som möjligen men säkert inte är busschauffören) och hans fru hängs ut som "troliga terrorister"...
Det är nog jobbigt som det är att ha råkat döda några.
Citera
Medlem
Urinterapeuts avatar
Analyserar man chaufförens beteende under gripandet verkar han tämligen obrydd. Han kanske har kört under påverkan av benzodiasepiner? Ger nästan ett dement intryck. Skall dessa vrak verkligen få behålla sina körkort.
Citera
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vildhane
"föraren heter S*nad B*ric så förmodligen bosnier/serb"

En majoritet av bosnier är muslimer...

Här är en video på Bosniern... Som någon klippte ut en lämplig bild på förut för att han ska se lite extra Svensk ut... :
https://x.com/user223545/status/1989363972978733407?s=46&t=sqwqaA-ZVJFhqibcF-PVcg

Och här är även bilden på hans fru: https://postimg.cc/0r9vKJwQ

Hon som sitter i media och förklarar sjukdomar för oss?
– Men såna saker kan komma plötsligt, säger exfrun.

Förmodligen är hon hjärnkirurg och doktor där på fritiden.

Konstigt att vid varje brott här i Sverige så är det just muslimer..

Det är skandal om detta är sant. Så de vet att denna har en sjukdom som gör han till en trafikfara sinnessjukt!
Citera
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vildhane
Hon som sitter i media och förklarar sjukdomar för oss?
– Men såna saker kan komma plötsligt, säger exfrun.
Känner till två fall från min omgivning som orsakade trafikolyckor (dock singelolyckor) till följd av sjukdom. Ena hade odiagnostiserad cancer i hjärnan och den andra åkte på en stroke under färden. I det första fallet hade väl tecknen funnits i något år, men lätt att skylla på allting annat, typ utarbetad, alltid varit lite vimsig etc etc.
Citera
2025-11-14, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AqintaX
Busschauffören är en vit man så tror ej de stämmer
Hur skulle ett vittne kunna höra chauffören skrika? Bussen var tom.
Citera
2025-11-14, 19:48
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AqintaX
Busschauffören är en vit man så tror ej de stämmer
Bosniaker är vita och mussar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto