Citat:
Ursprungligen postat av
Lill-Ann
Ha ha!! Ja, jag har visualiserat det flera gånger; en storvuxen, en liten räka, en introvert, en extrovert, en med liten snopp, en med stor bössa, en långtradschaufför, en chef, en tandläkare och en "levnadskonstnär".
Gott och blandat.
Offer ser jag mig som då jag ringt vikarie efter vikarie på vanliga jobbet och INGEN kan ställa upp och jobba. Vi får gå en person kort och från ingenstans dyker en anhörig till någon boende upp och börjar skälla djävulens högt om att rummet inte är städat tillräckligt bra (ta det med chefen och lokalvårdaren - INTE MED MIG!!).
Då är jag offer.
Känns det som.
Ja, stammisarna är en intressant skara. Mina två favoriter har faktiskt samma namn. Inget ovanligt namn men ändå lite roligt. 😊
När man som frilansare inte är tvungen att dra in pengar så är det ett väldigt nice jobb, men alla sexarbetare har det ju inte så fritt som en annan. I några perioder utomlands så har jag haft sexarbete genom agentur som enda inkomstkälla och då är man ju pressad att jobba. Jag har inte känt mig som ett offer, jag hade ju kunnat ta ett kneg istället för cashen måste ju in på nåt sätt, men det är speciellt med sexarbete och är man inte pepp för det så är det olustigt på ett annat sätt än andra jobb. Jag har hursomhelst sexarbete att tacka för bekvämlighet i livet under en lång utbildning, studier utomlands, resor och svajiga ekonomiska tider i många andra branscher. 😊
De gånger jag inte mått så bra av sexarbete så har det handlat om kundernas sätt att vara och inte de sexuella aktiviteterna. Suga kuk är liksom inte så jobbigt. 😛 Det som är jobbigt är ju de som är pushiga, prutiga, totalt tondöva och på andra sätt respektlösa. När man liksom känner sig oschysst behandlad. Så kan ju folk vara i andra jobb med, men just för att det är ensamarbete och sex iblandat så blir det lite annat tycker jag.
I alla andra jobb jag har haft så har det funnits utrymme att ha en dålig dag på jobbet. Man kan snacka med kollegor och säga att man har sovit dåligt, huvudvärk, PMS, ledsen, ur form, hatar hela världen osv. Och så pratar man om det, skrattar åt eländet och det är helt ok liksom. Om man inte vill prata om det så gör man det inte men det är helt ok att verka lite off och sur. Jobbar man med människor så räcker det liksom med att vara neutral och bara sköta sitt jobb. Som sexarbetare så ska man ju leverera myten om Den kåta horan. 😅
Man kan ju inte träffa en kund och inleda träffen med att man haft en jävla rövvecka, knappt har sovit, är sönderstressad och mest av allt bara vill dra täcket över huvudet och gå i ide. Det blir liksom inte så bra. 😅 Jag har iofs tre kunder jag skulle kunna säga det till, inte att jag vill dra täcket över huvudet och vara i fred, men att jag haft en jävlig vecka och då väljer de att tolka det som att jag behöver bli lite ompysslad. Och det är ju sant. 😊
Alla jobb har sina för- och nackdelar.
Det jag gillar mest med SW är friheten. Jag kan helt och hållet välja själv när jag vill jobba. Det är ju dock ingen stabil inkomst och man vet ju aldrig hur många träffar som blir av. Många verkar tro att sexarbetare gör flera träffar varje dag men de jag pratat med jobbar inte riktigt så. Det kanske är annat om man turnerar runt och kör intensiv high volume i korta perioder, men har man ett annat jobb/sysselsättning så är det ju svårt att få tiden att räcka till faktiskt. Eftersom man aldrig vet hur mycket pengar som rullar in varje månad så ser jag numera bara SW-pengarna som en bonus, ingen inkomst jag räknar med. 😌