2025-11-14, 17:58
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jojojoo01
Läste en kommentar som försvann blixtsnabbt på ig men den löd ungefär ”enligt radion skrek förare ”Vi tar över eu” innan han körde in i busskuren.”
Ingen aning om sanningshalten i detta.
Men lägg av…
Citera
2025-11-14, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoneUtroparen
Ni som tror på att det var terrorattack. Sen när utför vita bosnier över 50 år terrorattacker?

Det brukar vara mer vanligt för yngre förmågor från MENA-länder.

Är det någon åldersgräns när muslimer radikaliseras?
Citera
2025-11-14, 17:59
Medlem
Tearsinrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoneUtroparen
Ni som tror på att det var terrorattack. Sen när utför vita bosnier över 50 år terrorattacker?

Det brukar vara mer vanligt för yngre förmågor från MENA-länder.
Jag tror inte detta var terror men Bosnier över 50år som utfört terrorattentat finns det massor utav.
Citera
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Kolla skallformen. En balkansnubbe troligen. Radikaliserad och Sverigehatare.

Det visade sig att jag hade rätt.
Någon som vet hur länge han varit bussförare?
Citera
Medlem
En av de som har likt et av innlegget til GM (Min* *ze) har et profilbilde som viser til Srebrenica-massakren i 1995.
https://www.facebook.com/photo/?fbid=5216339665043367&set=ecnf.100000021548811

Den blir ofte brukt av jihadistiske grupper og propagandakanaler som et bevis på at vesten "lot" muslimer dø.

Dette gjelder særlig grupper som Al-Qaida, IS, og enkelte militante miljøer på Balkan etter krigen.

Så ja, terror er slett ikke umulig i dette tilfellet, men kan ikke konkludere med det heller.
Citera
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DocSpot12
Kan någon förklara hur man så snabbt går ut och påstår att sjukdom ligger bakom ? Det kan väll bara en läkare konstatera efter en grundlig utredning. Polisen borde väl ändå göra en husrannsakan hos föraren för att utesluta att något annat kan ligga bakom ? En sådan utredning tar också tid så jag förstår inte hur man så snabbt går ut med den uppgiften.

Om det är föraren vi ser på filmen så ser han varken sjuk ut eller ens skadad. För att så brutalt ha orsakat en olycka som av media beskrivs som den värsta på 10 år där flera döda och skadade är inblandade så ser både föraren och polisen på plats rätt oberörda ut och då jämför jag med det som hände på Drottninggatan en annan fredag.

SL presstalesperson borde säga upp sig själv, det finns inga ursäkter för att sitta och skratta i en så pass allvarlig situation dessutom mediatränad.

Men kom igen skulle en presstaleperson sitta och skratta i live tv när vi har ett flertalet döda va i helvete ?

Jag håller med om föraren dock han såg inte särskild berörd ut eller visade ens någon ånger vad han gjort..
Citera
Medlem
solstrålars avatar
Citat:
Kan någon förklara hur man så snabbt går ut och påstår att sjukdom ligger bakom ? Det kan väll bara en läkare konstatera efter en grundlig utredning. Polisen borde väl ändå göra en husrannsakan hos föraren för att utesluta att något annat kan ligga bakom ? En sådan utredning tar också tid så jag förstår inte hur man så snabbt går ut med den uppgiften.

Om det är föraren vi ser på filmen så ser han varken sjuk ut eller ens skadad. För att så brutalt ha orsakat en olycka som av media beskrivs som den värsta på 10 år där flera döda och skadade är inblandade så ser både föraren och polisen på plats rätt oberörda ut och då jämför jag med det som hände på Drottninggatan en annan fredag.

SL presstalesperson borde säga upp sig själv, det finns inga ursäkter för att sitta och skratta i en så pass allvarlig situation dessutom mediatränad.

Om hon verkligen skrattade borde det anmälas helt ärligt, det bör tas upp i media. Känns som något som verkligen kan slå hårt mot SL om det läcker ut.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
En läcka... dvs en woke/pk persons egna uppfattning. Detta är ett terrordåd tills motsatsen har bevisats.

Jag hoppas verkligen detta är ett sjukdomsfall.

Terrorattentatet på Drottninggatan var i min mening också ett sjukdomsfall. En man som hade en psykos och var sjuk.
Är nog en psykos här med som har triggats av rättegången i Italien. Plötsligt befinner sig föraren i 90-talets Sarajevo och han ligger där och trycker för sitt liv medan hans kära släkting slaktas för nöjes skull av några rika Italiernare. Klart den underbyggda ilskan måste ut någon gång för att inte drabbas av hysteri eller psykos.

https://www.dn.se/varlden/krypskyttesafari-utreds-misstanks-ha-betalat-for-att-doda-civila-i-sarajevo/
Citera
2025-11-14, 18:00
Medlem
solstrålars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marazzo
https://www.tv4play.se/video/d793a3f60f9e78779422/fredag-14-november
17.07.17

Helt värdelöst, det går inte att söka i deras sändning.
Citera
Medlem
Bravegirls avatar
Citat:

Allt syns inte
Citera
Medlem
Eh, nej? EP-anfall förekommer ju inte bara vid epilepsi utan kan även förekomma vid många andra tillstånd, tex okänd hjärntumör eller annat.

Citat:
Ursprungligen postat av Petunia78
Tror inte EP, men kan annars vara första anfallet. Dock inte vanligt att utveckla EP när man är vuxen (vanligast är som barn eller äldre än pensionär).
Citera
Medlem
Diskmaskinsmedels avatar
Ser att Ulf Kristersson gått ut offentligt med andra politiker, vem i helvette bryr sig om deras åsikter i detta? Ska någon gå ut offentligt så är det bussbolagets VD som kan säga vem det är som körde, varför, och vad som hänt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in