2025-11-14, 17:45
Medlem
ErikEriksdottirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubbe
Helt ärligt, vad fan spelar det för roll i detta sammanhang? Brukar äldre, bosniska busschaffisar vara urtypen för islamistisk terrorism? Det enda vi får ut av att veta ifall han är praktiserande muslim är att han isåfall inte kört full.
Det kan vara viktigt att veta att trafikolyckor är flera 100 ggr vanligare än terrordåd med fordon så det är utvecklingsstört att ens göra den kopplingen.

Men va? Muslimer utgör muslimsk terrorism. Västerländska muslimer dricker. Med det sagt så finns ingenting som talar för att det är ett muslimskt terrordåd.
Citera
2025-11-14, 17:46
Medlem
Troligen är Bussen från China och pågående datauppdatering fått den löpa amok .
Citera
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IntelligentZombie
Tröttsamt med allt prat om hudfärg/etnicitet sida efter sida. Det verkar vara svårt avgöra tydligen så kan ni inte skapa en egen tråd där ni fokuserar på just det ämnet kanske?

Min gissning är att orsaken till olyckan är något av följande, i denna ordning:
1. Alkoholpåverkad
2. Drogpåverkad
3. Sjukdomsfall

Alkohol kan vi nog utesluta då alla SL-bussar har alkolås.
Citera
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unoboss
Kan inte alla jävla rasist snackare hålla käften eller starta en egen jävla tråd.
NI är fan patetiska. Låt tråden vara ren så man kan läsa uppdateringar för fan!!!!!

Än så länge vet vi inte om det är en olyckshändelse, mobilsurf bakom ratten, fyllestyrning eller terrorattack mot de otrogna. Själv sörjer jag bara offren och dess anhöriga. Men om det blir en manifestation mot främlingsfientlighet så lär kärleken från den snabbast växande religion ligga bakom det hela. R.I.P alla oskyldiga.
Citera
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Estonia1994
Jadu det är en bra fråga. Förmodligen som många andra som försöker läsa relevant information om det inträffande

Du får din relevanta information från Aftonhoran/ Expressen/DN/ SVT och TV4.
Vill man däremot luska fram verkligheten så läser man Flashback.. lite rasistinlägg och etnicitet frågor är befogade och det är inte en tävling vem som har mest rätt, här på FB kommer ofta sanningen fram efter många teorier, vittnen och hobbygranskare mycket snabbare än skitnödiga hjärntvättsmedia. Flashback rules!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubbe
Helt ärligt, vad fan spelar det för roll i detta sammanhang? Brukar äldre, bosniska busschaffisar vara urtypen för islamistisk terrorism? Det enda vi får ut av att veta ifall han är praktiserande muslim är att han isåfall inte kört full.
Det kan vara viktigt att veta att trafikolyckor är flera 100 ggr vanligare än terrordåd med fordon så det är utvecklingsstört att ens göra den kopplingen.

Skulle tro att det är runt 50/50 att det är islamister eller inte när det kommer till större grupper som blir nermejade av stora fordon!
Citera
Medlem
Jobbigt att det ligger så nära 10-årsdagen för terrordåden i Paris. Kan vara slumpen.
Citera
2025-11-14, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olleibyn
Jobbigt att det ligger så nära 10-årsdagen för terrordåden i Paris. Kan vara slumpen.

Skedde det också på en fredag?
Citera
Avslutad
Busschaffören var vit?
Citera
Medlem
Lemonade.347s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olleibyn
Jo jag tänkte på det också men jag tror ändå att det är ett sammanträffande.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PamBam
Inte relevant när seriöst 90% av busschaufförerna idag har invandrarbakgrund. Så om någon drabbas av sjukdom, fel på bussen eller slarv så är det ju mycket sannolikt att den som kört bussen har annan etnicitet än svensk då. ELLER?

Trots allt är inte alla invandrare eller med invandrarbakgrund som vill begå brott eller terror.

Ja, de flesta busschaufförerna är icke-svenska - det är korrekt. Jag förklarade bara varför etnicitet är viktigt för vissa, inte så konstigt när en minoritetsgrupp är överrepresenterade.

Tycker inte det är så viktigt i detta fall, men jag förstår varför folk vill reda ut etniciteten.
Citera
2025-11-14, 17:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AlfaQhard
Är Sophie Gunnarsson inkvoterad eller något? Hon har ju inte alls kompetens eller empati för att göra offentliga uttalanden
Hon ser ju faktiskt ut som en neanderthalare så jag antar att The fine arts inte är något som ryms i den primitiva hjärnan.

Undrar hur SL vill framstå egentligen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in