2025-11-14, 17:22
Avstängd
Unobosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malew
NHL-hockey i Avcci arena klockan 20:00.
Ja juste väldigt många hockey tröjor idag på tunnelbanan.

Men vi får hoppas att det är en olycka så då ska man inte hetsa upp sig om arab terror i onödan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lemonade.347
Varför kör en dubbeldäckare på valhallavägen?

Om jag inte misstar mig går väl bara dom bussarna till Nacka och Värmdö? inte i stan, eller?

Det finns några linjer med dubbeldäckare som börjar/gör stopp vid Tekniska högskolan. Bussar kan gå till Nacka men ändå göra stopp någonstans i stan.
Citera
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afraidofmats
Ni som gapar om muslimer, vad säger ni om svennegubben i videon nu?
Lägg ner nu din rasist. Han såg inte ett dugg svensk ut bara för att du vill det!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen
Som sagt de stod 3 döda när jag läste men nu står det "Flera döda enligt uppgifter" vilket tyvärr bör tyda på flera offer

Klart det är fler offer. Bekräftat döda är alla vars anhöriga är informerade. Jag tror vi kommer upp i ett 15-tal döda.
Citera
Medlem
Ok det gäller buss 676 dubbeldäckare som går till Norrtälje. Man brukar nog inte köra så fort på Valhallavägen. Kallt i Sthlm nu +1 eller 2 grader bara.

Det är fredag som är muslimska heliga dagen. Drottninggatan attentatet skedde på en fredag. Märkligt att han blev sjuk precis framför busskuren. Men om man vill meja ner folk finns det nog mer folktäta områden. Den delen av Sthlm kallas för “Sibirien.”
Citera
2025-11-14, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laddsteffe
2 eller 3 döda enl uppgifter från en vän som jobbar inom ambulansen.
2 barn sägs det
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vigier
Bussen 5194 tillhör Täby-garaget och föraren heter S*nad B*ric så förmodligen bosnier/serb så nu behöver ingen mer spekulera om det.
Rätt oväsentligt egentligen då allt tyder på en tragisk olycka.

Han är skyldig till att ha berövat folk livet och gett folk trauman för livet
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaRedaPa
Det finns ju en mängd sjukdomstillstånd som inte ger kvarvarande symtom men kvarstående förvirring.. hjärtarytmier med svimning, epilepsi för att nämna två. Det sista kan vara orsakat av hjärntumör eller liknande, det behöver inte betyda att man har en känd epilepsi. Låga blodsocker kan se motoriska rubbningar, svimning, synrubbningar och förvirring.

Jag blir illamående av alla spekulationer kring etnicitet osv. Spelar det någon roll? Ett antal mammor, pappor eller gud förbjude barn kommer inte hem ikväll. Kommer aldrig mer hem. Det här är tragiskt och fruktansvärt och inget jag önskar min värsta fiende.

Tack för ett vettigt inlägg!

Folk här ser t.o.m. gripandet som ett bevis för ett uppsåtligt brott, att media mörkar ett terrordåd osv.
Samma efterblivna personer verkar slå sig för bröstet för att dom är svenskar vilket får oss andra svenskar att skämmas.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uruzita1
Ingen aning men hade jag vart honom hade jag nog önskat jag vore död. Vilket hemskt uppvaknande. Om det inte är en psyko så måste det vara helvetet på jorden för honom. R.I.P alla döda

Självklart! Det kan handla om MYCKET i detta fall. Tragiskt är det oavsett! Men jag tror mest på akut sjukdomstillstånd, strok, svimmat m.m. Min första tanke var terror, men nej jag tror inte detta går åt det hållet! Hoppas jag har rätt!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TierraDelFuego
Om det var ett sjukdomsfall varför tillkallades inte ambulans då? Polisen ledde ju ut föraren utan någon medicinsk kontroll vad det verkar.

Sjukdom är väl ändå mest sannolikt. Men lite märkligt att personen inte förs till sjukhus för kontroll oavsett om misstänkt stroke, anfall eller blodtrycksfall etc.

Att han förs ut av polis behöver inte betyda att han inte förs till sjukhus.
Citera
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aakke
Finns ju bilder och filmer på minst tre kroppar med filtar över sig

Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Jag tycker han ser packad ut. Det där ”gunget” i stegen runt 20 sekunder in i klippet nedan, det känner man igen.

https://streamable.com/hawky9
Tack
Citera
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Du har uppenbarligen noll koll förstår jag.

Man kan vara anhållen men ändå föras till sjukhus istället för ett häkte.

Sådär, nu lärde du dig något nytt.

Kan du ge ett enda exempel där en fordonsförare pga sjukdom varit inblandad i en olycka och som gripits och anhållits?
Länka ett exempel tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in