2025-11-14, 17:14
Medlem
Buss chauffören ska ha varit på väg till
en rast paus.

Källa: Tv Nyheter
Citera
2025-11-14, 17:15
Medlem
Adeptuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vettefan22
Mest förvånad att ingen foliehatt skriker rätt ut:

- FÖRRA GÅNGEN VAR DET OCKSÅ EN BUSSOLYCKA, VECKAN INNAN AKILOV, DETTA ÄR ETT TECKEN PÅ ATT TERRORN KOMMER!!

Terror-risken i Sverige och Europa är ju dock väldigt hög för tillfället. Flera terrorister har blivit stoppade av Säkerhetspolisen på sistone, bla annat 18 åringen i Sverige och några belgare nyligen.
Hot nivån i UK "substantial - an attack is likely"

Många julmarknader i Tyskland cancelerade för att de inte har råd med anti-terror barriärer
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mudryk
Har de? Vad jag sett är det "uppgifter till expressen"? Vilken sjukdom kan göra att man dels har körkort + anställning för tung trafik OCH gör att man gör slarvsylta av ett par busshållplatser men är till synes vaken när man grips? Jag menar inte att det är omöjligt men de mest troliga förklaringer typ diabetes, epilepsi, stroke, hjärtinfarkt går ju direkt bort.

Missbruk är förvisso en sjukdom.

Stroke är ju något som kan komma plötsligt och drabba alla? Så det går ju inte bort.
Citera
Medlem
Madagascars avatar
Enligt uppgifter till Expressen förekommer busschauffören inte i polisens register. Han beskrivs vara chockad och medtagen.
Citera
Medlem
Är inte den ljushårig herren polisen pratar med shaufören?
Citera
Medlem
Lemonade.347s avatar
Varför kör en dubbeldäckare på valhallavägen?

Om jag inte misstar mig går väl bara dom bussarna till Nacka och Värmdö? inte i stan, eller?
Citera
Medlem
I Sthlm nu framåt kommer folk inte sitta i busskurarna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mudryk
Får diabetiker jobba som busschaufför? Blodtrycksfall är annars en av få sjukdomsteorier som har lite vikt.
Klart de får. Transportstyrelsen har regler för körkort å diabetes.
Citera
Avstängd
Unobosss avatar
Jag tror efter bilder på gripandet där man ser att han är chaufför och märkbart chockad att han helt enkelt har somnat. Väldigt tragiskt.
Citera
Medlem
Från Expressens livechatt kl 17:15

"– Busschauffören är gripen och vi kommer hålla förhör med personen.

Expressen har uppgifter om att det kan ha varit ett sjukdomsfall, något hon inte vill kommentera.

– Jag har inte hört några omständigheter om busschauffören, säger Nadya Norton."
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hanenhen
Lite märkligt att det är sjukdomsfall när polisen står och pratar med chauffören enl. bilden .

Kan vara blodtrycksfall/sockerfall etc. Något som man återhämtar sig relativt snabbt ifrån.

Filmen ser ut att vara åtminstone 20-30 minuter efter att det hänt.
Citera
Medlem
afraidofmatss avatar
Ni som gapar om muslimer, vad säger ni om svennegubben i videon nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in