2025-11-14, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Rätt lustigt, faktiskt funderat exakt på varför detta scenario inte händer oftare när jag stått och väntat på bussen. Vissa människor står nästan ut i gatan när förbipasserande bussar (och tåg på tågstationen) blåser förbi, inser de inte att det krävs OTROLIGT lite för att något som detta ska hända.

Det är rätt sjukt att detta inte händer oftare med tanke på alla galenskaper man ser i trafiken. Jag har fått ryta till min fru att gå närmare insidan av trottaren när bussar och lastbilar blåser förbi. Förstår folk inte det lilla felmarginal som finns mellan liv och död när man uppehåller sig precis brevid bussar och annan trafik som fotgängare.

Svårt för en tågförare att uttföra ett sådant scenario
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tearsinrain
Svårt att se exakt. Från Balkan känns närmast men skulle också kunna vara någon sorts arab eller till och med jude.

Ser ut som en turk/arab
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Han verkar bli gripen när han sitter i bussen. Har han suttit där och filosoferat med kreti och pleti har dött i drivor under bussen fram till polisen kom? En annan hade flugit ur och försöka lindra så mycket som möjligt.

Inte om det är ett sjukdomsfall, tex blodtryck. Han va på väg till sin rast, kanske diabetiker som fick blodsockerfall?
Citera
Medlem
HatarNarrativets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ledningscentralen
Bild från FB https://ibb.co/ZpPrLvY6
Helt klar en övning.
Citera
Medlem
mudryks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petunia78
De har gått ut med sjukdomsfall. Många sjukdomar gör så man ser full ut när man egentligen fått ett anfall.
Har de? Vad jag sett är det "uppgifter till expressen"? Vilken sjukdom kan göra att man dels har körkort + anställning för tung trafik OCH gör att man gör slarvsylta av ett par busshållplatser men är till synes vaken när man grips? Jag menar inte att det är omöjligt men de mest troliga förklaringer typ diabetes, epilepsi, stroke, hjärtinfarkt går ju direkt bort.

Missbruk är förvisso en sjukdom.
Citera
2025-11-14, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Placeholder
Malmö hade en som gjorde liknade manöver för någon vecka sen men han träffade en vägg istället, han hävdade tekniskt fel på bussen men senare så sa det att var inget tekniskt fel. Men sen har pressen inte följt upp vad egentligen anledningen var..

Han hade dock tömt bussen på passagerare precis innan för han tyckte bussen uppförde sig konstigt.
Citera
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _killah
Sjukdomsfall. Så på med foliehatten nu
Givetvis inte klarlagt redan nu. Gubben ser inte speciellt sjuk ut på filmerna från gripandet. Enligt polis i radio just nu är föraren i polisförvar och inte på sjukhus.
Senast redigerad av Månsan 2025-11-14 kl. 17:15.
Citera
Medlem
SmartSkalles avatar
Ser ut som en äldre Turk-Muslim.
Citera
Medlem
DauXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Föraren ser helt jävla väck ut. Antingen full som fan eller psykos.
Hört talas on chock?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smugumin
Vad är det här för rassecope? Gubben ser ju pursvensk ut.

Skojar du? Gå till Specsavers. Kolla ögonen och ögonbrynen. Samt den grådaskiga hyn.
Citera
Medlem
Tearsinrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Ser ut som en turk/arab
Delar av Turkiet ingår i Balkan var därför jag skrev så.
Citera
Medlem
Märkliga är att bussen endast startar någon 100 meter ifrån och är ett övergångsställe mellan start och krockplatsen. Bussarna brukar inte få upp någon fart där. Kan ju varit tom buss med då brukar de komma med högre fart efter de släppt av alla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in