2025-11-11, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Det ser likadant ut i Nordnets forum, nån skyller på Sven Nordenstam, alla attackerar Nemcap som varnar småsparare, troll-anklagelser i var o varannat inlägg osv osv.
Rent horribelt men vi har sett det så många gånger förr när alla varningslampor skriker i rött.

Undrar hur Hans Isoz agerar nu? Har han vaknat?

Jag köpte för 50k på 130:- efter hört Hans Isoz i börsens finest podded…. Där blev man rövknullad ordentligt 😂😂😂
Citera
2025-11-11, 21:57
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LLFFILLFMD
Jag köpte för 50k på 130:- efter hört Hans Isoz i börsens finest podded…. Där blev man rövknullad ordentligt 😂😂😂

Aj då

Hans Isoz är ju en skön profil och underhållande att lyssna på, och det där poddavsnittet var ju pure gold - men han är kanske inte den med bäst koll trots allt, och som man ska ta rygg på. Inte alla som lyckats göra sig en hacka på börsen är en Buffett eller Druckenheimer, en del är mer att likna vid blinda hönor som hittar ett (guld)korn ibland.
Citera
2025-11-12, 03:17
Medlem
Moobs avatar
Isoz gjorde sig nog en hacka på denna nedgång, för kort lär han ha varit rätt länge nu, men alla puckade avanzianer och andra 25 åringar fattar inte spelet många av dessa profiler kör. Har man en iq-fiskmås-svans, så klart som fan de försöker tjäna pengar på dem.
Senast redigerad av Moob 2025-11-12 kl. 03:26.
Citera
2025-11-12, 03:23
Medlem
Moobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Aj då

Hans Isoz är ju en skön profil och underhållande att lyssna på, och det där poddavsnittet var ju pure gold - men han är kanske inte den med bäst koll trots allt, och som man ska ta rygg på. Inte alla som lyckats göra sig en hacka på börsen är en Buffett eller Druckenheimer, en del är mer att likna vid blinda hönor som hittar ett (guld)korn ibland.
Inget illa ment om isoz, men har man på twitter en flottig bild på sig själv på gymmet i blonderad tunnhårig page, så ringer en hel del varningsklockor hos mig. Hade aldrig köpt en bil av nån som ser ut så iaf. Och spelar ingen roll om det är på skoj.
Citera
2025-11-12, 05:37
Medlem
ingetbranicks avatar
För historieböckerna slutade alltså denna blodiga tisdag för Intellegos del med -57,51 %, kurs 41,00 kr.
Citera
2025-11-12, 11:24
Medlem
Citat:
Aj då

Jag hade aldrig hört talas om intelligo innan jag hörde det poddavsnittet så jag får skylla mig själv,. Tur att vår energi har utdelning snart!
Citera
2025-11-14, 12:48
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
För historieböckerna slutade alltså denna blodiga tisdag för Intellegos del med -57,51 %, kurs 41,00 kr.

Givet hur maxgrafen ser ut så finns det bra med fallhöjd kvar.
Avstår.
Citera
2025-11-14, 14:41
Medlem
MohinderHerbs avatar
Läs om channel stuffing innan ni låter er luras. Överdrivna rabatter, returvillkor och långa betaltider är standard. Höga kundfordringar i kombination med hög omsättningstillväxt och vinst men svagt kassaflöde är varningstecken. Intellego uppvisar detta. 82% av intäkterna per Q3 var till en av dotterbolagets kanalförsäljare utan egen betalförmåga. 313 "aktiva" kunder per Q3 men läs att de skickat ut produkter med orimliga villkor för att kunna redovisa höga intäkter...

https://www.investopedia.com/terms/c/channelstuffing.asp
Citera
2025-11-14, 15:17
Medlem
ingetbranicks avatar
Något av en icke-nyhet eftersom han är så förtegen, men ändå:

Citat:
Intellegos storägare Hans Izos köper fler aktier efter raset

Teknikbolaget Intellegos storägare, privatinvesteraren Hans Isoz, passar på att köpa mer aktier i bolaget efter raset på nära 60 procent i samband med Q3-rapporten.

Det uppger han till Dagens industri.

Hans Isoz vill inte avslöja hur mycket han köper, eller hur stort hans innehav är. Men han säger att “det är tillräckligt mycket för att jag ska bry mig”.

Han uppger sig också tro på en stabilisering av situationen och att bolaget kommer fortsätta leverera. Dessutom lockar Intellego värderingsmässigt. “Värdering på ev/ebit 1 är ganska attraktivt”, säger Isoz.

Isoz är också storägare i spelbolaget Kinda Brave och har nära 20 000 följare på X.

Intellegos börsvärde ligger på cirka 1,5 miljarder kronor efter senaste tidens kursras. Aktien har nu gett upp hela den avkastning på 400 procent i år som gällde fram till mitten av september.

https://www.affarsvarlden.se/artikel/intellegos-storagare-hans-izos-koper-fler-aktier-efter-raset
Citera
2025-11-14, 16:57
Medlem
MohinderHerbs avatar
Citat:
Något av en icke-nyhet eftersom han är så förtegen, men ändå:

https://www.affarsvarlden.se/artikel/intellegos-storagare-hans-izos-koper-fler-aktier-efter-raset
EV/EBIT 😂
Citera
2025-11-18, 08:49
Medlem
DenverAirports avatar
Handelsstoppad.
Handelstoppet beror på icke offentliggjord information relaterad till bolaget.
Citera
2025-11-18, 09:54
Medlem
Moobs avatar
Borde inte va några positiva saker för aktiekursen detta stopp. Det är ju inte Intellego som stoppat sig själva pga nån stor nyhet, utan det är nasdaq som gjort det.

Jag gissar att det är de här sakerna som det pratats om från rapporten som nu kommer att bita dem i röven.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in