Citat:
Ursprungligen postat av
Katzyn
Varför tror du det, jag gjorde en googling och får upp massor med kliniker?
https://www.elivaclinic.se/hur-gammal-far-man-vara-for-ivf
Hur du behandlar din fru är för fan inte skattebetalarnas ansvar och den kommentaren är det faktiskt skämmes på. Man har dryga 20 år på sig att skaffa barn från det att man blir vuxen till det man fyller 40 och det är faktiskt ett eget ansvar att förvalta de åren utifrån de livsmål man har.
Ja precis. Det var ju mitt fel att jag blev tillsammans med kvinna i min egen ålder i stället för att välja någon yngre. Och hon var ju barnlös. Nu fattade inte jag att det egentligen var en red flag i den åldern, men så är det ju. Man gör misstag i livet.
20 år. Vad är det för dröm värld du lever i? När jag var 20 var jag fattig student, och det var ingen som vill ha något mig att göra. Det är ju typ först när man är 35 som man som man har några resurser att göra nått i livet lixom.
Mellan 20 och 30 så boddde jag i en 23 kvadrats etta och hade ingen TV och lånade pengar av mamma.
Och det var okej för mig, men det var väl ingen brud som var intresserad av det livet.
Rent lagligt så så får man inte heller, enligt myndigheterna, ta in en import fru i sådan bostad.
Det anses inte tillräckligt för två personer att bo där?
Så vad gjorde jag då? Jag höll på med massa Tinder och skit som aldrig blev något av.
Men OM man är en målmedveten person som vill ha barn i min situation, vad har man för val då?
Ja då får man fimpa relationen och gå vidare när alla andra alternativ är uttömda.